HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 20:52

heeft iemand ervaring met dit zadeldek en weten jullie waar ze verkocht worden?
Afbeelding
Hoe duur zijn ze trouwens?

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:24

129 euro, op www.budgetruitersport.nl
Weet jij toevallig zelf of de onderkant helemaal uit wol bestaat of enkel de zijkanten?
De hele collectie staat trouwens op bovenvermelde site Lachen
xxx

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:26

jep, de onderkant ook helemaal. staat op de HH site iig.
ik had m wel iets goedkoper verwacht. Op ooteman zag ik een vergelijkbaar sjabrak staan voor 'maar' 100 euro.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:42

ja ik had hem ook goedkoper verwacht. Harry's Horse is niet meteen een merk met hele dure spullen he?
Op www.calevo.de staat er ook een voor 109 euro.
Ik wil er binnenkort ook graag zo een, maar denk dat ik eerst maar probeer in tweedehands te vinden...
Wat ik ook nog zelf graag wil weten: Zo'n onderlegger gebruik je toch gewoon rechtstreeks op de rug he? Zonder dekje of iets, maar blijft het zweet er dan niet te erg in 'plakken'? Ik gooi nu wel mijn springschoenen met bont in de wasmachine, maar mijn gewone (kleine) bontje voor onder het zadel durf ik niet goed. heb er al vele gezien die dan helemaal samen gaan klitten.
Hoe doe je dat dan met deze? Ik zou die graag gewoon elke keer bij training gaan gebruiken..
xxx

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:47

Bij Ooteman zijn er 'gewone' schapenvacht chabrakken in de aanbieding voor 95 euro.

Op de tentenkampen van de hypo winkels had je ze de afgelopen twee keer ook voor 95 euro. Koop ze dus niet bij bijvoorbeeld de Divoza, want dan heb je voor bijna hetzelfde product ongeveer 55 euro teveel betaald Schijnheilig Haha!

Die van de hypo winkels heb ik zelf al een tijd, en hij begint wel wat te slijten, maar ach, ik gebruik hem ook echt dagelijks en soms ook op ritten van een uur 2 -4 Knipoog

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:14

@BBreedveld: ben je er zo wat blij van van die onderlegger? Hoe gebruik jij die? Zonder sjabrak toch dan? En na hoeveel keer doe je hem in de wasmachine?
xxx

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:16

ik heb ook iets soortgelijks te koop maar dat is een heel zacht nepbont

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:09

@foryourneeds: Ik gebruik alleen dit chabrak, het heeft ook gewoon een zadelvorm en er hoeft dus niet op of onder. Als ie erg vies wordt, doe ik hem in de wasmachine met speciaal bontwasmiddel (heb ik gewoon bij de Divoza gekocht)

Ik ben erg blij met dit chabrak, want mijn zadel was door de zadelmaker niet dusdanig passend te maken dat het niet meer naar links schuift. Door de betere drukverdeling ligt het zadel nu veel stabieler en voelt het een stuk prettiger voor mijn paard.

Voordat ik het chabrak kocht, heb ik het alleen met een bontje geprobeerd maar dat beviel me niet. Omdat dit alleen onder de boom ophoogt, werd het voor mijn gevoel juist instabieler. Ik had meer het idee dat ik 'op' mijn paard zat, zeg maar.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:18

Foryourneeds schreef:
ja ik had hem ook goedkoper verwacht. Harry's Horse is niet meteen een merk met hele dure spullen he?
Op www.calevo.de staat er ook een voor 109 euro.
Ik wil er binnenkort ook graag zo een, maar denk dat ik eerst maar probeer in tweedehands te vinden...
Wat ik ook nog zelf graag wil weten: Zo'n onderlegger gebruik je toch gewoon rechtstreeks op de rug he? Zonder dekje of iets, maar blijft het zweet er dan niet te erg in 'plakken'? Ik gooi nu wel mijn springschoenen met bont in de wasmachine, maar mijn gewone (kleine) bontje voor onder het zadel durf ik niet goed. heb er al vele gezien die dan helemaal samen gaan klitten.
Hoe doe je dat dan met deze? Ik zou die graag gewoon elke keer bij training gaan gebruiken..
xxx


Je kan ze gewoon wassen met een speciaal wol programma, hebben wij gedaan met ons kleine bondje van ech schapen bond. kwam er prachtig uit!

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:49

Wij hebben ook zo'n model sjabrak, maar dan van Mattes. Het gedeelte onder de zweetbladen heeft bij de Mattes alleen een bontrand en is dus niet bekleed met bont. Zo kun je toch goed beencontact houden met je paard. De HH sjabrak valt wel erg groot. Zelf heb ik een Mattes maat L, maar de zweetbladen van de HH zijn veel langer.

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 20:31

waar heb je die van mattes dan gehaald? en hoe duur was die?
is die van ooteman die, die op de site helemaal bovenaan staat bij de zadeldekjes?

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:01

Nee, het is niet die van Ooteman. Die van Ooteman heeft ook bont onder de zweetbladen en dat vinden we niet zo prettig rijden. Je beenhulpen komen dan niet zo goed door. Wij hebben hem bij Van Schie gekocht in Zwaanshoek. Ze hebben hem daar speciaal besteld en ik had hem binnen 2 dagen in huis. Hij kost 149 euro, dat is een hele uitgave, maar hij bevalt echt super. Bij de ruggegraat is een vrije strook, zodat hij een goede pasvorm heeft. Volgens mij heeft de HH dat trouwens ook. Het fijne van zo'n sjabrak is dat je er niet eerst een dekje onder hoeft te leggen.

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 21:13

heb je er toevallig ook een foto van?
(dat over ooteman was eigenlijk voor Bbreedveld bedoeld maar toch tnx voor de info)

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:48

Sorry, had ik niet helemaal goed begrepen. Ik maak er morgen bij daglicht een foto van en zet hem er dan even op.

Saroosh_S

Berichten: 1897
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Almere

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 01:07

ik heb er één, SUPER GEWELDIG!!!!!
Echt zo soepel, ligt lekker op de rug van het paard, onder het zadel, geen irritatie van alle bonte stukken, en het is zo lekker zacht.
Ik heb precies dezelfde voor 125euro geckocht.

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:30

Zo ziet de mijne eruit onder het zadel:

Afbeelding

De mijne is dus onder de zweetbladen even dik als onder de boom. Ook heeft hij geen bontrand over de hele lengte, en dat vind ik eigenlijk wel prima, want voor mij hoeft het niet op te vallen en bovendien denk ik dat de bontrand bij je benen erg gaat slijten. Maar dat weten anderen misschien beter dan ik Knipoog

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 14:26

@kalieflover: welke bedoel je nou? die van HH?
@bbreedveld: mooi dekje Lachen heb je er geen last van dat ze bijv. net wat minder goed op je been reageerd doordat het wat dikker is wat ertussen ligt?

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:19

Hier de foto's van de Mattes-sjabrak, de onderste foto is van de onderkant.
Afbeelding

Afbeelding

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 18:21

Mooi Ja

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:41

Ik heb die van ooteman gehad, die is idd dikker onder de boom. Helaas paste die niet goed onder mijn Isabell Werth zadel, het sjabrak was veel te groot dus heb um weer verkocht.

Een stalgenoot van mij heeft de onderlegger van de merino collectie. Ik heb er toevallig een paar dagen terug mee gereden en ik moet zeggen dat het een fijne onderlegger is van mooi bont. Ja
Het sjabrak ken ik verder niet..

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 18:43

hoeveel inch is jouw zadel dan? en welke maat had je (of zijn er geen maten)?

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:51

Ik weet niet of de vraag voor mij bedoeld is, maar ik heb een Wintec pro dressuurzadel, volgens mij 17,5 inch (kan ook 18 inch zijn) Hij past ook onder onze Euroriding Diamant (17 of 17,5 inch). Ze hebben een hele maattabel van Mattes, maar ik denk dat maat L (die wij dus hebben) het meest gangbaar is. Ik weet niet hoe je Duits of Engels is, maar op http://www.e-a-mattes.com kun je van alles over hun produkten en maten vinden.

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 23:38

oke tnx Lachen ik ga maar s flink sparen Knipoog

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HH Sjabrak 'Deluxe Merino'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:05

@Krumel: Nee, hij reageert niuet anders dan met een normaal dekje. Het is ook niet zo superdik, ik denk een centimeter of 1,5 maar wel goed isolerend en het neemt goed vocht op. Ik heb met gewone dekjes (zelfs met de dikkere) nog weleens dat zo'n ding na een lange tocht met warm weer helemaal doorgezweten is, dat heb ik met dit schapevachtchabrak nog nooit gehad, juist omdat het zo goed vocht opneemt.

Daarom duurt het trouwens wel vrij lang voordat dit chabrak droog is na het wassen.

Even een vraagje over die van HH: ik kan uit de beschrijvingen niet opmaken of het nu gemaakt is van alleen wol, of dat het vel van het schaap er zeg maar nog aan zit. Ik heb me laten vertellen dat dat veel verschil maakt in de werking en de kwaliteit van zo'n dekje.