Daar kun je niks van zeggen , ligt helemaal aan je zadel en pony. Het ene zadel heeft erg lange zijkanten , het andere erg korte zijkanten....
Leg gewoon je zadel waarvoor je een singel wilt , op je pony waarvoor je een singel wilt , en ga opmeten welke lengte goed zou zijn als je aangesingeld hebt.
Je kan wel in het wilde weg wat kopen maar meten geeft zekerheid , dan kun je de beste lengte in 1 keer kopen.
Wellicht kun je gewoon passen met een andere singel die je even kunt gebruiken , meet je de lengte van die singel op en kijk je die uitkomt aan het zadel als je aangesingeld hebt , en aan de hand daar van bepaal je of die maat goed is of je een kortere of een langere nodig hebt.
Je pony heeft bij het ene type zadel misschien een 45 cm singel nodig terwijl die bij een ander type zadel ineens een 65 cm singel nodig heeft.... dus er is geen standaard maat voor te geven.
Zoals pmarena hierboven zegt, kun je dat inderdaad niet zomaar zonder meer zeggen. De ene grote D pony is heel slank gebouwd en ligt er een zadel op met lange zweetbladen en singelstoten, de andere grote D pony is wat breder gebouwd en daar ligt dan toevallig een zadel op met wat kortere zweetbladen en singelstoten op. Dan kan het zomaar 15 cm schelen wat je voor singel nodig hebt.
Duvel is 1,58 en ik heb voor Duvel een singel van 55 cm. Er lag eerst een Kieffer dressuurzadel op met normale zweetbladen, nu een County met lange zweetbladen. Ik zou voor dit zadel ook met 50 of 45 cm toekunnen, de singel zit nu redelijk hoog vast en ik heb nog een heel eind singelstoot over aan beide kanten. Maar deze paste net, dus heb geen nieuwe gekocht.
Ik heb voor mijn (toch wel vrij brede) welsh (d-pony) een singel van 45cm maar zou ook toe kunnen met 1 van 40cm. Ik heb nu dan wel een barefoot zadel en die heeft behoorlijk lange singelstoten, maar met een gewoon dressuurzadel kon ik prima toe met een 45cm. Dus het makkelijkste is gewoon even meten!!