welke maat voor een tinker??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiki_Odin
Berichten: 77
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Pernis

welke maat voor een tinker??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 15:53

Hi!,
Weet er iemand (vast wel) welke maat zadel ik voor een tinker moet hebben?
Groetjes!

pubelia

Berichten: 10003
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: welke maat voor een tinker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:56

dat verschilt per tinker. net zo als mensen is ook iedere tinker verschillend, dus laat een zadel maker komen oid dan kan die kijken welk zadel het beste op het paard ligt!

kinsealy

Berichten: 606
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Het hoge noorden

Re: welke maat voor een tinker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:05

De meeste tinkers zijn vrij breed, dus je hebt vaak een zadel met een bredere boom nodig, maar dat verschilt per paard natuurlijk.
Het beste kun je een zadelpas service laten komen, dan weet je zeker dat je een goed passend zadel krijgt.
Of je koopt een boomlooszadel (of test zo'n zadel eerst), vind ik echt super rijden! (b.v. bij www.boomloosrijden.nl),
daar staat ook info over testzadels.

Kiki_Odin
Berichten: 77
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Pernis

Re: welke maat voor een tinker??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 16:15

hey,
@kinsealy; Ik heb inderdaad heel veel gelezen over boomloos rijden en een hoop mensen er over gevraagd en merk dat de meningen(helaas) nogal verschillen , ben er dna ook nog niet helemaal uit. Mar ik heb een jaarling dus dat duurd nog wel even, was gewoon aan t orrienteren. Wil misschien met de tijd een 2e hands VZH zadel kopen niet om erop te rijden maar gewoon om mn tinkie aan t zadel te laten wennen...vandaar mijn vraag Lachen

kinsealy

Berichten: 606
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Het hoge noorden

Re: welke maat voor een tinker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:24

Ok.
Nou dan heb je nog wel even de tijd om te kijken wat voor zadel je zou willen t.z.t. Haha!

8nnemiek

Berichten: 43537
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: welke maat voor een tinker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:40

Ik heb ook een boomloos zadel, heerlijk, en t past op bijna elke tink Lachen
En ik denk dat er na twee jaar weer heel nieuwe modellen boomloze zadels zijn en meer mensen met ervaringen. (veel mensen die zeggen dat t niks is, en niet goed voor de rug ofzo, hebben ze zelf nog helemaal niet geprobeerd Clown )
En voor n zadel met boom heb je inderdaad een breed zadel nodig, en t beste eentje die je nog breder kunt maken, mijn tink is van zn derde tot zn zesde nog zó veel breder geworden!

fliam

Berichten: 2329
Geregistreerd: 23-07-04

Re: welke maat voor een tinker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:43

Kiki_Odin schreef:
hey,
@kinsealy; Ik heb inderdaad heel veel gelezen over boomloos rijden en een hoop mensen er over gevraagd en merk dat de meningen(helaas) nogal verschillen , ben er dna ook nog niet helemaal uit. Mar ik heb een jaarling dus dat duurd nog wel even, was gewoon aan t orrienteren. Wil misschien met de tijd een 2e hands VZH zadel kopen niet om erop te rijden maar gewoon om mn tinkie aan t zadel te laten wennen...vandaar mijn vraag Lachen


Juist laten wennen met een niet goed passend zadel kan later problemen geven. Knipoog

Kiki_Odin
Berichten: 77
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Pernis

Re: welke maat voor een tinker??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 18:37

ja dat snap ik, maar als het een vzh is met een maat voor een brede rug en 't past lijkt het me dat het geen kwaad kan...ach ja..nog tijd zat Haha!