Weet iemand een lederen zadel dat compleet te verkrijgen is voor deze prijsklasse?
Ik las iets van Pagony, maar vind geen website van de maker zelf. Heeft iemand deze misschien? Zij er ook mensen die ervaring hebben met een dergelijk zadel?
Pagony is het huismerk van Divoza: zie http://www.divoza.nl Daar staan wel meerdere merken rond die prijsklasse, bijvoorbeel Rossner. Maar ik ben het met Yvonniej eens dat je voor dat geld beter een a-merk tweedehands kan kopen.
voor pagony www.divoza.nl is hun huismerk geloof ik. Verwacht er niet te veel van rossner is kwalitatief beter heb ik gehoort, ook bij divoza te koop. Zelf geen ervaring met deze zadels.
Tweedehand mag natuurlijk ook, maar dan zit je ermee dat je nog iemand moet laten komen om te zien of het past enzo, en daar ben je dan ook weer geld aan kwijt en aan het rondrijden om te passen en dergelijke ook...
Ook als je een nieuw zadel koopt moet je het passen. Je kan het beste een goede ruitersportzaak/zadelmaker laten langskomen met verschillende zadels in jouw prijsklasse. Dan betaal je wel wat ( meestal een euro of 50 ), maar dan heb je een deskundig oog erbij die je kan helpen.
Rossner heeft volgens mij leuke, degelijke zadels. Ik heb wel eens met een pagony gereden, dat vond ik eigenlijk helemaal niks. Ik zou ook voor een tweedehands zadel gaan.