Dekenmaten opmeten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurine

Dekenmaten opmeten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 21:29

Hallo ik heb een vraag Hoe meet je de maten bij je paard van een deken op!Ik wil namelijk een nieuwe winterdeken kopen!! Ik weet wel iets maar ik wil het graag zeker weten! Zou iemand mij dit precies uit kunnen leggen? Ik weet niet of het hier hoort anders moet je het maar verplaatsen Clown

Groetjes Laurine

cind

Re: Dekenmaten opmeten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:37

hoihoi
je meet op de hoogte van de onderkant van de deken vanaf het midden van de borst tot het uiterste achterste punt van je paard en het beste pak je nog een paar cm ruimer. Dit is de onderlengte , de bovenlengte meet je vanaf net voor de schoft ( dus op de hals ) tot aan de staartinplant en dan weer een paar cm erbij ,
de meeste dekens worden met de onderlengte gemeten . bij somige winkels mag je passen als je er een laken tussen legt.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:41

Dit is niet de goede plek voor dit topic.

[HAR]?

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:38

verplaatst.

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 19:14

cind: Bedankt alleen jij zegt je meet op de hoogte van de onderkant van de deken alleen ik heb dus geen deken die heb ik wel iets te groot wat bedoel je daarmee?

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:00

Laurine schreef:
cind: Bedankt alleen jij zegt je meet op de hoogte van de onderkant van de deken alleen ik heb dus geen deken die heb ik wel iets te groot wat bedoel je daarmee?

sorry maar iets te groot ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van.... als je een paard hebt dat veel buiten staat met deken of "bewegelijk" is kun je beter een wat krappere deken nemen en met de sluitingen goed afstellen zodat er minimaal ergens achter gehangen kan worden door het paard.

cind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:51

met iets te groot bedoel ik dus niet dat hij beweeglijk moet zijn , maar ongeveer een cm of 5 extra dan je gemeten hebt , ik heb het al vaak gehad dat ik een deken precies pas heb gekocht en dan blijkt hij toch te krap. het ligt ook een beetje aan het merk deken , want neem de bucas , die maatvoering klopt aan geen kanten , ze geven een engelse maat en rekenen dan terug naar de nederlandse , maar dat klopt niet.
probeer gewoon of je hem mag passen van de winkel ( met een laken eronder tegen het haar), dat is het makkelijkst.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:57

http://divoza.com/pages2005.nsf/nl/alg/dekenmaten

Haha!

De juiste maat deken voor uw paard kunt u op verschillende wijzen meten. Namelijk door eenvoudig weg de lengte van schoft tot staart te meten of eventueel van het midden van de borst tot de billen. Een goed uitgangspunt is tevens de schofthoogte.
Bron: www.divoza.nl

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:04

cind schreef:
met iets te groot bedoel ik dus niet dat hij beweeglijk moet zijn , maar ongeveer een cm of 5 extra dan je gemeten hebt , ik heb het al vaak gehad dat ik een deken precies pas heb gekocht en dan blijkt hij toch te krap. het ligt ook een beetje aan het merk deken , want neem de bucas , die maatvoering klopt aan geen kanten , ze geven een engelse maat en rekenen dan terug naar de nederlandse , maar dat klopt niet.
probeer gewoon of je hem mag passen van de winkel ( met een laken eronder tegen het haar), dat is het makkelijkst.

Helemaal mee eens.......... gewoon passen. 'k vind alleen 5 cm soms al veel en de maatvoeringen zijn idd altijd indicatief zitten heel veel verschillen tussen de merken en de modellen en zelfs 2 gelijke dekens verschillen zelfs soms al. Pas dus ook altijd een groter en/of kleiner.

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 16:48

Okey bedankt allemaal ik ga over 2 weken een nieuwe deken kopen dus jullie horen of het geslaagt is Haha! ik hoop het wel alvast heel erg bedankt Lachen