nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dollie83
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-06-06

nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 12:39

het zoveelste topic.........
zoals bovenstaande al zegt, ik wil graag een nieuw zadel aan laten meten.
tuurlijk heb ik net als iedereen wel voorkeur voor prijs en merk, maar
ik wil graag iemand laten komen met wat zadel zodat ik het kan zien en voelen.
het belangrijkste is natuurlijk dat het goed op me paard ligt.
maar nou zit ik een beetje met wie ik zal laten komen.....

wie vinden jullie het beste advies geven???
en met wie hebben jullie goeie en slechte ervaringen???

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:42

Waar woon je? In Maldegem (Belgie) zit Verhoestraete. Daar heb ik (en meerdere met mij) erg goede ervaringen mee.

xx_Irisje

Berichten: 12351
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:18

ik met fugers in soest..
t is maar net waar je zit in het land.

tienus63

Berichten: 12348
Geregistreerd: 09-08-05

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:22

Vrielink in Apeldoorn en voor als je zadel echt vermaakt/aangepast moet worden van Triest in Meppel.
De laatste past zowel nieuwe als oude zadels aan.
Dus als je een fijn zadel hebt, kan hij hem meestal vrij gemakkelijk aan passen aan een ander paard.

dollie83
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-06-06

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 14:24

ik woon dicht bij meppel.
het maakt mij niet uit waarvandaan ze moeten komen.
reis alleen liever niet zo'n eind met me paard als ik daar ook nog een zooi zadels moet testen. heb namelijk nog een jong diertje.
dus uiteraard moet de zadelpasservice ook zo'n eind willen rijden.

Dees

Berichten: 18976
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:16

Ik woon verder bij Van Triest vandaan als jij en ben vorige week met mijn jonge (4-jarige) paard toch afgereisd naar het centrum van Meppel.
Paard hoefde heel de trailer niet af en had zichzelf onderweg al zo opgewonden dat hij eenmaal in Meppel keurig moe en braaf was Haha!

Prijs jezelf gelukkig - je woont vlakbij iemand die echt weet hoe een zadel goed passend op je paard moet liggen en kan het zo voor je maken.

Maar ik had al een zadel dat mij goed beviel en waarvan de boom redelijk overeenkwam met de maat van het paard.

Je vraag snap ik verder wel - ik heb ook nog een 3-jarige die nog niet zadelmak is, maar waarvoor ik ook nog niet een goed zadel heb. En waar begin je dan? Koop je dan een zadel wat jou goed past en laat je het vermaken, of koop je dan een zadel dat het beestje NU goed past en hoop je dat je het prima vind rijden en dat je dier er niet uit groeit....

Best lastig. Er was gister iemand die me op exact die vraag antwoorde, dat een tweedehands Kieffer kopen misschien wel handig zou zijn, omdat die ook kwa boommaat nog eenvoudig zijn te veranderen als het paard ook veranderd.
Maar ja, Kieffer...dat zit zo hard Nagelbijten / Gniffelen

dollie83
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-06-06

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 17:57

ik heb eigelijk wel smoel op de kieffer inzell.
heb er nog nooit op gezeten maar lijkt mij zo op het oog niet zo heel diep. maar wil eerst een aantal voelen op mijpaard want ben zelf een ongelovelijke zeikerd betreft zitten. dus wil hem dan aan laten passen aan me paard.
van triest heeft er niet zoveel op voorraad.
ben er namelijk gister geweest om te kijken.
En als ik er eindelijk 1 gevonden heb breng ik hem naar tom vd brink. die heeft ook bij van triest gewerk, levert toppie werk en heb eigelijk meer vertrouwen in zijn werk dan het in van triest.
heb daar al eens me spullen opgehaald dat ik dacht van 'nou moet dit niet nog afgemaakt worden"
maar ieder zo zijn eigen mening.

unamie

Berichten: 7384
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:01

dollie83 schreef:
En als ik er eindelijk 1 gevonden heb breng ik hem naar tom vd brink. die heeft ook bij van triest gewerk, levert toppie werk en heb eigelijk meer vertrouwen in zijn werk dan het in van triest.
heb daar al eens me spullen opgehaald dat ik dacht van 'nou moet dit niet nog afgemaakt worden"
maar ieder zo zijn eigen mening.


dan heeft dit topic weinig nut Scheve mond
als je nu al weet dat je naar tom v/d Brink gaat, kun je hém toch het beste om advies vragen!
want niet elk zadel zal bij jou en je paard passen
en hij komt aan huis dus das handig als je niet wil reizen
dus: vraag gewoon aan Tom welk zadel je het beste kan kopen Knipoog

dollie83
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-06-06

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:04

unamie schreef:
dollie83 schreef:
En als ik er eindelijk 1 gevonden heb breng ik hem naar tom vd brink. die heeft ook bij van triest gewerk, levert toppie werk en heb eigelijk meer vertrouwen in zijn werk dan het in van triest.
heb daar al eens me spullen opgehaald dat ik dacht van 'nou moet dit niet nog afgemaakt worden"
maar ieder zo zijn eigen mening.


dan heeft dit topic weinig nut Scheve mond
als je nu al weet dat je naar tom v/d Brink gaat, kun je hém toch het beste om advies vragen!
want niet elk zadel zal bij jou en je paard passen
en hij komt aan huis dus das handig als je niet wil reizen
dus: vraag gewoon aan Tom welk zadel je het beste kan kopen Knipoog


je snapt mij niet helemaal goed.
ik wil een divoza of dergelijk laten komen met nieuwe zadels.
maar ik hoor enorm veel slechte verhalen over de divoza passervice.
vandaar dat ik vraag wie zouden jullie laten komen.
en mocht het zadelaangepast moeten worden, of later opgevuld,
dan ga ik naar tom vd brink.

unamie

Berichten: 7384
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:11

dollie83 schreef:
je snapt mij niet helemaal goed.
ik wil een divoza of dergelijk laten komen met nieuwe zadels.
maar ik hoor enorm veel slechte verhalen over de divoza passervice.
vandaar dat ik vraag wie zouden jullie laten komen.
en mocht het zadelaangepast moeten worden, of later opgevuld,
dan ga ik naar tom vd brink.


correctie: we begrijpen elkaar niet goed Tong uitsteken
maar stel dat ze je een zadel "aansmeren" (oa met de verkeerde boom maat) die lekker zit maar nooit goed passend op je paard te maken is...
dan kan tom ook weinig doen, en zit je met een zadel waar je niets meer aan hebt..
en divoza is idd geen goed idee Nagelbijten / Gniffelen
ik ga zelf altijd naar van triest Cool

_Merato_
Berichten: 1298
Geregistreerd: 21-02-06

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:27

Van Triest is dealer van Barnsby, het zijn goede zadels.
Hij kan je paard in de trailer opmeten, maar vermaakt je oude zadel ook als je dat wilt. Ik heb voor Wilfried mijn (spliksplinternieuwe) Hulsebos laten vermaken, omdat de pasvorm niveau nihil was. Voor Yetse ga ik binnenkort naar hem toe om een meting te laten uitvoeren voor een Barnsby zadel.
Van Triest gaat binnen nu en een jaar verhuizen naar een nieuwe lokatie. Ze zijn ermee bezig, weten nog niet waar precies, maar hij zal wel in de buurt van Meppel blijven, waarschijnlijk iets dichter bij de snelweg.
Als je een zadelmaker zoekt die met verschillende zadels aan huis komt, moet je dus niet bij Van Triest zijn. Hij vermaakt zadels, of meet Barnsby aan.
Groeten van Yetse

unamie

Berichten: 7384
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 07:51

Yetse schreef:
Als je een zadelmaker zoekt die met verschillende zadels aan huis komt, moet je dus niet bij Van Triest zijn. Hij vermaakt zadels, of meet Barnsby aan


hij kan ook (weer) stubben aanmeten/leveren Ja

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:12

Divoza of dat soort winkels heb ik 1 keer laten komen en nooit weer. Ik heb mijn zadel toen via Hippo gekocht, heeft me werkelijkwaar handen vol geld gekost en een hoop ellende er nog eens bij!

Mijn zadels komen weg bij Kootstra uit Groningen een vakman! Hij heeft voor onze jonge merrie ook een zadel helemaal aangepast en blijft dit ook doen, kosteloos mits je het zadel bij hem koopt!

dollie83
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-06-06

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 09:28

MISTRAL94 schreef:
Divoza of dat soort winkels heb ik 1 keer laten komen en nooit weer. Ik heb mijn zadel toen via Hippo gekocht, heeft me werkelijkwaar handen vol geld gekost en een hoop ellende er nog eens bij!

Mijn zadels komen weg bij Kootstra uit Groningen een vakman! Hij heeft voor onze jonge merrie ook een zadel helemaal aangepast en blijft dit ook doen, kosteloos mits je het zadel bij hem koopt!



en welke merken zadels kan hij leveren??
ik wil ook niet meteen kopen maar zoveel mogelijk uitproberen.
tot ik de goeie heb gevonden, dan kijken of alles aangepast kan worden aan me paard.
en dan beslis ik pas.
vandaar dat ik jullie hulp heb gevraagd.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:45

KN, en Stubben verder weet ik het eigenlijk niet. Ik heb namelijk alleen maar Stubben zadels. Maar waarom zoveel mogelijk zadels proberen? Als een zadel goed op maat gemaakt is heb je toch een goed zadel?

dollie83
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-06-06

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 09:48

ik ben van plan nu een zadel te kopen die met mijn paard mee kan groeien( meerdere malen laten vermaken dus) en niet als ie niet lekker zit volgend jaar weer een andere.
ik ben nogal een zeikerd op dat gebied.
dit is een eenmalige grote uitgave en wil dus achteraf geen spijt krijgen van had ik toch maar ook die uit geprobeerd.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:55

Ik heb dat voor onze jonge merrie ook gedaan hoor! Zadelmaker heeft rekening gehouden dat ze nog flink zal gaan groeien. Hij komt elke 3 a 4 maand langs om het te bekijken en evt opnieuw aan te passen. Als ik twijfel dan komt hij eerder langs. Ook een jong paard verdiend een goed passend zadel (elk paard trouwens) Er zijn veel mensen die het niet belangrijk vinden en het dan gek vinden dat het paard niet lekker over de rug wil lopen Bloos

Dees

Berichten: 18976
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:09

Hee, die Kootstra lijkt me wel interessant, omdat hij ook KN kan leveren. Ik wil [naam verwijderd] eigenlijk gaan rijden met een KN.

Ik vind het moeilijk me voor te stellen dat die nog breder zal worden in schoft en schouders... tjong, dat is een tonnetje op het moment - komt nog niet niet boerend uit het gras Haha!

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: nieuw zadel aanmeten, wie beste advies???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:10

Dees: Kootstra is echt een aanrader hoor! Wij hebben er nu 3 zadels vandaan en elke keer weer levert hij gewoon vakwerk!