Ruitergilde zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChiC_

Ruitergilde zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 18:08

Hallo!
Ik ben aan het sparen voor een eigen zadel. Ik wil wel een goed zadel, maar voor een redelijke prijs. Er werd me toen het Ruitergilde zadel aangeraden. Ik wil dan het dressuurzadel nemen (volgens mij heet die ''Ruitergilde Tokyo''). Dit zadel kost bij ons in de winkel € 550,- ecxl. singel, beugelriemen en beugels..

Heeft er iemand ervaring met dit zadel? Gaan de zadels lang mee?
En zijn er verder nog bijzonderheden (positief/negatief)?

Alvast bedankt!

noraahlover

Re: Ruitergilde zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:20

Ik heb een ruitergilde zadel Lachen (salto heette het geloof ik, maar volgens mij is het gewoon de zelfde als die jij bedoeld).

Het bevalt mij heel erg goed Haha! Ik heb eerst een dressuur zadel 3 jaar op mijn C pony gehad, en het zat en lag super, en het bleef ook mooi (maar je moet het natuurlijk net zo als alle andere zadels wel goed onderhouden) Toen ik over ging op een grotere pony, heb ik dit zadel omgeruild (met bijbetaling) voor precies het zelfde zadel, alleen dan groter, (18 inch geloof ik, en ik had een 17).

Ik ben heel erg tevreden over het zadel, ik vind het heel erg lekker zitten, en vind dat het een super mooie pasvorm hebben..
Mijn pony is verkocht, en leg het zadel op een paard wat ik reed, en het paste daar ook perfect op, ook heeft het al op verschillende friezen gelegen die voor de handel op stal stonden, overal lag het prima op!

Verder zijn er geloof ik niet echt bijzonderheden, sowieso geen negatieve!!!!

(in mijn profiel staat wel een foto, dan kun je zien of je het zelfde zadel in gedachten hebt, want weet niet precies op het hetzelfde is, maar de prijs en het ruitergilde klopt, dus ik denk het bijna wel)
Foto in profiel is niet duidelijk Boos!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:37

Ik heb een hele tijd geleden eens op een ruitergilde zadel gereden. Ik vond het toen een prima zadel voor wat je betaalde.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:09

Ik heb een 2e hands dressuurzadel van't ruitergilde, ook de Tokyo als ik het goed heb. Zadel zit lekker en is van redelijke kwaliteit. Mijne is al een 2e handsje en absoluut niet afgeleefd of lelijk, hij ziet er eigenlijk nog heel mooi uit.

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 15:38

Bedankt voor alle reacties!!
Tot nu toe allemaal zeer positief!
Zijn er nog meer ervaringen met dit zadel?

Foto:
Afbeelding

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:23

Ik heb ook een zadel van het Ruitergilde en dan ook het model Salto!
Toen ik het kocht was het al een 2de hands maar zag en ziet er nog steeds erg goed uit!
Het is van kwaliteit echt super en je zit er heerlijk in! Het is een aanrader Knipoog!
Helaas heb ik er zelf te lange benen voor gekregen en heeft mijn D-pony andere spieren gekregen waardoor het zadel niet goed mee past op zijn rug en heb het dus te koop staan! Voor informatie kun je me pb'en Knipoog!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:27

Ik heb het zadel, 8 jaar geleden, ook gehad voor een haflinger. Was een heel prima zadel voor die prijs. Ik was er wel heel zuinig mee, dus goed onderhouden en er een hoes omheen. Toen is de pony met het zadel verkocht.

Deze meiden hebben het zadel 1x schoongemaakt in 1 jaar tijd. Door omstandigheden konden wij de pony + zadel terug kopen. Resultaat was dat het zadel erg stug was geworden en behoorlijk vervaagd (slijtage op zweetbladen).

Maw als je hem goed onderhoudt, heb je voor deze prijs een leuk zadel. Het zal alleen nooit een heel soepel zadel worden

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:09

Piaffe schreef:
Het zal alleen nooit een heel soepel zadel worden

Hoe bedoel je dat? (niet aanvallende bedoeld hoor!!)

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:48

noraahlover schreef:
Piaffe schreef:
Het zal alleen nooit een heel soepel zadel worden

Hoe bedoel je dat? (niet aanvallende bedoeld hoor!!)

Dat je voor die prijs geen leer mag verwachten waar ze de Stubben zadels bijvoorbeeld mee maken. Ik heb hier een Stubben liggen, inmiddels dik de 15 jaar gepasseerd waarvan hij een paar jaar niet meer wordt gebruikt. Ik vet of kuis dat ding nooit maar dat leer dat blijft geweldig! Komt niks aan, en het is niet zo dat ik hem vroeger toen ik hem 7 dagen op 7 gebruikte zoveel heb gepoetst. Haha! Hooguit met een borsteltje erover om de aangekoekte modder eraf te kuisen en 1 keer per jaar wat vet eroverheen. Nagelbijten / Gniffelen
Goedkope merken worden vervaardigd uit geperst leer, kwalitatief minder mooi (bvb leer van een koe die in de prikkeldraad heeft gehangen) dikwijls wordt het ook chemisch gelooid waardoor het leer zijn natuurlijke structuur verliest etc.

Je kàn voor die prijs niet hetzelfde verwachten als van een zadel van 1500-2000€, maar ik vind de zadels van het ruitergilde wel veruit de beste (naast Wintec) qua prijs-kwaliteit verhouding en ik ben er nog steeds erg tevreden over. Het zijn absoluut niet van die doorsnee kartonnen Argentijnse brol-stukken.
De foto van de Tokyo die hier wordt gepost vind ik overigens vertekenend, mijn Tokyo ziet er in het echt 10 keer beter uit en dat is een 2e handsje.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:07

Ik heb ook een zadel van het type Tokyio en ik vind het een heerlijk zadel.Alleen lag die op mijn nieuwe paard niet helemaal goed en moest wat aangepast worden.Als het goed is krijg ik hem zaterdag terug.
Ik heb wel een wat oudere versie.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:18

Kijk maar eens naar het leer van de zweetbladen. Dat is van dat gaatjesleer.

Het leer is gewoon niet te vergelijken met bijv. mijn Passier. Dus je moet niet verwachten dat het er over 2 jaar nog als nieuw uitziet.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:52

Loes_Joery schreef:
Ik heb ook een zadel van het Ruitergilde en dan ook het model Salto!
Toen ik het kocht was het al een 2de hands maar zag en ziet er nog steeds erg goed uit!
Het is van kwaliteit echt super en je zit er heerlijk in! Het is een aanrader Knipoog!
Helaas heb ik er zelf te lange benen voor gekregen en heeft mijn D-pony andere spieren gekregen waardoor het zadel niet goed mee past op zijn rug en heb het dus te koop staan! Voor informatie kun je me pb'en Knipoog!

Wat is je vraagprijs voor het zadel? je woont vlakbij, dat is wel handig Lachen

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:30

@ StalHaast: Dit is de advertentie die ik hier op bokt had geplaatst: Zadel
Staat alle informatie bij Knipoog!

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:14

Piaffe schreef:
Kijk maar eens naar het leer van de zweetbladen. Dat is van dat gaatjesleer.

Het leer is gewoon niet te vergelijken met bijv. mijn Passier. Dus je moet niet verwachten dat het er over 2 jaar nog als nieuw uitziet.

heb die van mij inmiddels dik 3 jaar, en is heel vaak mee gereden, ook in regen enz. En dat van mij ziet er nog super uit al zeg ik het zelf. Nog helemaal geen rare dingen, ook ziet het er eigenlijk nog wel redelijk als nieuw uit.... Alleen aan de onderkant zit een beschadiging, omdat ik hem verkeerd ergens overheen schoof, maar dat is dus mijn eigen domme fout. Voor de rest ziet het er nog mooi uit, dus het kan er nog wel mooi uit zien na 2 jaar Knipoog

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:22

De mijne is ouder dan 2 jaar en ziet er ook nog best goed uit,is nergens gescheurd in ieder geval,alleen wat kale plekken van de beugelriemen.

Ik zit nu tijdelijk op een passier maar dat zadel vind ik niet lekker zitten,erg stug.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 23:29

Ruitergilde lijkt qua modellen op Pagony, Rossner, JC Haha!
Je hebt ze ook in verschillende prijsklasse, als het je paard goed past en jouw ook en je ondehoud ze goed zijn het fijne zadels Haha!

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:27

Kennis hadt er ook één. Fijn zadel, alleen toen het opgevuld moest worden zei de zadelmaker dat dat bij die zadels alleen in de fabriek kon. (Zwitserland als ik het goed heb). Hij was toen weken het zadel kwijt

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:29

Ik heb dat zadel dus ook gehad en 2 keer op laten vullen. Kon wel gewoon bij een 'gewone' zadelmaker, niet in de fabriek. Vreemd.

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 14:34

Bedankt voor al jullie reacties!! Ik heb er zeker wat aan!!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:17

_Kelly@bokt heeft ook een Ruitergilde dressuurzadel. Lachen Haar kun je ook wel pben.