welk bitloos hoofdstel (weeral)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

welk bitloos hoofdstel (weeral)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 16:49

sorry maar na vele topicks te hebben door gelezen
zit ik nog altijd met het probleem dat ik me een bitloos hoofdstel wil aanschaffen maar ik weet niet welk Verdrietig
ik heb een redelijk sterke pony en ik wil niet meer trekken in de mond als ik kwaad word

ik zoek een redelijk sterk bitllos hoofdstel maar dat geen pijn doet op de neus
wat kan ik mijn sterke pony het beste aanschaffenliefst met foto


danku

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: welk bitloos hoofdstel (weeral)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:53

Kijk eens op het forum Naturals, daar staan genoeg topics over dit onderwerp. Verder kan ik niet zeggen wat het beste voor je pony is. Er zijn zoveel bitloze hoofdstellen, net wat bij jou en je pony past. Als je je pony met bit al gewoon aan een lang teugeltje kunt rijden en je hem hebt leren wijken voor druk, kun je in principe overal mee rijden. (Bitloos) rijden gaat samen met een goede ruiter/africhting, daar kan geen scherp hoofdstel tegenop. Hetzelfde verhaal met dat het hoofdstel geen pijn moet doen op de neus, dat hangt er ook vanaf hoe je rijd.

Leuk dat je gekozen hebt voor bitloos rijden. Had je een speciale reden? Of lijkt je gewoon leuker en beter voor je pony? In ieder geval veel succes!

Cindy

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: welk bitloos hoofdstel (weeral)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 16:55

het lijkt me beter voor mijn pony ik voel me vaak schuldig als hij niet luisterd en ik word er na een tijd gek van dat ik van woede begin te trekken in zijn mon d

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re: welk bitloos hoofdstel (weeral)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:57

flippieh schreef:
het lijkt me beter voor mijn pony ik voel me vaak schuldig als hij niet luisterd en ik word er na een tijd gek van dat ik van woede begin te trekken in zijn mon d


Ik denk dat je beter eerst je geduld kunt leren bewaren, want ik denk dat je je pony met een bitloos hoofdstel ook erg veel pijn kunt doen. Ik bedoel het niet aanvallend of neerbuigend, maar ik heb zelf ook wel een keer mijn geduld verloren, geef ik eerlijk toe.

Ik denkd at je met goede priveinstructie je geduld goed kunt leren bewaren en leert je pony fijn aan het lopen te krijgen.

Ik zeg niet dat je een bit moet blijven gebruiken, als je bitloos wil vooral doen. Maar ik denk dat je afgezien van het hoofdstel het rijtechnische probleem moet oplossen, dan ben je al een heel eind. Ik heb zelf ook een paard die zich graag sterk maakt en leer er steeds beter mee omgaan.