Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DinkeyGirl schreef:Het scheefzakken van een zadel kan wel degelijk door verkeerd bevestigde stoten veroorzaakt worden. Als de achterste stoot bv korter is dan de voorste, staat er op de achterste stoot meer druk. Die zal het zadel dus naar zich toe trekken, gewoon een questi van logisch nadenken en zwaartekracht![]()
jeske333 schreef:Even off-topic.. ik las dat je je zadel naar hypo hebt gebracht... je bedoelt de drama?? Ik heb daar ooit een zadel gekocht waarvan ze zeiden dat ie 100% ok was.. Boom was dus niet ok.. en na veel getouw-trek heb ik toch mijn geld terug gehad..
Nee, ik heb niet veel goeds over voor deze zaak.. personeel heeft er ook geen verstand van..
jeske333 schreef:Dan wens ik je toch heel veel sukses met je zadel, ik hoop dat het goed komt voor je. Anders kan ik wel achter het adres komen van iemand die zadels aan huis komt passen, mocht het nodig zijn..
Mijn vriendin in Rotterdam heeft ook zo'n soortgelijke situatie gehad..
unamie schreef:goede rechte en gelijke singelstoten zijn minstens zo belangrijk als de vulling
van scheve/ongelijke stoten kan idd je hele zadel scheef trekken![]()
ook slijten stoten sneller als je zadel niet goed op je paard ligt, en/of als je paard erg gespannen is dan rekken de gaten enorm uit
stoten kun je ook beter niet invetten ivm met te veel uitrekken, en dan zo slap worden dat de gaten uit gaan rekken en/of de stoten ongelijk worden....
hypodrama zou ik nooit naartoe gaan
linky schreef:Ik woon in de provincie Groningen en moet ook een uur rijden om een zadel te brengen maar ik heb het er graag voor over!
Als je een flexibele lineaal haalt (boekhandel) en een paar maten noteert (Aat weet wel welke en waar) op een A4tje en dat met zadel naar Meppel brengt komt het helemaal goed, je weet dat hij vreselijk serieus met zijn vak bezig is en NOOIT commercie voorrang zal geven boven wat goed is voor je paard.