Krassen op zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Krassen op zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 23:04

Hoi, ik heb wat last van krasjes op mijn zadel, varierend van 0.5cm tot 7 cm. De krassen op mijn onderste zweetblad etc zie je niet dus daar zeur ik niet over. Ik vind het alleen heel erg jammer dat er recht op het zitvlak 2 krassen staan van ong 5cm. evenwijdig aan elkaar. Dit heeft mijn bijrijder me geflikt en vergoed maar hoe kan ik deze krassen minder zichtbaar maken? Ik kan er uiteraard een bontje of gelzit over trekken maar dat lost niks op. Groetjes, gewoon inzepen helpt niet.

Anoniem

Re: Krassen op zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:18

Je zegt dat je bijrijder dat heeft vergoed, hoe is dat dan vergoed? ( ik zit namelijk te denken aan een nieuwe zitting..)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 09:44

ze heeft me de zogezegde 'reparatiekost' betaald. Iets over de honderd euro.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:47

dan zou ik die €100 pakken en ermee naar een zadelmaker gaan.
en dan vragen wat hij kan opknappen voor dat geld.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:53

voor 100 euro heb je geen nieuwe zitting....hiervoor moet het hele zadel los gehaald worden en de vraag is altijd maar of dat het waard is...het is vrij kostbaar. Bij van Triest vroeg ik er zo naar toen hij er mee bezig was op een verrotte kieffer, ja het was zijn keuze ook niet over de 300 euro voor een nieuwe zitting op een slecht zadel. Een gedeelte van de zitting kan wel vervangen worden maar geloof dat dat alleen kan zonder teveel moeite met het achterste gedeelte. Misschien dat er ook nog wel andere methoden zijn hoor. Succes ermee!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:05

Het is echt op het achterste deel. Het zijn ook geen diepe krassen. Juist het bovenste laagje waardoor het een verkleurde streep is geworden. Volgende zomer krijg ik een ander zadel mss is het dan verstandiger om deze 100 euro daarvoor te bewaren.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:26

welshfreak schreef:
Het is echt op het achterste deel. Het zijn ook geen diepe krassen. Juist het bovenste laagje waardoor het een verkleurde streep is geworden. Volgende zomer krijg ik een ander zadel mss is het dan verstandiger om deze 100 euro daarvoor te bewaren.

Dat zou ik wel doen, een nieuwe zitting is vrij kostbaar namelijk!
Wat je wel kan doen is een keer met schoensmeer(zwart) of met leerverf het bijwerken. Zo is de verkleuring wel een stuk minder. Maar zien die je het altijd!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 18:48

Ja denk ik ook op wedstrijd kan ik er nogalijd een bontje ofzo over halen. Het zadel is achteraan vies groen geworden al van af ik het had. Dus zwart schoensmeer gaat EXTRA opvallen.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:52

Op mijn zadel zijn er ook een aantal krassen (afkomstig van bomen) (varieren van 5 tot 10cm)
ik vind het helemaal de moeite niet waard om een nieuwe zitting aan te schaffen.

Ik laat ze voor wat ze zijn, aangezien ik binnenkort ook een nieuw zadel zou aanschaffen. Bovendien zie je die krassen bijna nooit, aangezien je er toch op zit

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 18:55