Wie heeft een kentaur zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jilly__

Wie heeft een kentaur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 12:22

Vanmiddag ga ik kijken voor een kentaur zadel heeft iemand er ervaring mee?

Smystique

Re: Wie heeft een kentaur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:26

Ik heb er één. De kentaur penelope, vind het een mooi lekker zadel. Past goed. Niets te klagen Lachen

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:30

Vorig jaar waren wij bij Divoza om iets op te halen. Omdat onze dochter op een oud (maar goed) veelzijdigheidszadel reed en eigenlijk meer dressuur rijdt, ging zij voor de lol op een zadel zitten..............om een lang verhaal kort te maken: dit was een demo Kentaur zadel en hoewel ze daarna nog op allerlei zadels heeft gezeten (ook hele dure, om het verschil te voelen), hebben we uiteindelijk het Kentaurzadel meegenomen, gewoon omdat dit het allerlekkerste zat. Veel succes en plezier vanmiddag!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:38

ioontje schreef:
Vorig jaar waren wij bij Divoza om iets op te halen. Omdat onze dochter op een oud (maar goed) veelzijdigheidszadel reed en eigenlijk meer dressuur rijdt, ging zij voor de lol op een zadel zitten..............om een lang verhaal kort te maken: dit was een demo Kentaur zadel en hoewel ze daarna nog op allerlei zadels heeft gezeten (ook hele dure, om het verschil te voelen), hebben we uiteindelijk het Kentaurzadel meegenomen, gewoon omdat dit het allerlekkerste zat. Veel succes en plezier vanmiddag!

een zadel kopen zonder eerst op de pony te passen Verward
het belangrijkste is dat het goed op de pony past, daarna is de ruiter aan de beurt...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:42

Ik heb een kentaur zadel nl de medea II, echt een heel leuk zadel, ligt mooi op mn paard. ik heb hem wel nog maar pas en nog maar enkele keren mee gereden maar ik ben tot nu toe heel erg tevreden. Er zijn nog topic over kentaur zadels hoor dus even zoeken

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 16:56

Ik heb op een Kentaur Artemis gereden, erg fijn zadel!

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:00

ik heb ook een kentaur penelope en ligt echt super op mijn arabje.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:14

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:16

ik heb een Kentaur Penelopa en ben er super blij mee, lekkere diepe zit, goede kwaliteit, niet al te duur en fijn leer!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:17

Ik heb ook de Kentaur Penelopa dressuur en ik vind het echt een superzadel! Ja

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:38

Ik heb ook een Penelopa. Ik ging in eerste instantie naar de zadelmaker omdat ik een goed tweedehands zadel wilde hebben (was mij 't meest geadviseerd). Hij vertelde mij over de Kentaurs en ik ben gaan proefzitten, die Kentaur zat echt het allerbeste. Maar voor paardlief moet 't natuurlijk ook goed zijn, dus daarna is hij met een aantal modellen en ook met tweedehandsjes van de "betere merken" langsgekomen om te proberen. En weer die Kentaur.... die was 't. Daarna nog een paar verschillende modellen een paar dagen geprobeerd en de Penelopa was voor ons de fijnste!

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 00:12

Ik heb ook een Kentaur zadel, ik was er echt super blij mee omdat er eindelijk iets op mijn paardje paste (hoge schoft)!

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 10:30

zijn gisteren wezen kijken maar ben bang dat de boom veel te breed is, bedankt voor de reacties

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:32

Umbro en Fedde hebben ook allebei een Kentaur zadel. Type Penelopa en boommaat 2 en 3. Erg fijne zadels.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:59

Citaat:
zijn gisteren wezen kijken maar ben bang dat de boom veel te breed is,

maar dan pas je toch gewoon?

Overigens heb ik op mijn paard ook nog kieffers gehad, sommer, etc.

Niets paste terwijl ik dacht dat hij een vrij gangbare rug had. Heb ook een Fit3 terwijl het best een smal paardje is.

kan je je nog best op verkijken, maar beste is hem gewoon professioneel laten passen. Weet je het zeker Lachen

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:11

Citaat:
ioontje schreef:

een zadel kopen zonder eerst op de pony te passen
het belangrijkste is dat het goed op de pony past, daarna is de ruiter aan de beurt...

Inderdaad; zadel gekocht zonder eerst te passen; dit omdat het een mooie aanbieding was en we er geheel toevallig tegen aan liepen; natuurlijk wel met de bedinging dat we het zadel mochten ruilen als het niet goed op het paard lag. Dit was echter niet nodig; het lag als gegoten; onze dochter kreeg hierover zelfs complimenten tijdens een clinic waar zij aan deel mocht nemen. Momenteel rijdt zij twee paarden en op beide paarden ligt het zadel prima.
Wij hebben hiermee dus geluk gehad!

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 12:21

jaa we gaan deze week naar de zadelmaker als het niet past kunnen we hem mischien op maat laten maken want mijn lesgeefster dacht dat hij wel paste mischien een kleine aanpassing.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:24

Ik heb de Kentaur Medea II.
Heerlijk zadel!

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:17

Ook de Kentaur! Zie de endurancefoto's in mijn profiel...