Wat is een oud zadel nog waard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tody

Wat is een oud zadel nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 18:44

Eigenlijk bij deze jullie hulp gevraagd:

Iemand die ik ken was op zoek naar een stel tweedehands zadels. Nu had ik nog 2 zadels liggen waar toch niets mee gebeurde. Deze zadels liggen al een hele tijd netjes opgeborgen dus... zadels nagekeken, heengebracht en ja hoor, ze waren nog goed genoeg. Nu moet ik alleen zeggen hoeveel ik er voor wil hebben.

Probleem is nu alleen: ik heb geen idee wat ik er nog voor moet vragen! Tong uitsteken

Het gaat om twee vzh-zadels van zo'n 15 jaar oud. Een zadel van Pagony en een Baseline zadel. (Allebei niet de duurste merken...) Deze zijn zo'n 7 jaar intensief gebruikt en daarna alleen onderhouden en misschien nog 10 keer gebruikt ofzo. Hebben altijd in huis gelegen, dus het leer is nog goed en soepel. Bij één zadel laten alleen twee stiksels los. Beide zadels zijn nog zeker goed bruikbaar.

Als iemand een idee heeft wat zoiets nog waard is, reageer dan alsjeblieft! Ik heb hier echt géén verstand van. Clown

Marigold

Re: Wat is een oud zadel nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:45

heb laatst zoiets gekocht voor 35 euro

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:46

ja als ze nog goed zijn zou ik er tussen de 50 en 100 euro voor vragen.
Ik heb een oud zadel die ook niet echt goed meer is.
Die gaat voor 25 euro de deur uit!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:48

Wij hebben ooit eens ons oude zadel laten taxeren. Ik weet niet precies hoe oud het zadel is, maar ik "ken" het zadel al 9 jaar, maar het zadel zal ook wel een jaar of 15 zijn. Het is een Stübben. De zadelmaker wilde er maar 50 euro voor geven. En dat terwijl het zadel er gewoon nog echt super uit ziet en de laatste 6 jaar niet gebruikt is en op zolder heeft gelegen.

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:19

je kan hem op marktplaats zetten maak er een mooie foto van, poets hem desnoods nog op zodat hij er mooi uitziet, en dan geen prijs erbij zodat ze kunnen bieden en als jij denkt, dat is een mooie prijs kan je hem altijd verkopen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:15

denk dat je met 100 euro voor beide zadels blij moet zijn......

mieky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:17

Ik zouw het niet weten..mss moet je keer naar ruitersport zaak en vragen of hun ze mss van je over willen kopen of vragen wat je er ongeveer voor kan vragen!!!
suc6 met verkoop!!!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:19

samen voor 100 euro lijkt mij een goede deal.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 16:28

Alvast heel erg bedankt iedereen!

De zadels zijn al bij diegen die ze van mij overneemt. Ik kan ze dus niet meer meenemen ergens heen, of op internet zetten.
Het zou alleen zo vervelend zijn als een van ons aan de koop een naar gevoel overhoudt.... Clown

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:31

Ik heb pas ook een oud zadel verkocht. Bruin, merkloos en met losse stiksels, maar zit heerlijk en nog prima te gebruiken. Ik heb er 40 euro voor gekregen en dat vond ik een prima bedrag voor een zadel dat ik zelf niet meer zal gebruiken.