zou dit zadel passen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

zou dit zadel passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 22:22

hoi,

ik wil in het voorjaar (misschien iets eerder) mijn nu 3 jarige shet in laten rijden door een meisje van 7 en een meisje van 5 die nu leren rijden. nu wil ik dus wel een zadeltje hebben!
ik zie voornamelijk pinokkio's of pannekoekjes als shetzadel... nu heb ik dit gevonden:
http://www.paardensportonline.nl/shop/p ... cts_id=366
zou dit passen op een (niet licht en niet zwaar gebouwde) shet van ongeveer 85cm?

Groetjes Imke

cavaletti

Re: zou dit zadel passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:24

hoi, ja hoor deze zadels passen, ik verkoop ze zelf al jaren, bij mij kosten ze 125 euro compleet, deze zadeltjes zijn speciaal voor shetlanders gemaakt en hebben een superfijne diepe zit, zijn leuke zadeltjes om mee te beginnen.

ik verkoop zelfs meestal de 15 inch voor kleine shetlanders, omdat de zadeltjes door de diepe zit weinig ruimte hebben en de 15 inch dus langer meegat, ik vind persoonlijk de 12 inch veel te klein,

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:46

mits je de goede boommaat hebt zal het wel passen

moi_gitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:54

Ik denk dat het wel zou passen, maar misschien schuift het wel? HJoeveel schoft heetft? Anders misschien een staartriem? Als er geen lusje of ringetje aanzit, kan je gewoon ff bij de schoenmaker langs om er eentje aan te zetten

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:57

Bij ons op stal hebben ze voor een van de shetten ook zo`n soort zadeltje aangeschaft, dat ding schuift als de ziekte en is nog niet met een staartriem op z`n plek te houden!!
Ik vind het dus prut, maargoed dat is mijn ervaring!!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:11

Het lijkt mij eigenlijk ook niks... 12" is nogal altijd de maat van de ruiter, en dat heeft niks met de boommaat te maken. Verder heb ik een grote hekel aan boomzadels die volgens de makers op alle shetlanders, of op alle fjorden, of op alle friezen passen. Geen rug is hetzelfde, en zadels steken nauw qua passen.

Het is vast een leuk zadeltje, maar verzeker jezelf er van dat het past. Ik snap best dat je hiervoor geen peperduur zadel laat aanmeten, maar ook een goedkoop zadeltje moet passen. Vind ik dan Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:14

Die zadeltjes verkopen ze ook bij 'De Zadelmarkt'.

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:20

Het past misschien wel, maar ik heb ervaren dat het zadeltje als karton zit en snel lelijk is (kale plekken, vaal en rimpels) Zelf heb ik dit zadel nooit gekocht of gehad, maar een aantal clubgenoten hebben er ervaring mee.
Volgens mij zijn er bij divoza ook best geschikte zadels voor shetlandpony's.
Veel succes met zoeken Lachen
Groetjes