Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirl schreef:Dat zijn DRY Spots. Plekken die zoveel druk krijgen dat ze niet meer kunnen zweten.
M.a.w je zadel past daar niet meer. Je boom zal waarschijnlijk te smal zijn . Neem eens contact op met een zadelmaker en laat die eens kijken.
Rij je hier mee door krijg je White spots of zelfs open plekken.
Cowgirl schreef:Dat zijn DRY Spots. Plekken die zoveel druk krijgen dat ze niet meer kunnen zweten.
M.a.w je zadel past daar niet meer. Je boom zal waarschijnlijk te smal zijn . Neem eens contact op met een zadelmaker en laat die eens kijken.
Rij je hier mee door krijg je White spots of zelfs open plekken.
Shalimar schreef:Ik denk de TS....het is trouwens goed dat ik nu ook weet wat het is...heb het nooit geweten...waar Bokt al niet goed voor is...
Cowgirl schreef:Voor de TS en de rest![]()
het nadeel van die zadelmakers is dat ze zeggen dat het zadel wel goed ligt maar ondertussen is dat niet zo.
Een echte vakman is noodzakelijk. Ik heb al vele ellende gezien doordat 'zadelpassers' zeggen dat het past terwijl de rug onder de white spots zat.
Als je zadel niet past past de rug zich daar aan aan. Spieren verdwijnen en de schoft komt omhoog.
Of er aan de wintec wat te doen is...geen idee. Daar heb je dus die vakman voor nodig en ik ben geen vakman(helaas..zou graag paarden en ruiters willen helpen hiermee).
Wil je de druk laten zien aan je zadelaanpasser: neem dan een schoon wit sjabrak..poets je paard niet en ga een half uur flink rijden. Als je dan onder je sjabrak kijkt kun je de druk verdeling goed zien.
In Arnhem op de NH dag zag ik iemand die een speciale drukmeter had.Ze kon iemand heel duidelijk vertellen of dat het aan het zadel lag of aan de ruiter. Ik weet alleen niet meer wie het was.