hoe was je een schapen wollen onderlegger?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elizen

hoe was je een schapen wollen onderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:12

ik heb een schapen wollen onderlegger en wet dus echt niet
hoe ik hem moet wassen zonder dat hij lelijk word..?

weten jullie het wel?

Anoniem

Re: hoe was je een schapen wollen onderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:09

Je bedoelt dat ie pluizig wordt?
Na het wassen in de droger, niet te warm programma, wordt ie lekker fluffig van.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:11

bij de divoza kun je daar zo'n flesje speciale zeep voor kopen. Ik weet niet of het werkt, maar ik kwam het toevallig vandaag tegen. Staat geloof ik bij de sjabrakken vermeld

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:13

Gewoon in de wasmachine met speciale zeep, die van mij blijft er prima bij Haha!
Ik heb hem overigens niet in de droger gedaan, dat durf ik echt niet met een lamswollen onderlegger...............

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:14

Gewoon op 30° met een zacht wasproduct en laten drogen op de waslijn Knipoog Als hij dan droog is is hij weer als nieuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:15

Ik was op 30 graden met Woolite, een speciaal wolwasmiddel wat gewoon te koop is in de supermarkt.
Daarna hang ik hem in de badkamer te drogen.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:30

overigens als het nu toch over bontjes gaat. Ik rijd nu met een gelpad, maar zo'n bonte onderleggertje is wel sjiek Lachen. Is zo'n bontje te vergelijken met een gelpad? Oftewel hoef ik dan mijn gelpad niet meer te gebruiken?

Britneeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:39

MET DE HAND

natuur5D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:35

op 30 graden in de wasmachiene met speciaal wolwasmiddel. gewoon uit de supermarkt.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:02

Ik heb idd deze week het eerder beschreven wasmiddel bij de divoza gekocht. Ik heb de onderlegger samen met de inlage van mijn peesbeschermers in de was machine gedaan op 30 graden. En het is weer als nieuw. De droger heb ik ook niet gedaan mij te riskant. Mijn vriend is inmiddels wel aan mijn drogende paardenspullen gewend hihi

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:10

Ik was mijn lamswollen dekje altijd in de badkuip. Met het wasmiddel woolite. Van de week heb ik voor het eerst het dekje in de centrifuge gedaan. Kort centrifugeren op 800 toeren. Anders hing ik het dekje buiten op om te drogen. Ik durfde het centrifugeren eigenlijk niet aan, maar toch eens gedaan. En gelukkig het dekje blijft netjes. In de droger durf ik ook niet aan. Ik vind het dekje te duur om hem gewoon in de wasmachine te gooien. Ik ben er misschien iets te voorzichtig mee, maar hij blijft zo wel mooi.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:03

Bij mij gaat ie niet in de droger maar wel gewoon in de wasmachine inclusief centrifugeren, ziet er iedere keer weer uit als nieuw Ja

FashionMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:33

Of gewoon op een miniwas en dan het de hand drogen ; De hele tijd metje hand er door heen rossen. Dan droogt et ook heel mooi.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:14

een weekje of wat geleden was er ee vertegenwoordiger bij ons van een bondfabrikant. hij gaf ons de tip om ipv de bontonderlegger met bond wasmiddel te wassen met lederwasmiddel te wassen, aan het bond zit namelijk nog huid/leer en is erg kwetsbaar. dus liever met leerwasmiddelwassen op wol programma maar wel laten centrufiguren en daarna liggend laten drogen met het bond naar boven, daarna kun je hem opborstelen om hem weer mooi te krijgen.