[WN] hoe boom opmeten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pasjefHT

hoe boom opmeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:03

ik heb mijn westernzadel te koop staan, alleen weet ik niet zo goed hoe ik de boombreedte moet opmeten,
vanaf welk deel moet ik het meten? (ik kon er hier niets over vinden)
Afbeelding

alvast bedankt Lachen

Paintless

Re: hoe boom opmeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:47

leuk zadel, waty kost dat? over dat meten weet ik ook niets. ik kijk altijd naar hoe het ligt.

pasjefHT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 21:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:35

Ik zal ff proberen te helpen want Jus_dOrange word volgens mij ongeduldig Tong uitsteken Hahaha nee hoor! Volgens mij moet je de boommaat opmeten tussen de 2 voorste conchos. Aan deze link heb je ook heel veel om te kijken hoe het moet: www.vaquero.nl en dan naar Saddle knowhow

pasjefHT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 15:40

oke ik ben ook al geholpen via PB Haha! ik ga vanavond als ik naar stal ga met mn meetlat aan de gang:P en post ze zodra ik het weet.

nogmaals bedankt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:46

Mooi zo!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:50

boom opmeten hangt ervanaf welke maat je wilt hebben.. die voor het paard of die voor de ruiter?

voor het paard is aan de voorkant/binnenkant tussen de concho's en is een INDICATIE of het zadel een full of semi quarter is. De maat voor de ruiter is de lengte van het zadel en meet het zitvlak 'hemelsbreed' tussen de fork (waar de knop opzit) en de cantle ( het opstaande deel achterop). Gemiddeld is dit 15" tot 16" waar een gem dresuur maat 17" tot 18 " is. Ik zie in je topic dat je de laatste maat al weet, als je 'de papieren' nog bij je zadel hebt zal daar misshcien ook wle instaan of het een full of semi (of extra full ofzo) is

pasjefHT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 13:35

oke bedankt iig, ik zal eens op dat papiertje kijken misschien staat er wat meer info op idd (heb er niet meer bij nagedacht Knipoog )