weten jullie wat dit is?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

weten jullie wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 21:29

ik weet niet of het hier thuis hoort
maar mijn paard heeft las van soort drukplekken. maar ik weet niet zeker of het drukplekken zijn. Wel weet ik dat hij het nog niet eerder heeft gehad, Mischien kunnen jullie me helpen, en me vertellen hoei k het kan verkomen,en verhelpen.

Ik wil niet horen je moet naar de zadelmaker want mijn zadel is vandaag naar de zadelmaker gegaan om hem te repareren en na te controleren.

ik wil alleen jullie mening van wat het is of wat het zal kunenn zijn

nogmaals me zadel is vandaag naar de zadelmaker gegaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KiWiKo

Re: weten jullie wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:32

dat het van de kussens van het zadel komt das duidelijk! en alleen te voorkomen door je zadel door een goede zadelmaker passend te laten maken

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:33

zelfde als boven. loop je pony gespannen enzo en met ze hoofd omhoog... kan zijn dat het erg drukt omdat het nie goed meer past

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:35

Ik denk idd dat het niet veel helpt om alleen je zadel naar de zadelmaker te sturen. Het is goed om hem eens te laten beoordelen hoe het zadel op je paard ligt en om dan te kijken waar het zadel eventueel aangepast moet worden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 21:36

zal het komen omdat wij een tijd lang het zadel te ver naar voren hebben gelegt?

zelf heb ik nu een dressurzadel sinds kort helemaal op maat gemaakt. maar dit komt echt door het vz zadel.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 21:37

Oregon schreef:
Ik denk idd dat het niet veel helpt om alleen je zadel naar de zadelmaker te sturen. Het is goed om hem eens te laten beoordelen hoe het zadel op je paard ligt en om dan te kijken waar het zadel eventueel aangepast moet worden.

het zadel is op maat gemaakt. sorry was dat vergeten te melden. Maar omdat er een scheurjte in zat moest hij naar de zadelmaker en hij ging gelijk ook naar de kussens kijken

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 21:37

willeke16 schreef:
zal het komen omdat wij een tijd lang het zadel te ver naar voren hebben gelegt?

zelf heb ik nu een dressurzadel sinds kort,En die is helemaal op maat gemaakt. maar dit komt echt door het vz zadel.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:38

Mijn haf heeft dit ook... op een plek waar het zadel helemaal niet komt (voor de schouder, op de hals)
is wel grappig eigenlijk, maar ik weer niet hoe *dat* komt... Clown

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:01

Lijkt wel alsof er iets hards op zijn rug lag? Zorg er zeker voor dat de rug steeds erg schoon is voor je er een zadel oplegt, en je dekjes niet te lang gebruiken. Wanneer er intensief meegereden is, in de was gooien. Misschien is je dekje ook te hard? Daar is nl ook verschil in..
En ja zoals hier gezegd is, zadel laten nakijken!
succes ermee!
xxx

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:02

willeke16 schreef:

zelf heb ik nu een dressurzadel sinds kort helemaal op maat gemaakt. maar dit komt echt door het vz zadel.

Dat zou best kunnen lijkt mij, als je het zadel te ver naar voren hebt liggen, ligt het dus niet goed, en zo kunnen er drukplekken ontstaan. Goed dat de zadelmaker er inmiddels naar kijkt Lachen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:03

volgens mij is het een drukplek geweest en is het nu gewoon weg.. vandaar die witte haren, ik zou het wel even in de gaten houden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 22:09

Volgens de manege eigenaarresse. WAren dit niet hele echte drukplekken want dan zou ook de huid kapot zijn. Maar dat is niet het geval en het is ook nooit zo geweest,

nu weet ik wel dat pluto dit vorig jaar ook had bij de wintec zadel. ben nu naar een andere zadel gegaan en het ging weg. Maar nu heb ik het bij hetzelfde zadel ook. het zadel is nu een jaar oud.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 22:10

Foryourneeds schreef:
Lijkt wel alsof er iets hards op zijn rug lag? Zorg er zeker voor dat de rug steeds erg schoon is voor je er een zadel oplegt, en je dekjes niet te lang gebruiken. Wanneer er intensief meegereden is, in de was gooien. Misschien is je dekje ook te hard? Daar is nl ook verschil in..
En ja zoals hier gezegd is, zadel laten nakijken!
succes ermee!
xxx

wel heb ik een anky dekje dat behoorlijk trekt. En soms trekken de andere dekjes ook. Ik zorg alltijd dat zijn rug goed schoon is. En de dekjes gaan meestal naar 2/3 dagen soms 4 ligt er echt aan hoe ik rij de was in,

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:13

willeke16 schreef:
Volgens de manege eigenaarresse. WAren dit niet hele echte drukplekken want dan zou ook de huid kapot zijn. Maar dat is niet het geval en het is ook nooit zo geweest,

nu weet ik wel dat pluto dit vorig jaar ook had bij de wintec zadel. ben nu naar een andere zadel gegaan en het ging weg. Maar nu heb ik het bij hetzelfde zadel ook. het zadel is nu een jaar oud.

Dat zijn wel drukplekken Ja. Mijn pony had ze ook nadat vorige baasjes alleen met slecht passend zadel gereden hebben. Mijn pony heeft er singel/zadelnijd aan over gehouden en littekens in het bindweefsel (in de rug). Nu na zeven jaar (!) zijn die littekens voor het grootste gedeelte weg en verdwijnen de plekken. Ik zou toch even laten checken of het zadel niet drukt.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:15

Het is duidelijk irritatie.
Het kan zijn dat je zadel te veel schuift. Ik denk dat dat nml. deze plekken veroorzaakt.
En het kan zijn dat je paard last heft van zweet dat niet goed wordt opgenomen door het chabrakje.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:19

mijn haflinger had dit ook eens (maar dan een kleiner plekje, scheefonder de schoft)
heb een zadelmaker laten komen, het kwam doordat het zadel scheef was, hij heeft het toen weer passend gemaakt en toen gingen de witte haren weer weg

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:26

hey
je zegt zelf dat je dekjes soms strak trekken. Dat is wel een gevolg van je zadel dat niet perfect meer past.
Aangezien de zadelmaker reeds naar je zadel gaat kijken, komt het wel in orde Lachen
xxx

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 22:26

echt bedankt voor jullie reactie's

Gelukkig is mijn zadel naar de zadelmakelaar en wordt goed gecontroleerd op alles tijdens de reparatie. Ik heb nu ook een dressuurzadel wat op maat is gemaakt. Kortom het komt allemaal goed,

Heel erg bedankt voor de reacite's nogmaals. Want nu weet ik zeker dat het drukplekken zijn. WAnt want bij mijwintec heeft hij dit ook gehad,Toen nam ik dit zadel ennu een jaar later heeft hij ze weer.kortom dit bewijs maar weer dat je om het jaar je zadel moet laten na kijken,

Nog maals bedankt.

p.s als je nog eenreactie of een tip wil plaats mag dat natuurlijk alltijd Kusje

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:59

je kunt beter met je paard naar de zadelmaker gaan, dan kan hij het echt op maat maken..

Succes!