Wie heeft er ervaringen met de Flexquality pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Wie heeft er ervaringen met de Flexquality pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 19:07

Zoals mijn titel luidt, wie heeft er ervaringen met deze pad.
Mijn paard heeft een hele gevoelige rug.
Nu las ik dat deze pad de druk goed verdeeld en zorgt voor ontspannen spieren en erg goed is voor paarden met een gevoelige rug.
De pad is behoorlijk prijzig EUR 99,95 bij onze ruiterzaak. Helaas is er geen mogelijkheid om het uit te proberen vandaar dat ik graag ervaringen wilde horen.

Alane

Re: Wie heeft er ervaringen met de Flexquality pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:46

Is dat die pad van Passier/Kieffer?
want daar ben ik wel benieuwd nar hoe die bevalt.. alleen kost die van Passier en Kieffer (hebben het volgens mij samen ontwikkelt/laten ontwikkelen) 49.95 euro.

edit: is toch een andere Haha! Maar die van passier en Kieffer worden dezelfde eigenschappen toegesproken..

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:49

Ken in ieder geval een dressuurstal waar ze alle paarden daarmee rijden. Zijn super tevreden over de kwaliteit en de werking. De verkoopprijs is trouwens bij mij € 89,95. Heb er geen goede foto van, want het model is onlangs gewijzigd in zwart met zwarte bies.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 15:10

GeJe schreef:
Ken in ieder geval een dressuurstal waar ze alle paarden daarmee rijden. Zijn super tevreden over de kwaliteit en de werking. De verkoopprijs is trouwens bij mij € 89,95. Heb er geen goede foto van, want het model is onlangs gewijzigd in zwart met zwarte bies.

Elders is de verkoopprijs ook 89,95 alleen bij de ruiterzaak in de buurt niet. Heb ze dit ook gemeld.
Zij hadden ook alleen de dressuurpad liggen met de blauwe rand. Als ik het goed begrijp is dit dan het oudere model??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:40

steinstein schreef:
GeJe schreef:

Elders is de verkoopprijs ook 89,95 alleen bij de ruiterzaak in de buurt niet. Heb ze dit ook gemeld.
Zij hadden ook alleen de dressuurpad liggen met de blauwe rand. Als ik het goed begrijp is dit dan het oudere model??

alles bij deze ruiterzaak ligt boven de advies verkoopprijs..

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 12:51

verder geen mensen met ervaring met deze pad??

Talitha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:56

Ik heb deze;
Afbeelding
Weet niet of je deze bedoelt, maar ik vind hem erg fijn in gebruik. Hij kan gewoon in de was en dat is wel zo handig.
Ik heb hem gekocht toen ik op kamp ging met mn paard, omdat we dan lange ritten maken en zo kan zn rug een beetje ontlast word. Maar het afgelopen jaar kreeg hij er een blaar van, maar dat is waarschijnlijk omdat ik er verder nooit mee rijd en dan opeens maak ik een lange rit met dat ding.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 00:13

Ik heb d'r zelf ook 1. Ik heb er zelf 80 euro voor betaald in de winkel.
Die van mij heeft ook een gevoelige rug en dit vind ik beter dan zo'n gelpad of bontje.
Die met de blauwe rand is een met een antislip heb daar zelf ook meegereden, maar heb een andere gekocht, gewoon eentje die helemaal zwart is. Zijn ook makkelijk te wassen.
Je zou eens moeten vragen of ze geen testpad hebben, misschien dat andere winkels het ook verkopen (moet je even op de site kijken), heb ik ook eerst gedaan voordat ik er een ging kopen, het is een hoop geld.

http://www.flexquality.nl/ruitersport.htm

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:53

Ik heb er al een tijdje een.
Ben er erg tevreden mee Lachen

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 11:57

sabje19 schreef:
Ik heb d'r zelf ook 1. Ik heb er zelf 80 euro voor betaald in de winkel.
Die van mij heeft ook een gevoelige rug en dit vind ik beter dan zo'n gelpad of bontje.
Die met de blauwe rand is een met een antislip heb daar zelf ook meegereden, maar heb een andere gekocht, gewoon eentje die helemaal zwart is. Zijn ook makkelijk te wassen.
Je zou eens moeten vragen of ze geen testpad hebben, misschien dat andere winkels het ook verkopen (moet je even op de site kijken), heb ik ook eerst gedaan voordat ik er een ging kopen, het is een hoop geld.

http://www.flexquality.nl/ruitersport.htm

De link ken ik.
Helaas zijn er bij ons in de buurt geen ruiterzaken die een test pad hebben of het uberhaupt verkopen. Ja de ene ruiterzaak maar daar is de prijs boven de verkoop prijs.
Het is inderdaad een hoop geld en ja als het niet werkt raak je het niet meer kwijt voor die 90,00 euro.

Maar merk jij echt verschil met deze pad. Is je paard anders gaan lopen???

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:32

Hij is wel anders gaan lopen, hij laat z'n rug wat makkelijker los.
Verder vind ik het ook wel handig voor als ik lange bosritten maak en als je even stuitert in het zadel dat vangt ie een beetje de klappen op.
En de pad vormt zich naar de temperatuur van je paard.

Het is jammer dat je hem niet kan testen.
Wij mochten ze toen der tijd uit testen voor de winkel voordat ze werden verkocht.

Misschien dat je anders contact op kan nemen met de maker van de pad, dat hij iest weet.
Staat ook een contactformulier op de site.
Hij kwam ook vaak bij ons in de winkel om te vragen naar de ervaringen ervan enzo.