onderleggers nodig bij bandages?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pukkie_Mel

onderleggers nodig bij bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 13:25

ik vroeg me af of iemand mischien weet of je bij bandages altijd onderleggers nodig heb want je hebt ook van die hele zachte fleece bandages en het lijkt me toch dat je ze daarvoor niet egt nodig hebt, maar mischien vergis ik me Tong uitsteken .
ik hoop dat er mensen antwoorden want ik wil toch wel met bandages gaan rijden (rij normaal altijd met peesjes) maar ik heb geen onderlappen Bloos .

GamblersCup

Re: onderleggers nodig bij bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:30

Ik deed het wel altijd, geeft alleen maar extra bescherming. Ook bij dikkere bandages. Maar ik ben lui, ik ben overgestapt op peesbeschermers. Haha!

En ik hou niet van "setjes", duffe zooi. Gewoon lekker alles neutraal zwart. Cool

Onderlappen kun je trouwens zo goedkoop maken als je wilt. "Officiele" zijn best prijzig, maar je kunt bijvoorbeeld ook een groot stuk vilt (of hoe heet dat spul??) kopen en in 4en knippen. Werkt ook prima!

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:31

ik werk wel altijd met onderlappen, extra bescherming, en ookal zijn ze van fleece: het is beter voor de doorbloeding van de benen om er onderlappen te doen.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:40

idd ik gebruik ze ook onder de fleece bandages. Met name toch voor de drukverdeling.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:41

Het kan ook zonder onderlappen, maar dan alleen bij fleecebandages.
Bij elastische bandages moet je wel onderlappen ivm drukverdeling.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:26

Ik gebruik overal onderlappen onder. Ook onder fleecebandages. Geeft toch net een beetje meer zekerheid en als je paard tikt, heeft hij ook een dikkere laag om zijn benen, meer vering zogezegd Lachen

Tippi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:31

Bij mijn fleece bandages gebruik ik nooit onderlappen. Bij andere bandages wel!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:33

oké heel dom maar oké.
ik ben al een tijdje op zoek naar bandages voor mijn vz-pony.
nou kwam ik op de divoza site goedkope per stuk bandages.
dit staat erbij.

Het medicinale drukverband dat de bloedsomloop niet belemmert. Zakt niet af, blijft goed om het paardenbeen zitten. Deze bandage is zelfklevend en kan zonder sluitingen of clips worden bevestigd. Eenvoudig te verwijderen en opnieuw te gebruiken. Ideaal als werkbandage, drukverband, staartbandage of ten behoeve van wondverzorging. Diverse kleuren. Per stuk.

Afbeelding

nou si mijn vraag kan deze werkelijk als werkbandage gebruikt worden?moeten er onderlappen onder?
en waar kan je vilt zelf kopen en op maat knippen?en moet dat vilt dan ook hellemaal om de benen heen zitten?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:26

wat is je reden om met die bandages te gaan rijden?

want peesjes beschermen wel beter tegen het echte aantikken

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:28

ik zou er wel onderlappen onderdoen, ik denk dat dat toch iets beter is voor de benen van je pony, ik heb geen idee waar je vilt kan kopen, maar bij divoza hebben ze wel onderlappen: ook goedkopere! en misschien hebben ze daar ook we lvan dat vilt achtig iets. die onderlappen moeten ongeveer vanaf de kogel tot BIJNA op de knie zitten..iets onder de knie dus..

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:29

Hmm, ik zou die dingen niet als werkbandages gebruiken

Ik heb wel een idee hoe dat werkt (uit mn vorige werk.Apo.ass) en dat is idd zelfklevend
Ik denk niet dat je het weer goed kunt sluiten als je er een (paar) keer mee gereden hebt en er zand/haartjes tussen zit.

Als de goedkopigheid jouw reden zou zijn om dit te kopen? spaar dan even door voor fatsoenlijke bandages.
áls je al altijd met bandages wilt rijden en goed weet hoe je moet bandageren Knipoog

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:29

ik weet neit of ik ermee wil gaan rijden.maar ik denk het zelf neit.peesjes zijn wel goed maar ik ben altijd zo bang dat ze losraken.hetzelfde met bandages.en ik ben niet superrijk als ik de peesjes en kogelbeschermers wil kopen.moet ik al 10 weken sparen om ze te kopen.en dan heb ik het over deze peesjes en kogelbeschermers.
Afbeelding
Afbeelding

sommigen zeggen dat ze wel goed zijn en sommigen niet.dus ik weet niet of ze goed zijn of niet.
gebruik jij voor longeren alleen peesjes of ook kogelbechermers?

ik ben neit rijk ik krijg maar 3.50 per week dus ik kan eigenlijk nauwelijks wat kopen wat ik wil.
het was gewoon een vraagje.maarja laat ook maar zitten.
Laatst bijgewerkt door mememe op 26-09-06 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:30

Nou, ik denk niet dat die medicinale bandages voor het werk bestemd zijn, ook al staat dat er wel. Dit zijn ten eerste hele dunne, en ten tweede plakken ze. Ik ken ze alleen maar om te gebruiken om een wond mee te verbinden.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:30

Oja, viltlappen kun je gewoon bestellen bij de divoza en dan op maat knippen.

Ik heb er ooit ook wat besteld (ik gebruik nu andere/zachtere onderlappen) en heb toen na t knippen wel een randje er om heen gestikt.
Anders gaan ze pluizen.

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:31

ik ben het met carlijn83 eens Lachen . en je moet ook goed weten hoe je moet bandageren, want anders zakken ze nog af, en ik zou ze idd van een iets betere kwaliteit kopen. dan kun je ze ook langer gebruiken.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:31

mememe schreef:
ik weet neit of ik ermee wil gaan rijden.maar ik denk het zelf neit.peesjes zijn wel goed maar ik ben altijd zo bang dat ze losraken.hetzelfde met bandages.en ik ben niet superrijk als ik de peesjes en kogelbeschermers wil kopen.moet ik al 10 weken sparen om ze te kopen.en dan heb ik het over deze peesjes en kogelbeschermers.
Afbeelding
Afbeelding

sommigen zeggen dat ze wel goed zijn en sommigen niet.dus ik weet niet of ze goed zijn of niet.
gebruik jij voor longeren alleen peesjes of ook kogelbechermers?

ik ben neit rijk ik krijg maar 3.50 per week dus ik kan eigenlijk nauwelijks wat kopen wat ik wil.
het was gewoon een vraagje.maarja laat ook maar zitten.

Ja, maar dit zijn ook wel BR peesbeschermers en strijklappen. Zoek eens op bokt of op marktplaats, daar vind je genoeg goede, (tweedehandse) peesbeschermers

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:33

BR kappen bevallen mij prima hoor Ja

En je hóéft niet perse achter te gebruiken.
Als jou pony/paard zich nooit aantikt is t in principe niet nodig maar alleen uit voorzorgsmaatregel.

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:33

ik denk als je peesjes van br koopt dat ie heel goed werken, en meestal zakken peesjes niet af. tenzij je ze natuurlijk enorm los omdoet Clown . br heeft meestal wel goede kwaliteit voor peesbeschermers

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:34

mijn pony tikt een heel klein beetje.maar ze heeft zich nog nooit pijn gedaan.ik zal inderdaad op marktplaats gaan zoeken of ze daar hebben.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:34

Maar ze zegt dat ze geen geld heeft voor BR. zoals ik al zei, zijn er ook genoeg onbekende, goedkope, of 2e handse peesbeschermers die perfect functioneren

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:36

jaa daar heb je ook gelijk in, de meesten werken ook wel goed en zijn ook wel iets goedkoper

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:37

mememe schreef:
mijn pony tikt een heel klein beetje.maar ze heeft zich nog nooit pijn gedaan.ik zal inderdaad op marktplaats gaan zoeken of ze daar hebben.

Dan is het idd wel verstandig om wel strijklappen te gebruiken

Sannum schreef:
Maar ze zegt dat ze geen geld heeft voor BR. zoals ik al zei, zijn er ook genoeg onbekende, goedkope, of 2e handse peesbeschermers die perfect functioneren

Hmm, Nette 2e hands okay maar ik zou niet al te snel voor onbekende wazige merken gaan.
Had pas achterkapjes van Global gekregen maar dat vind ik 3x niks zeer slechte pasvorm waardoor ze absoluut niet aansluiten en er een vracht zand tussen komt te zitten en vervolgens lekker gaat schuren.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:39

op marktplaats waren ze redelijk ver weg.en bijna allemaal maat paard.
ik zou geen onbekende weten jullie misschien?

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:40

informeer anders een keer of je ze een keer mag passen ivm pasvorm en dergelijke, dan weetje teminste zeker wat je koopt. en als ie een klein beetje aantikt zal ik ook strijklappen gebruiken ja Lachen

Janiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:41

ik heb ook geen idee. sorry