ik kan dinsdag een ainsley viscount passen maar van dit type heb ik nog nooit gehoord, kent iemand dit? op de foto zag het er uit alsof het geen diepe zit heeft hoe zit het? ook kan ik een kentaur artemis passen en misschien nog een kieffer wien "DL" ( dacht ik).
allemaal passen ze in me budget nou gaat het er zoiezo om hoe het op me paard ligt. maar graag zou ik wat over deze zadels willen weten. Pasvorm,zit, en slijtage na aantal jaar....
Indien geen ervaring met bovenstaande zadels graag toch de poll in vullen. in dit geval gaat het dus puur om de pasvorm van de merken hier onder.. het is logisch dat ik een passend zadel moet hebben. Gaat om de pasvorm voor een paard met een hoge schoft en ingezakte rug, moet dus ook dikke achterkussens hebben.
ik heb een kentaur artemis gehad, maar voor mensen met wat kortere benen (ik ben 1.65) is hij niet geschikt... de wrong zat voor mij niet op de goede plaats, kwam steeds met mijn knie over de wrong heen.
uit het rijtje wat hierboven staat zou ik gaan voor KN, dat zijn kwalitatief geweldige zadels en passen op erg veel paarden.
ik ben zelf vrij lang: 1.78 de ainsley komt morgen passen, en vanavond weet ik meer over de kentaur, en over de kieffer weet ik woensdag meer. ik hoop dat iemand info heeft over t ainsley zadel. misschien dat ainsley een site heeft?
dat snap ik maar daar gaat het nu niet om. het is trouwens geworden: Ainsley viscount(vanguard met een middediepe zit), zelfde als de vanguard alleen heeft die geen diepe zit. en de vanguard wel