ervaringen stubben dressuursingel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

ervaringen stubben dressuursingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 18:24

Wie heeft er ervaring met de stubben dressuursingels? (met elastiek). Ik vind ze niet mooi, maar het schijnt dat je paard er echt geen plekken van krijgt.
Hoe blijven ze bij intensief gebruik?

Afbeelding

Anoniem

Re: ervaringen stubben dressuursingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:39

Ik heb hem ook gehad, mooi leer, maar meer ook niet.
Drukplekken blijven, mijn paard is gewoon niet geschikt voor een dressuursingel ( veel vel achter de ellebogen, holle rug..)
Je hebt deze btw ook in goedkopere uitvoeringen, blijven ook zeker 10 jaar goed, bij normaal gebruik.

Er gaat trouwens veel zooi in het klittenband zitten, dan klit het op een gegeven moment niet lekker meer.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:47

Als je op zoek bent naar een dressuursingel waar je paard geen plekken van krijgt, moet je de BR met neopreen en fluweel eens proberen.
Mijn paard heeft nu geen last van wondjes, blijft echter oppassen omdat hij, net als het paard van Bitch, teveel vel voor de singel heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:03

BasjeGuwrl schreef:
Mijn paard heeft nu geen last van wondjes, blijft echter oppassen omdat hij, net als het paard van Bitch, teveel vel voor de singel heeft.

miss kunnen we korting krijgen als we het operatief collectief laten verwijderen Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 21:53

Ik denk dat ik die stubbensingel met elastiek toch ga proberen. Het leer is mooi zacht. De afwerking is goed, maar erg simpel (eenvoudige passanten, enz). Maar ik heb goede ervaringen met de VZH-singel van stubben.
Ik wil dus een leren singel. Ik heb er nu eentje van Kentaur, maar die krult verkeerd om op (de randen krullen onder de buik zeg maar en dan krijg je dus plekjes). Neopreen vind ik te warm. Het moet een goede leren singel zijn, leer moet over zand, modder, water e.d. kunnen. Een keer onder de kraan, laten drogen en wat vet erop moet voldoende zijn qua onderhoud. Ik weet dat dit bij Stubben het geval is. Of zijn er nog andere merken die goede leren singels hebben (met elastiek)?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:56

Ik heb dezelfde singel maar dan zonder elastiek, gaat al zeker 15 jaar mee bij elke dag gebruik. Super kwaliteit dus.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 22:06

Lelijk, maar wel goed dus. Ik vind ze niet echt mooi, maar kwaliteit gaat voor.