Waarom met je zadel het water in en niet zonder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Waarom met je zadel het water in en niet zonder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 00:38

Dit lijkt me namelijk zo slecht voor het leer, als je een tijd met je paard gaat zwemmen in een recreatieplas of nog erger de zee? Vooral dat zout zou het leer keihard maken.

Ik zou zonder zadel het water ingaan, al zou ik er vaak afvallen van te voren, aangezien mijn paard daar niet zo makkelijk in is haha. Haha!

Hoe doen jullie dat en vetten jullie het daarna direct in? Tuurlijk je krijgt ook wel eens een regenbui op je zadel, maar als je langdurig in het water zit, lijkt me dat echt heel slecht voor je zadel...

Ben benieuwd! Vork

daantjuhhh

Re: Waarom met je zadel het water in en niet zonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 00:44

Ik ga alleen met zadel het water in als ik in het plaatselijke meertje ga badderen met mijn paardje.
En aangezien het gevaarlijk is om daar diper te gaan (drijfzand) ga ik toch maar tot de kniehoogte van mijn paard.
Het zadel word dan niet natter dan een gemiddeld regenbuitje.

Ik heb weleens echt gezwommen met mijn andere pony en dat deed ik dan wel zonder zadel.

P.S. na een flinke buitenrit met blubber of regen maak ik mijn zadel schoon met zadelzeep en daarna vet ik hem in!

Yell

Re: Waarom met je zadel het water in en niet zonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 00:45

niet alleen het leer word hard van de zee (lees het zout) maar ook gaan de metalen onderdelen roesten als een gek..