ervaringen hulsebos zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

ervaringen hulsebos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 17:14

Aangezien ik van plan ben een 2ehands hulsebos zadel aan te schaffen en ik verder weinig mensen ken met dit zadel (op mijn instructrice na). Het gaat om de WB4, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Lachen
ervaringen met KN, passier en ainsley zijn overigens ook welkom Lachen waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?

xxHHxx

Re: ervaringen hulsebos zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:29

ik ben ook op zoek naar een zadel, dus ga je topic even volgen.
Hoor trouwens over Hulsebos verschillende verhalen.

Euroriding hoor ik ook veel goede dingen over!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 17:30

ik ook, aan de ene kant dat ze ontzettend fijn zijn, en aan de andere kant dat ze slechte kwaliteit of scheef zijn. Euroriding hoor ik idd ook goede verhalen over maar kan ik bijna niet vinden in 17 inch.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:37

krumel schreef:
ik ook, aan de ene kant dat ze ontzettend fijn zijn, en aan de andere kant dat ze slechte kwaliteit of scheef zijn. Euroriding hoor ik idd ook goede verhalen over maar kan ik bijna niet vinden in 17 inch.

Hulsebos zadels zijn inderdaad erg fijn (heb er zelf 1 namelijk!)
Het zadel is ondertussen 6 jaar uit, en het enige wat kapot is gegaan en vervangen zijn de singelstoten en beugelriemen!
En dat scheef liggen, misschien dat die mensen d'r zadel moeten nakijken en misschien nadenken dat een paard ook spieren op kan bouwen en daardoor het zadel scheef kan gaan liggen!
Heb ik namelijk pas geleden ook ervaring mee gehad!
Ligt dan niet aan het zadel!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 18:27

bedankt Lachen

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:28

Vind het echt geweldige zadels! Echt een droom...

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:00

Ik heb er 1 in bestelling bij Hulsebos, het type UltII. Ik heb met verschillende types proefgereden en het zat echt werelds. Naar mijn gevoel vond mijn paard het ook fijner, hij liep gelijk veel meer ontspannen en werd ruimer in zijn gangen. Maar dat komt ook doordat mijn huidige zadel (Ainsley) niet goed meer past.

Het voordeel van een Hulsebos zadel is dat het echt helemaal naar wens wordt gemaakt en dus ook echt passend is voor het paard en de ruiter.

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:04

ben ook benieuwd naar ervaringen, volg dit topic even

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:07

Zelf zou ik geen Hulsebos nemen.
Mijn vriendin heeft er op maat laten maken en na een jaar was de rug van haar paard volledig naar de kl*te.
Maatwerk bleek bepaald geen maatwerk te zijn. De boom bleek achteraf 3cm! te smal te zijn en voor de rest lag het ook niet best.
Hulsebos ontkende dat de problemen ook maar iets met het zadel te maken hadden.
Ze is een jaar bezig geweest om haar paard weer helemaal in orde te krijgen.

Over Hulsebos zijn trouwens al veel topics geweest. Sommigen zweren erbij en anderen moeten er dus helemaal niets van hebben.
Zadels schijnen wel geweldig lekker te zitten maar ik vind het nog net iets belangrijker dat het zadel mijn paard goed past Knipoog

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 23:53

heb je gelijk in Knipoog dit zadel is overigens 2e-hands en is nog niet gepast (dat ga ik uiteraard wel doen). Als het niet goed past neem ik het zadel dus ook niet. Tis nu geen 'maatwerk' voor mijn paard. Maar als het goed ligt is het mooi meegenomen. andere zadels die ik evt. ook 2ehands kan nemen zijn passier en KN. Nieuw zou ik een dressuurzadel van s&k kunnen nemen. Ik ga ze iig allemaal uitproberen en dan zie ik wel welke het beste past.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:05

Laat je wel goed adviseren door iemand die er echt verstand van heeft. Een zadel kan op het oog goed liggen maar het luistert zo nauw dat je er echt een deskundige naar moet laten kijken.
Succes iig.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 10:33

ja dat doe ik sowieso. Eerst ga ik samen met mijn instructrice samen kijken, die er ook wel verstand van heeft. Als wij dan denken dat er een zadel tussen zit dat wel goed lijkt te liggen laat ik er nog een zadelmaker naar kijken.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:50

)
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 01-03-24 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:05

hulsebos vind ik super zadels, heb er zelf ook 1. al mijn stalgenoten zijn er verliefd op, ligt perfect en zit super!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:43

ik vind ze echt geweldig zitten! maar ik zou hem niet aan laten meten door hulsebos zelf Bloos

ik wil zelf nog heeeeeeel graag een 2e handse bruine hulsebos, die laat ik dan wel aanpassen door een echt goede zadelmaker, dan weet je zeker dat het goed ligt

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:01

LiSSy schreef:
ik vind ze echt geweldig zitten! maar ik zou hem niet aan laten meten door hulsebos zelf Bloos

ik wil zelf nog heeeeeeel graag een 2e handse bruine hulsebos, die laat ik dan wel aanpassen door een echt goede zadelmaker, dan weet je zeker dat het goed ligt

Dat heb ik dus ook gedaan. Ik heb een tweedehands Hulsebos gekocht die nog geen jaar oud was. Ik heb Harnessmaker laten komen en die heeft toen wel een aantal losse stiksels e.d. (die by the way niet los hadden mogen zitten) weer gerepareerd en er een hele nieuwe vulling in gedaan want wat er in dat zadel zat was alleen maar rotzooi. Dus nu is het zadel alsnog aangepast aan mijn paard en weet ik (bijna) zeker dat het vakkundig en goed is gedaan!

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:03

heuvelhoeve vind ik persoonlijk goed en die leveren ook maatwerk en stellen je paard voorop!
heeft ook 2ehandszadels in voorraad, heb ik zelf ook gekocht, als ze niks heeft zegt ze dat eerlijk en smeert je geen zadel aan wat niet helemaal goed op je paard ligt!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:07

Heb ook een hulsebos en meerdere pensionklanten zijn overstag gegaan nadat ze op mijn zadel hadden gereden! En ik heb alle merken wel zo'n beetje gehad.Hulsebos vind ik het fijnst!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:21

Ik heb ook een hulsebos en ben er voorlopig heel tevreden van. Als het zo wat vies weer ik, neem ik wel mijn oude kieffer terug omdat ik mijn goed zadel wat mooi wil houden. Maar ik moet zeggen, voorlopig valt hij heel goed mee!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:25

Voor mijn geen hulsebosch, regelrechte rommel.. maatwerk? Die dingen komen zo uit de fabriek, En hij heeft er de ballen verstand van. Ik ga wel naar een echte zadelmaker, ik zweer bij passier.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:33

Voor mij ook geen Hulsebosch meer. Toen ik mijn Hulsebosch aanschafte werd mij verteld dat het zadel zo omgebouwd kon worden indien ik een ander paard aanschafte. Nou toen dat het geval was kon er het opeens niet meer moest maar een nieuw zadel laten maken. Daar heb ik nog overgedacht maar toen ze vertelden wat ik voor een 2 jaar oud zadel weer kreeg konden ze voor mij de pot op. Ik heb nu een stubben en dat bevalt mij super past op al mijn paarden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:37

Ik heb sinds 2 1/2 jaar een WB-4 en ik ben heel tevreden.
Wat wel jammer is, is dat de singelstoten niet echt zwart maar bruin zijn.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 23:15

achja, de singelstoten zie je toch niet echt Knipoog
ik ga zsm het zadeltje ophalen om te passen Lachen
ik ga denk ik ook nog een passier proberen, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker (als ik helemaal tevreden ben over die hulsebos niet.)
bedankt voor de reacties, weer heel erg verschillend (zoals te verw88 was over hulsebos). Maar mijn intructrice vond dat ik het toch maar moest proberen, omdat een hulsebos (met de maten van het zadel wat ik ga passen) mijn pony als het goed is wel zouden passen (ja, we gaan nog wel passen hoor!). Mijn instructrice heeft zelf ook een hulsebos, en is er zelf nogal over te spreken Ja maar achja, ik zie wel volgende week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:22

Ook op mijn paarden absoluut geen zadel van Hulsebos jr.
Wat een prutser (zijn vader is trouwens wel een vakman Ja ).
Heb 1x een springzadel van hem gekocht en dit ook heel rap weer verkocht...
Ook kwa aangespannen tuigen was het niet echt vakwerk maar gelukkig is hij zo wijs geweest om daar mee te stoppen.
Ik ga liever naar Daaleman, die maakt z'n zadels iig helemaal zelf en weet waar hij mee bezig is.
Ze zitten wel wat harder maar zijn echt veel beter kwa kwaliteit en worden echt netjes op je paard gemaakt.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 23:43

aangezien het voor mij 2e hands is, wordt het toch geen 'op maat gemaakt' zadel. Wat dat betreft geen problemen dus Knipoog