Kieffer op Fjord?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MeSilvester

Kieffer op Fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 20:47

Wie heeft er een Kieffer Wien de Luxe op zijn of haar Fjord? En is die dan aangepast door de zadelmaker of niet?
GR Milou

Micha

Re: Kieffer op Fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:54

een goed passend zadel is altijd nagekeken en meestal in de kussens aangepast door een zadelmaker. Of dit nu een kieffer wien of een kn of passier of ... betreft. Ook geld dit voor een Fjord, een Kwpn'er, een fries enz. Daarnaast moet een zadel met wolvulling jaarlijks nagekeken worden op de kussens. Is het niet om het verplaggen van de wol dan wel om mogelijke veranderingen in de bespiering. Dus alsjeblieft leg uit wat je precies met deze vraag wilt. Laat er gewoon even door een goed zadelmaker naar kijken en ga op zijn oordeel af (dus iemand anders dan degene die je dit zadel eventueel wil verkopen.) dit kost je ook echt de kop niet en je bespaard hierdoor vaak een hoop narigheid. Ik adviseer je dan ook om bijvoorbeeld Patrick (hier op boktforum bekent als harnessmaker) even te bellen en een afspraak met hem te maken voor een controle voor je evt. tot aankoop over gaat.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 06:53

Ik had een standaard Kieffer Profi Lech II op mn fjord, niet aangepast door een zadelmaker oid.
Wat wil je precies weten?

Overigens Micha: ik snap je reactie niet helemaal. TS vraag alleen wie er eenzelfde Kieffer op zijn/haar fjord heeft liggen en jij steekt meteen een verhaal af waarin je de TS min of meer van alles verwijt. Wellicht kennen jullie elkaar maar voor een buitenstaander komt dit nogal raar over.

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:39

Sorry, Ik steek hier mee in niet omdat ik de TS ken maar meer uit het feit dat er gevraagd wordt naar iets dat niet te vergelijken is. Het ene paard is het andere niet dat wil ik er mee duidelijk maken. Als je er voor kiest een zadel te kopen laat het dan goed aanmeten. Daarnaast ben ik van mening dat kussens passend leggen geen aanpassen is maar gewoon een standaard handeling dient te zijn van de verkoper. Koop je een 2e hands zadel laat het dan nakijken of het passend te leggen is in de kussens op jou paard. (en laat dit dan ook uitvoeren).

Ik zie dagelijks zo veel rug ellende bij paarden aangaande niet goed liggende zadels. Als een mens met te krappe schoenen loopt kan hij/zij dat zeggen. een paard kan dit vaak niet zo goed aangeven (comm. nog altijd anders dan een mens Knipoog )en daarnaast wordt er door de ruiter niet altijd de problemen gezien. Tot het al eigenlijk veel te ver is gekomen.

Het is dus niet de bedoeling dat ik de TS aanval alleen wil ik de TS hier iets duidelijk maken (en evt andere lezers). Ik hoop dan ook dat de TS me dit niet kwalijk neemt.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:56

Ik heb ook een kiefer wien de luxe. Deze heb ik ook op een fjord gehad. De zadelmaker verklaarde dat de kieffers bekend stonden om hun ligging. Ze kunnen vrijwel op elke paarden- danwel ponyrug liggen. Ik zal echter wel even iemand met verstand erna laten kijken. Maar een kieffer kan wel degelijk op de rug van een fjord....

MeSilvester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 11:09

Micha ik las je persoonlijke berichtje.. waar woont die zadelmaker van bokt. Ik woon namelijk in Drenthe en hij misschien wel in Limburg... heb je toevallig ook zijn nummer?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:17

MeSilvester schreef:
Micha ik las je persoonlijke berichtje.. waar woont die zadelmaker van bokt. Ik woon namelijk in Drenthe en hij misschien wel in Limburg... heb je toevallig ook zijn nummer?

hij woont in brabant dacht ik. dus dat is een eind voor ons. Je kunt zadelmakerij de olde mate eens bellen die zit in rouveen.

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:33

Patrick werkt landelijk dus is ook geen probleem dat hij in drente langskomt. Mail of stuur hem gewoon even een pm en maak een afspraak.

@Yvonniej Hij woont niet in brabant maar gelderland maar dat terzijde.

Je stuurt gewoon patrick een mailtje en daarin geef je even je tel. nr. door waar je te berieken bent en je wordt gebeld.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:41

dan woont hij tegen brabant aan..

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:01

ja je hebt gelijk maar doet dat terzake??... voor de plaatser van dit onderwerp.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:04

dat het voor haar ver weg is en de voorrijkosten dan aardig duur worden.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:20

een goed passend zadl heeft geen merk Knipoog

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:33

ik vind dat heel erg meevallen, maar goed duur is een betrekkelijk begrip en daarnaast laat haar gewoon eens bellen dan kent ze de prijzen. Anders bel zelf eens dan weet je het zelf ook. (Maar ik hou hier mee op het lijkt namelijk net of je meer weet aangaande je adres dat je aandoet.. en ik bedoel het alleen als tip)

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:07

Yvonniej schreef:

Nee hoor.. ik kom uit Ede en kom door heel nederland en daarbuiten.
Ik probeer routes zo te (laten) plannen dat de kosten en kilometers wrden beperkt.
Dat in beider belang!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:56

harnessmaker schreef:
Yvonniej schreef:

Nee hoor.. ik kom uit Ede en kom door heel nederland en daarbuiten.
Ik probeer routes zo te (laten) plannen dat de kosten en kilometers wrden beperkt.
Dat in beider belang!

dat klopt maar als dat niet lukt word het wel prijzig.