maat polypad onder veelzijdigheidszadel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amulet

maat polypad onder veelzijdigheidszadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 23:05

Polypads zijn er in twee verschillende maten, veelzijdigheid (94X66) en dressuur (100X70). Ik heb een veelzijdigheidszadel richting dressuur.

Zijn er hier mensen met een veelzijdigheidszadel die met een polypad rijden en past maat veelzijdigheid dan goed? Is er nog wat ruimte over onderaan de zweetbladen?

Saroosh_S

Re: maat polypad onder veelzijdigheidszadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 00:38

Als je veelzijdig hebt, met veel richting naar dressuur, zou ik dressuurmaat nemen, die ligt er dan zo ie zo beter en mooier en netter onder, en je hebt er zo'n bobbel voor anders..

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 10:55

Nou, dat is nou net het probleem. Mijn zweetbladen liggen maar een klein beetje rechter naar beneden dan een gewoon veelzijdigheidszadel. De dressuurdekjes die ik tot nu toe gebruikt heb begonnen allemaal enorm te trekken. Ik heb nu een pad van harry's horse en die is aan beide kanten iets langer (3 cm beide kanten), ook veelzijdigheidsmaat en die past prima. Maar ik vraag mij dus af hoeveel ruimte mensen met een veelzijdigheidszadel over hebben bij het gebruik van een polypad.

Wat bedoel je precies met een bobbel?? Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:00

Als je nu je zadel bloot op de rug legt, en dan met een rolmaat ( oid) de lijnen opmeet waar jij dat dek minimaal wil hebben liggen, kan je zelf toch wel een inschatting maken?
Das iig makkelijker dan maar op de gok bestellen, en het dan eventueel weer terug moeten sturen Haha!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 19:43

Ik heb inmiddels een lamicell pad van een stalgenootje gebruikt met dezelfde afmetingen als de veelzijdigheidspolypad en die lag prima. Ik weet dus nu wat ik moet gaan bestellen Haha!