Myler bit level 1 te leen gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Myler bit level 1 te leen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 22:33

Hoi,

Ik ben opzoek naar iemand van wie ik een Myler bit level 1 ong. 12,5 cm mag lenen om eens te kijken hoe mijn paard daar op reageert.
Graag iemand die in de omgeving van Joure, Heerenveen, Sneek woont.

Paintlinger

Re: Myler bit level 1 te leen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:26

oregon trail tack store te westerbork, daar kan je er 1 lenen. Lachen

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 08:32

Heb er eentje besteld bij Horselover, kan ik 10 dagen proberen.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 08:34

zijn hele fijne bitten,heb er ook een en mijn paard loopt op alles wat ik heb uitgeprobeerd hier het beste op.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 10:04

Hoop ook echt dat dit voor hem ook zo zal zijn, wil graag wedstrijden rijden maar hij is zo onrustig in de aanleuning, steeds dat hoofd weer wat omhoog, en je kunt merken dat "iets" hem in de weg zit.
Fysio, tandarts maar niets werkt afdoende daarom denk ik dus dat het misschien aan het bit ligt en na het lezen van diverse topics en internet site's over Myler wil ik het gaan proberen.
Als het goed is krijg ik de myler comfort snaffle wide barrel level 1 met eggbutt ringen (bustrensringen).

Zijn moeder was ook altijd onrustig met het hoofd (ex renpaard), die ben ik op een gegeven moment gaan rijden met een KK correctiebit en dat hielp goed, daarna overgestapt op aurigan dubblegebroken watertrens en ben M1 geworden met haar.
Deze bitten ook bij Ulf geprobeerd en ook nog een bustrens en rij nu met kneveltrens maar hij blijft onrustig.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:04

het gebit al eens laten nakijken?sommige paarden hebben al last vande kleinste haakjes,zeker paarden met veel bloed(volbloeds)

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:05

oh lees dat je dat al had uitgesloten

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:07

ik heb de level 2 met iets meer tong vrijheid

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 21:10

Ik heb voor een level 1 gekozen omdat je daarmee mag wedstrijdrijden (dressuur).

Ja, heb eigenlijk al heel veel uitgesloten, tanden, fysio heeft hem bekeken en behandeld, zadel is nagekeken, opgevuld en gekeken of het goed paste, Christ bontje onder het zadel.

Begon aan het bit te denken toen ik het vorige week zo zat was en hem gewoon met een losse teugel heb rondgereden en toen hield hij zijn hoofd en mond keurig stil en zocht hij zelfs zelf de aanleuning op, hij liep laag en rond.
Maar toen ik de teugels aannam begon het weer, steeds maar dat hoofd op en neer, voor de teugel achter de teugel, diep naar beneden, omhoog etc.

Toen ben ik op bokt gaan kijken naar info over bitten en zo kwam ik bij de Myler.
Info op internet opgezocht en daar stond een rijtje met problemen die vaak opgelost werden met zo'n bit, de dingen die daarbij stonden waren voor mij zo herkenbaar.
Vandaar mijn keuze om toch een Myler te proberen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 21:11

Mijn avatar foto is van mijn paard, hij staat daar keurig, maar je kunt ook daar zien dat de teugel los hangt.