HH pad, mijn zadel blijft niet liggen..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

HH pad, mijn zadel blijft niet liggen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 20:14

Heb ik een week of 2 geleden eindelijk eens een PAD gekocht... de Harry's Horse TRS pad PEACH Haha!
Hij is vreselijk MOOI, en hij blijft zonder de lusjes echt super onder mijn zadel liggen, en de kleur staat mijn paardje ook prachtig maar....

Ik kan niet meer alleen opstijgen! Verward heeeel vaag. Als ik opstijg, schuift mijn zadel een klein stukje naar links. Als ik er dan opzit, kan ik niet door naar rechts te hangen het zadel weer recht krijgen. Met geen mogelijkheid! En ik singel ECHT wel goed aan voor ik opstap. Ik moet er dus af, singel losmaken, zadel rechtleggen, singel weer vast maken, en dan iemand vragen even aan de andere kant tegendruk te geven, en dan kan ik opstappen. NIET HANDIG! Boos!
Eerst dacht ik dat het aan mij lag. Of misschien is paardje wat breder, of smaller geworden, weet ik veel.. Maar als ik met een ander dekje (BR event) ga rijden, is er NIETS aan de hand!

Hebben meer mensen hier last van? Hoe kan dit? Is de pad te glad aan de onderkant ofzo?
Dit vind ik dus zwaar irritant, want soms IS er even niemand in de buurt die even tegen kan hangen.... Verdrietig
Of moet ik dit pad maar weer verkopen dan? Wil ik niet want ik vind hem echt heel fijn!

HELP!

Gimli_

Re: HH pad, mijn zadel blijft niet liggen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:52

Hmm je zou zeggen dat de pad aan de bovenkant wat glad is, maar zelf heb ik hier nog nooit van gehoord. Scheve mond
Lijkt me overigens inderdaad zwaar irritant. Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:54

Ik heb de grijze, maar nooit geen problemen mee gehad... Heb ook een paard met een goede schoft e.d. dus mijn zadel schuift niet zo snel naar de zijkanten. Wel erg irri idd.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:23

Dabo schreef:
Heb ik een week of 2 geleden eindelijk eens een PAD gekocht... de Harry's Horse TRS pad PEACH Haha!
Hij is vreselijk MOOI, en hij blijft zonder de lusjes echt super onder mijn zadel liggen, en de kleur staat mijn paardje ook prachtig maar....

Ik kan niet meer alleen opstijgen! Verward heeeel vaag. Als ik opstijg, schuift mijn zadel een klein stukje naar links. Als ik er dan opzit, kan ik niet door naar rechts te hangen het zadel weer recht krijgen. Met geen mogelijkheid! En ik singel ECHT wel goed aan voor ik opstap. Ik moet er dus af, singel losmaken, zadel rechtleggen, singel weer vast maken, en dan iemand vragen even aan de andere kant tegendruk te geven, en dan kan ik opstappen. NIET HANDIG! Boos!
Eerst dacht ik dat het aan mij lag. Of misschien is paardje wat breder, of smaller geworden, weet ik veel.. Maar als ik met een ander dekje (BR event) ga rijden, is er NIETS aan de hand!

Hebben meer mensen hier last van? Hoe kan dit? Is de pad te glad aan de onderkant ofzo?
Dit vind ik dus zwaar irritant, want soms IS er even niemand in de buurt die even tegen kan hangen.... Verdrietig
Of moet ik dit pad maar weer verkopen dan? Wil ik niet want ik vind hem echt heel fijn!

HELP!

Ik heb datzelfde probleem met het elite dekje van HH! Naar mijn idee is die te glad aan de onderkant. Ik stap het liefst nou op met een verhogingje of via de bakrand zodat mijn al mijn gewicht aan 1 kant komt te hangen. Maar het is wel heel lastig en ik baal er ook van Verdrietig

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:24

Ik heb ook een HH pad, maar ik heb nergens last van Verward Weet dus ook niet waar het aan kan liggen. Misschien wordt het minder als je de pad een keer uit wast...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 22:35

PriscaZ schreef:
Ik heb ook een HH pad, maar ik heb nergens last van Verward Weet dus ook niet waar het aan kan liggen. Misschien wordt het minder als je de pad een keer uit wast...
Hij is dus al 1x gewassen (licht roze is erg besmettelijk!)
Ik kreeg ook al de tip om mezelf aan de manenkam op te trekken, ipv het zadel. Dus dat ga ik nog uitproberen.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:31

Is deze pad mss erg dik? Lachen
Dan zou het kunnen zijn dat de pad teveel ruimte onder je zadel opvult, waardoor deze te krap ligt en gaat schuiven?

Wel vervelend, heb je net zo'n chique ding en dan... Knipoog .

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 13:48

Nee, ze zijn volgens mij dunner dan de Anky's. Zit tenminste ook model in zodat de schoft vrij kan liggen.
Ik bedenk me wel net dat ik idd altijd de manenkam vastpak met opstijgen, niet het zadel.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 13:53

nu je het zegt: ik heb dat ook met mijn hh pad, de eerste keer was er niks aan de hand, maar toen steeg ik op via een hek. de tweede keer zou ik gewoon op de normale manier opstijgen, en verschoof hij. heel raar, want ik rijdt met een barefoot, met een antislip dekje eronder. de hh pad zit tussen de pad en het zadel in. ik had ook echt het idee dat alleen het zadel verschoof, en de pad en het hh dekje niet.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:05

Raar, ik heb het nooit. Mijn zadel ligt juist beter met een dik pad. Misschien zit het té strak ofzo?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 15:34

Hmm TE strak lijkt me niet.. als ik mijn singel losser zou maken, beland het zadel dan niet onder haar buik? haha
Ik denk dat het door de onderkant van het dekje komt, dat is hele fijne zachte stof. Als ik gereden heb, stap af, en stap bv buiten weer op is er ook niets aan de hand, dan is paard al bezweet.
Dus alleen als ze 'droog' is. Het maakt ook niet uit of het pad schoon is, of al een paar keer gebruikt. Helaas! Geen HH pads meer voor mij denk ik! Huilen Verdrietig

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:38

Dan stap je toch op met een opstapje? Krukje trapje weet ik veel.
Zadel blijft recht liggen en je kan je mooie pad toch houden ! Lachen

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:05

Dit probleempje kan te maken hebben met de vleug van de stofdie als voering is gebruikt.
Probeer je de een achterste voren, blijfthet dan wel liggen dan is inderdaad de weefrichting van de voeringstof de oorzaak.

Hou je ons op de hoogte?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 23:44

Ja, zal ik doen!
Ik ga morgen proberen opstijgen met vasthouden aan manen, als dat niet werkt zal ik de pad eens achterstevoren leggen!
Het is zo'n gek stofje aan de onderkant, ik zou niet weten hoe dat heet. ...
Ik zou ook nog kijken of het lukt als ik RECHTS opstap! Haha!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 07:41

Ik heb er ook geen last van, en ik gebruik zowel de dunnere zomerpad als de dikkere winterpad Lachen

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:52

ik heb die hh zomer stripe die schuift ook heel erg als ik rij schuift hij ook hel erg en dat gebnuirt onder meerdere zadels.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 15:28

Ik ben vandaag opgestapt terwijl ik me mijn mijn linkerhand aan de manen 'optrok'. Haha! Dat ging dus prima! Zadel met dekje bleven beter liggen. Haha! pfoeiw! Gelukkig maar, want ik wil dekje ook niet kwijt! haha

Iedereen bedankt voor de info en tips!

@Relien: Dat is ook zwaar irritant... Heb je hem wel vastgemaakt met de lusjes?

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:30

Dat had ik al verwacht met die pads, de pufferpads van HH waren goed, maar deze zijn gewoon te dun, en er zit geen vorm aan helaas, de kleurtjes zijn namelijk erg leuk, vooral peach!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:40

Waarom gebruik je een pad? Als het zadel goed ligt is dat echt overbodig. Sterker nog, juist als je dan zo'n pad gebruikt kun je verkeerde drukpunten krijgen waardoor een paard juíst pijn in zijn rug krijgt.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:50

die pads van HH zijn echt niet dikker dan gewone zadeldekjes hoor... alleen die pufferpad deluze oid zijn wel dik.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:20

Maar met pad heb je óók een zadeldek dus dubbele dikte en een pad ligt maar op een bepaald gedeelte van de rug juist waar die punten zitten. Dit is overigens uitvoerig getest hoor ik vertel niets nieuws. Als het zadel goed past heb je geen pad nodig.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 19:40

janderegelaa schreef:
Maar met pad heb je óók een zadeldek dus dubbele dikte en een pad ligt maar op een bepaald gedeelte van de rug juist waar die punten zitten. Dit is overigens uitvoerig getest hoor ik vertel niets nieuws. Als het zadel goed past heb je geen pad nodig.

Een HH pad is niet zo'n pad waar jij het over hebt. Jij hebt het over een gelpad denk ik.
Het pad waar ik het over heb is eigenlijk gewoon een dekje, maar dan zijn ze vierkant, iets dikker dan een dekje, in horizontale banen doorgestikt, en dan heet het een 'pad' snappie? Haha! Haha!
Ik zal er wel even een foto bij zoeken Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 19:43

janinetjjj schreef:
Dat had ik al verwacht met die pads, de pufferpads van HH waren goed, maar deze zijn gewoon te dun, en er zit geen vorm aan helaas, de kleurtjes zijn namelijk erg leuk, vooral peach!

Te dun? Geen vorm?? uhm.. het zijn echt geen dunne pads, en er zit juis veel vorm in! Die van Anky.. DAAR zit geen vorm in!
Hier een foto van de peach-pad op mijn paardje:
Afbeelding

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:46

Dabo schreef:
janderegelaa schreef:

Een HH pad is niet zo'n pad waar jij het over hebt. Jij hebt het over een gelpad denk ik.
Het pad waar ik het over heb is eigenlijk gewoon een dekje, maar dan zijn ze vierkant, iets dikker dan een dekje, in horizontale banen doorgestikt, en dan heet het een 'pad' snappie? Haha! Haha!
Ik zal er wel even een foto bij zoeken Haha!

Frusty Helder...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:48

@ janderegelaa; Wat bedoel jij dan. Zo'n pad is misschien nét iets diker dan een gewoon chabrak...