''Afdingen'' wanneer je een nieuw zadel koopt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

''Afdingen'' wanneer je een nieuw zadel koopt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 22:25

Volgende maand wil ik een nieuw zadel aanschaffen. Waarschijnlijk zal het een zadel wordenvan tussen de 1000 en 1500 euro. (ik heb al een bepaald type op het oog) Nu vraag ik me af of het mogelijk is om af te dingen op een zadel dan wel in de zin van min een x bedrag of door wat artikelen gratis te krijgen. Een nieuw zadel aanschaffen is toch een duur grapje en het zou natuurlijk wel leuk zijn als je wat korting oid krijgt.

Hoe is dit bij jullie gegaan? Kregen jullie bepaalde artikelen gratis bij een nieuw zadel?

Ik ben zelf niet van het afdingen maar mijn vriend ziet er de lol wel van in. Om nu geen volledige flater te slaan vraag ik het even aan jullie bokkers Bloos Haha!

aerdenhout1

Re: ''Afdingen'' wanneer je een nieuw zadel koopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:35

Je kan altijd proberen om minstens een sjabrak,beugels en beugelriemen,singel enz. bij je zadel te krijgen.Dan nog een tip...als je weet welk zadel je wil, kijk dan eerst even op alle site's van de grote winkels hoe duur ze daar zijn! Er kan een heel verschil in zitten n.l!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:40

ja dat klopt wat aerdenhout1 zegt.
En vaak kun je er wel wat bij krijgen. Succes

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:59

Als je het durft zou ik het zeker proberen!
Denk dat je bij een wat kleinere winkel meer kans hebt dan bij een grote ...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:27

ik denk juist dat je meer kans hebt bij een grotere keten,ik vind eigenlijk dat als je een duur zadel koopt,je daar best wat leuks bij mag krijgen(beugelriemen,singel)
ik zou het gewoon proberen hoor,niet geschoten is altijd mis!

zelf ga ik het ook proberen,je geeft een hoop geld uit bij zo'n winkel,ze mogen je daar best een leuk cadeautje bij geven vind ik.
maarja wat dat betreft lijk ik op mijn pa,die probeert het ook gewoon,en als het niet naar zijn zin is,de groeten,want er zijn genoeg winkels die je geld wel willen Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:11

Op je zadel zelf kun je meestal niets afdingen. De prijzen kunnen onderling in verschillende winkels nog wel verschillen voor hetzelfde zadel dus ik zou daar allereerst goed naar kijken. Verder kun je (en krijg je meestal) de singel, beugels, beugelriemen en zadelhoes gratis erbij.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:13

Gewoon proberen om er dingen bij te krijgen inderdaad. Nee heb je en ja kan je krijgen.
Op zich is het goed om ketens te vergelijken qua prijzen, echter ik zou de prijs zeker wel meenemen in mijn overweging, maar ik zou het minstens zo belangrijk vinden dat er iemand komt die het zadel goed kan aanmeten en indien nodig kan aanpassen zodat het goed past bij je paard

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:48

ik heb iets minder moeten betalen, scheelde niet zo heel veel maar het was toch iets.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:05

Ik heb dat bij mijn tweede hands zadel gedaan.

Hij was 400 kaal.
Toen ik zei dat ik er nog even overna moest denken omdat ik
400 kaal nogal veel vond voor een JC kreeg ik hem voor 400 compleet met neopreen singel en beugels naar keuze.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:28

Heb een paar maanden geleden ook een nieuw zadel gekocht.
afdingen op het zadel heb ik niet gedaan maar ik ben wel zo brutaal geweest om er wat dingen bij te vragen, stijgbeugels, beugelriemen, passanten voor om de beugelriemen, zadelhoes, ledercreme...hier deden ook helemaal niet moeilijk over...

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:55

Ik heb een paar maanden geleden een nieuw zadel gekocht, ik kreeg er standaard beugelriemen, beugels, singel en zadelhoes bij.
En mijn vader had geregeld dat ik er voor 20 euro nog een dekje bij uit mocht zoeken Nagelbijten / Gniffelen
Afdingen heb ik ook niet gedaan, maar ik denk dat dat ook niet vaak wordt gedaan door de winkel.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:00

Bij mijn nieuwe zadel heb ik mijn tweedehands ingeruild...Ik kreeg bij mijn nieuwe zadel, beugels, riemen, singel erbij en heb een hogere inruilwaarde voor mijn toemalige zadel afgedwongen..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:06

Gratis zadelpasservice kreeg ik erbij. Ze kwam langs en heeft het helemaal bekeken en ook mee gereden of het dan ook goed zat.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:15

aerdenhout1 schreef:
Je kan altijd proberen om minstens een sjabrak,beugels en beugelriemen,singel enz. bij je zadel te krijgen.Dan nog een tip...als je weet welk zadel je wil, kijk dan eerst even op alle site's van de grote winkels hoe duur ze daar zijn! Er kan een heel verschil in zitten n.l!

precies! altijd even info zoeken over de prijs van het zadel! zowiezo kan je altijd afdingen... willen ze er geen geld afdoen dan moet je er gewoon spullen bijvragen zoals...riemen beugels dekjes een hoes of wat dan ook!
weet ook niet waar je het zadel gaat kopen, maar mijn mening is als je daar vaste klant bent dat je dan meer kans hebt met afdingen als dat je ergens vreemd binnen komt lopen!
bij de winkel waar ik eigenlijk altijd heen ga krijg ik standaart korting van hem of ik vraag er zelf om Bloos die man kent me vrij goed en weet dat ik niet graag teveel voor iets betaal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:46

Ja hoor zeker doen.

Mij is het nog altijd gelukt om het zadel dan compleet te hebben met beugels, singel en dekje

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:20

Gewoon proberen! ja heb je,nee kun je krijgen.
leerling van mij kreeg vorig jaar een mooi nieuw BR event dekje bij haar zadel,dus ach, het is maar iets kleins,maar wel altijd leuk Lachen

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:28

Ik zou het zeker proberen, aangezien er altijd een mogelijk is dat je wat extra's bij krijgt Vork

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:35

Mijn stiefvader doet het altijd wel. Ons zadel hebben we voor een stuk minder gekocht dan je er bij Divoza voor betaald Ja

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:19

zeker proberen. ik doe dat soort dingen ook, maar ding op veel af (en vaak met succes Knipoog ).
heb mijn 2e hands zadel, dat misschien 10x gebruikt was, voor de helft vd nieuwprijs meegekregen.
als je niet op het zadel zelf af kunt dingen, probeer er dan zoveel mogelijk bij te krijgen: beugels, riemen, singel, dekje, bon voor gratis opvulbeurt, etc.
succes! Haha!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:37

ik weet niet of je wat van de prijs afkrijgt, maar beugelriemen, beugels, singel of een dekje gratis moet lukken.
Ik heb destijds ook een grote pot zadelvet en zeep gekregen voor het onderhoud.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 09:35

Wat een reacties! Bedankt allemaal! Nu voel ik me toch iets zekerder als mijn vriend straks weer ''een praatje gaat maken'' Haha!

Ik dacht al dat er op het zadel zelf niet veel af te dingen viel. Daarnaast heb ik ook mijn oog laten vallen op een Euroriding, een zadel dat niet in al te veel winkels te koop is.... De prijs zal dus wel vast staan.

Het lijkt me echter wel leuk om bv. singel, riemen en beugels gratis te krijgen, scheelt toch al weer Tong uitsteken Nu weet ik niet wat gebruikelijk is, ik hoor vaak dat mensen het idd gratis kregen bij de koop van een zadel. Een aantal stalgenoten kregen laatst weer helemaal niets.

We gaan het gewoon proberen, nee heb je, ja kun je krijgen idd Haha! (nouja, mijn vriend mag het proberen Koe )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:51

haha nou succes,ik denk dat het wel moet lukken.
ik ben momenteel ook aan het kijken voor een zadel,en als daarover 'onderhandeld' moet worden neem ik ook mijn vader mee(vriend heb ik niet Knipoog ) want dan gaat er gegarandeerd iets leuks bijkomen.

wat voor euroriding heb je trouwens op het oog?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:52

laat je ons dan ook nog even weten of het gelukt is Haha!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 10:27

Citaat:
wat voor euroriding heb je trouwens op het oog?

Een Luxor. Ik heb er een tijdje terug al op gereden en ik vond hem heerlijk zitten! Uiteraard ga ik meerdere zadels proberen maar op het moment gaat mijn voorkeur daar naar uit. Ik weet dus ook al welke winkel het wordt, Drunens Ruiterhuis Knipoog

Ik laat jullie uiteraard even weten of het wat geworden is met de gladde praatjes van mijn vriend Haha! Clown

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:41

er zit zoveel winst aan een zadel voor een winkel, en toch geven ze vaak geen korting op het zadel zelf.
wel kun je er dingen bij krijgen. singel beugels, shabrak, beugelriemen.
let dan wel op, ze geven je dan vaak van die goedkope troep mee.
dat vind ik dan wel zo zonde bij een mooi duur zadel.
Dus ik zou zeggen, op je strepen staan!!!

alvast heel veel plezier van je zadel!!!