Wie heeft er ervaring met de stubben maestoso deluxe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ahumm

Wie heeft er ervaring met de stubben maestoso deluxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 16:50

Noodgedwongen moest ik een nieuw dressuurzadel uitzoeken. Nu pastte op mijn paard alleen de Maestoso van Stubben en een Prestige Optimax. Nu zat die Optimax heerlijk, alleen het paard liep voor geen meter meer. Dus de Stubben gekozen. Ik mag hem twee weken proberen, dat is in elk geval fijn. Nu heb ik me er behoorlijk op doorgereden. Au Au. Ik vraag me even af of dames die een dergelijk type zadel hebben dit probleem ook hebben of dat het went of zo.
Heb wel gelijk een uur gereden. Is misschien ook niet slim. Iemand ervaring????

Loolapelooza

Re: Wie heeft er ervaring met de stubben maestoso deluxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:55

Ik heb een heel fragiele kont Haha! Ik rij ze op alle zadels open, soms tot bloedens toe. Bloos het enige merk waar ik als een huis op zit dat zijn die kei harde Stübbens. Tong uitsteken Als kind reed ik met een Stubben Siegfried en blijkbaar ben ik daar volledig ingegroeid ofzo, want met een Stubben rij ik zo weg en heb ik zelden tot nooit last van een zere kont.
Andere mensen daarentegen kunnen dan weer niet op een stubben zitten... het hangt er maar net vanaf.
Ik zou nog niet meteen opgeven maar de 2 weken uit doen, goed kans dat het een kwestie van gewenning is en je straks geen last meer hebt van een zere kont.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:46

Ik heb de Maestoso en nergens last van. Heerlijk zadel. Ik heb overigens de gewone Maestoso, dus met de 'gladde' zweetbladen. Het is voor mij echt een fijn zadel.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:50

Als jij je doorrijdt op een zadel, is het geen goed zadel voor jou.

Je bent trouwens helemaal niet gebonden aan welk zadel er nu meteen af-fabriek op je paard past hoor... zolang je een zadel kiest met een goede en passende boom, kan je het aan alle kanten laten veranderen wat betreft vulling enzo.

Mijn Fryso ligt op dit moment bij Van Triest in Meppel. Mijn paard liep er ontzettend stijf onder, hij had pijn van drukkingen in de vulling. Maar bij bijvoorbeeld Van Triest kunnen ze klaarblijkelijk het zadel helemaal op je paard aanpassen en dat is heel niet zo duur eigenlijk.

Dus, met dat gegeven in je achterhoofd, zou ik zeer zeker niet zo'n pijnlijk zadel kopen 'omdat dat het enigste is wat op je paard past'. Trakteer jezelf op een lekker zachte KN ofzo, en laat het op je paard aanpassen. Kost iets meer dan meteen af-fabriek weg kunnen rijden, maar zo weet je wel dat het absoluut goed zit. Dat zou ik doen.