Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:Schapenbontjes (de echte, de synthetische zijn helemaal rotzooi) horen idd op de rug van het paard, met evt. daarover dan een schabrakje.
Let op de ligging van je zadel, een bontje vult ruimte op die ingenomen hoort te worden door de rug van je paard.
Ik vind zelf die bontjes gewoon grote rotzooi maar dat is mijn persoonlijke en niet zo subtiele meningEr is maar een enkel paard dat werkelijk een gevoelige rug heeft en geen rugklachten door een niet-passend zadel of rijproblemen ed.
@Miiej - is het dan niet tijd om je zadel aan te laten passen in plaats van te gaan lopen modderen met een bontje?!
Jeszibell schreef:ik heb zo'n echte gehaald, maar er werd dus wel streng geadviseerd er geen dekje onder te doen. Velen doen het zei ze voor de mooiheid, maar het is niet goed.
Ze zie dat de bonteonderlegger direct op de rug moet en geen dekje eronder, dat zou zelfs slecht zijn!
Nu ben ik hier erg benieeuwd naar wat waarheid is. WIl echt mijn paard niet onnodig pijn doen of last bezorgen!
Jeszibell schreef:ik verder ook inet dus ben vanmiddag naar de ruitersportzaak gegaan om er een te halen.
Zij vertelde mij dit dus voordat ik alles aanneem, want ook al werk je in een ruitersport zaak hoeft dit per definitie nog niet veel te zeggen, dus dat het met dekje slecht zou zijn en er grote schuurpekken zouden ontstaan. Misschien is het nut wel groter zonder dekje, maar is het dan ook slecht met dekje of alleen nutteloos?
Kippie83 schreef:En blijkbaar hoort mijn paard bij die enkele paarden! Mijn zadel ligt helemaal goed, maar toch loopt ze beter met zo'n bontje er onder!
Maar ja, die van mij heeft dan ook een GEVOELIGE rug!
Kippie83 schreef:Urielle schreef:Schapenbontjes (de echte, de synthetische zijn helemaal rotzooi) horen idd op de rug van het paard, met evt. daarover dan een schabrakje.
Let op de ligging van je zadel, een bontje vult ruimte op die ingenomen hoort te worden door de rug van je paard.
Ik vind zelf die bontjes gewoon grote rotzooi maar dat is mijn persoonlijke en niet zo subtiele meningEr is maar een enkel paard dat werkelijk een gevoelige rug heeft en geen rugklachten door een niet-passend zadel of rijproblemen ed.
@Miiej - is het dan niet tijd om je zadel aan te laten passen in plaats van te gaan lopen modderen met een bontje?!
En blijkbaar hoort mijn paard bij die enkele paarden! Mijn zadel ligt helemaal goed, maar toch loopt ze beter met zo'n bontje er onder!
Jeszibell schreef:Misschien is het nut wel groter zonder dekje, maar is het dan ook slecht met dekje of alleen nutteloos?
_Nicky schreef:En blijkbaar hoort mijn paard bij die enkele paarden! Mijn zadel ligt helemaal goed, maar toch loopt ze beter met zo'n bontje er onder!
BBreedveld schreef:Ik rij zelf met een schapenvachtchabrak omdat ik alleen een bontje niet lekker vond rijden. Ik had het gevoel dat ik dan meer 'op' mijn paard zat in plaats van met veel contact, omdat je alleen onder de boom opgehoogd bent. Met een chabrak is die verhoging overal gelijk en dat vond ik prettiger.