Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nickyu schreef:bedenk aub wel dat een verwisselbare boom niet automatisch inhoud dat het zadel past
felicity schreef:Ik heb wel een tip:Veulentjes worden groot. Meneer is nu 2.5 en vind het wel tijd worden om naar een zadel op zoek te gaan.
zou een boomloos of westernzadel misschen beter zijn.
Voordel van boomloos het moet bijna altijd passen. En van western weer dat je een stuk steviger zit.
Kortom ik weet het even niet meer. Hebben jullie tips ideen?
Tinkerloos schreef:felicity schreef:Ik heb wel een tip:Veulentjes worden groot. Meneer is nu 2.5 en vind het wel tijd worden om naar een zadel op zoek te gaan.
zou een boomloos of westernzadel misschen beter zijn.
Voordel van boomloos het moet bijna altijd passen. En van western weer dat je een stuk steviger zit.
Kortom ik weet het even niet meer. Hebben jullie tips ideen?
als je toch graag boomloos wil,maar liever western rijd vanwege de zit,dan moet je HIER eens kijken!
Daar heb je dressuur,normale,en western boomloze zadels!
Lauss schreef:Een westernzadel is geen aanrader als je niet puur western wilt gaan rijden.
Ik moet eerlijk zeggen dat het wel stevig zit, maar dat ze vaak niet goed (blijven) liggen, en dat ík ze voor geen meter vind zitten.
Als het goed is kan jij een bok ook gewoon uitzitten in een dressuurzadel
Boomloos is misschien wel een idee, maar daar heb ik geen ervaring mee
Charos schreef:Ik denk dat je een beetje aan de vroege kant bent met een zadel, hoeveel zou hij niet veranderen in een jaar?