Nieuw hoofdstel, keelriem veels te lang, inkorten?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Nieuw hoofdstel, keelriem veels te lang, inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 20:27

Sinds kort een nieuw hoofdstel gekocht, ik passen en alles paste mooi..op de keelriem na, die was veels te lang en mag bijna 10 cm korter. Nu zit ik dus erg te twijfelen of het hoofdstel tergubreng naar de winkel of niet alleen vanwege die keelriem, verder ben ik helemaal gek op het hoofdstel.

Weet iemand of je een keelriem kan laten inkorten en zo ja waar? En heeft iemand hier misschien ervaringen mee? Ik weet geen zadelmaker die echt in de buurt voor mij zit dat ik daar makkelijk snel langskan. Ik heb er nog niet naar geïnformeerd maar zou een paardenwinkel als de Mr. Ed, Divoza of iets dergelijks dit ook kunnen?

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Nieuw hoofdstel, keelriem veels te lang, inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:31

gewoon bij de schoenmaker of bij de winkel zelf Knipoog

Janna_

Berichten: 4219
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Nieuw hoofdstel, keelriem veels te lang, inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:40

Bij de schoenmaker ja Ja
Mijne is ook veelste lang heb er nu maar even voor tijdelijk een knoop ingelegd maar ben van plan hem ook in te laten korten.

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: Nieuw hoofdstel, keelriem veels te lang, inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 20:49

Vraag me alleen af hoe dit schoenmaker dat dan doet, in het midden er een stuk tussen uit halen en weer op elkaar naaien zodat je het dus altijd ziet?

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Nieuw hoofdstel, keelriem veels te lang, inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:53

waarschijnlijk zie je er bijna niks van, als je precies wilt weten hoe hij het doet moet je het aan hem zelf vragen denk ik, geloof dat hij gewoon stuk verwijdert en de gesp er weer op zet

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuw hoofdstel, keelriem veels te lang, inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:15

Lukt het niet om er gewoon een stuk af te knippen en een nieuw gaatje erin te maken? Of komt t gespje dan helemaal tot bovenaan.. Das wel jammer.
Inderdaad de zadelmaker vragen of n schoenmaker.
Misschien kunnen ze op de plaats waar de frontriem normaal zit een stuk er tussenuit halen en weer aan elkaar naaien, dan zie je er niks van als de frontriem er weer zit Lachen

CarmN

Berichten: 1058
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Nieuw hoofdstel, keelriem veels te lang, inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:28

Ik denk dat een schoenmaker dit wel in kan korten waar de gesp zit, of anders onder het kopstuk of waar de frontriem zit.
Dan zie je er niks van.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Nieuw hoofdstel, keelriem veels te lang, inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 07:47

Joh das voor een schoenmaker een eitje. Die kort hem in op de plek van de gesp. gesp eraf stuk leer eraf en gesp er weer aan. Je bent er denk ik zeker niet meer dan 10 euro aan kwijt.