Nou vraag ik me toch eens af waarvoor is nou dat ringetje wat onderaan je kinketting zit? Hij is iets groter als die andere schakels. En het is echt een los ringetje en geen schakel.
Een slobberriempje heeft dan weer tot doel dat de scharen niet in de mond genomen kunnen worden door een handig paard. Maar vooral dat de stang rustiger ligt.
Is idd voor een slobberriempje, ik heb er ook eentje aan. Riempje gaat aan de kleine ringetjes van je stang vast en door het grote oogje van de kinketing heen. Heb mijn stangteugel er maar heel licht aan en met dat slobberriempje blijft hij toch heel mooi stil liggen ... Vind het eigenlijk heel raar dat je ze zo weinig ziet, want volgens mij zitten er alleen maar voordelen aan!
Ik heb eigenlijk ook geen slobberriempje. Ik dacht dat het een beetje 'dubbel' was. én een kinketting én een slobberriempje... Niet dus. Het heeft dus wel degelijk nut. Grappig om te weten.
Als je hier heel goed kijkt kun je 'm wel zien zitten . Net boven waar de stangteugel vast zit zit een heel klein ringetje op de stang, daar zit ie vast, gaat dan door het lusje naar de andere kant en dan ook weer vast.
Ik weet van Bettine dat ze ook een slobberriempje gebruikt, die heeft een duidelijkere foto (weet ik nog omdat ik voor het eerst toen een sr bij iemand anders zag !)