Neopreen Singel die schuurt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Neopreen Singel die schuurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 14:40

Hoi,

Ik heb een arabier en die rijd ik sinds kort met een neopreen singel. Nu viel het mij opeens op dat zijn velltje er kapot van gaat. Het bloedde helemaal en op sommige plekker is zijn haar weggescheurd. Voorheen had ik een koortsingel,zo een ouderwetse en daar had hij nooit last van. Maar die is te lang voor mijn nieuwe zadel.
MIsschien ga ik een lederen proberen! Bestaat er korte koort singels!?

Gr.Jeannine

Bergje

Re: Neopreen Singel die schuurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:49

Het kost wat, maar misschien kun je een leren singel proberen?
Ik vond de Neopreen ook niet alles, eronder was alles kletsnat en op de een of andere manier zat dat ding nooit goed. Toen heb ik een anatomisch gevormde leren singel gekocht, ik heb hem nu een jaar, ze zweet er niet zoveel onder en hij is makkelijk schoon te maken. Eigelijk ziet hij er nog uit als nieuw! Belangrijkste is uiteraard dat 't paard er geen last van heeft.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:54

Een leren singel is helaas niet altijd de oplossing... Mijn pony heeft met 2 verschillende (schone) leren singels alsnog last van singelplekjes soms..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:34

Ik weet niet hoe kort je de koordsingel wil hebben, maar stübben verkoopt korte koordsingels, maatje dressuursingel.

Neopreen is geen stof wat je op de paardenhuid moet gebruiken, het ademt totaal niet, het is perfect voor duikpakken, maar niet voor het paard.
Doordat het synthetisch is, gaat het broeien, en geeft dus schuurplekken.
Je kan ook een normale katoenen ( bv aerborn) singel kopen. Katoen ademt uitstekend.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 18:21

En ik dacht dat neopreensingels altijd zo geweldig waren.
Ik vond dat mijn koortsingeltje het beter deed. Ik denk dat ik het beste gewoon weer een koortsingel kan nemen! Die deed het perfect. En het ademt natuurlijk veel beter! Bedankt voor jullie reakties. Bokt kan soms zo handig zijn!

Gr. Jeannine

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 18:21

De koort singel moet ongeveer 70 cm zijn! Zouden die er in koortuitvoering zijn??

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:05

Ga je nu toch voor de koordsingel? Daar krijg mijn arab juist wondjes van. Ik heb toen een leren springsingel gekocht. Daar heb ik nooit last mee gehad. Aangezien ik nu weer met een dressuurzadel rijd, heb ik een neopreensingel. Daar heb ik ook geen problemen mee.
Mss is een singelbontje nog een optie?

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:08

Zeer eigenaardig; wij hebben net neoprene singels aangeschaft en ze zijn helemaal geweldig!

Ze nemen het zweet super op, en voeren het gelijk af! Velletjes zitten niet meer dubbel (wel bij alle eerdere uitgeprobeerde singels), wij zijn er super gelukkig mee.

Ik weet eigenlijk niet waar ze koordsingels verkopen divoza?

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:36

Ik heb hetzelfde probleem met peopreen singels; enorm zweten, schuren... Terwijl ik over mijn veelzijdigheids-koordsingel hardstikke tevreden ben Haha!
týpische dingen...

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 20:59

Ja, dat is zeker vreemd!! Hij heeft een onwijs dun velletje. Misschien is hij er gewoon overgevoelig voor. Ik zou ook eerder verwachten, dat zo een koord singel zou gaan irriteren. Je hebt toch ook gewone katoenen singels, misschien werkt dat ook wel. Maar van die koortsingel weet ik dat het goed zit(een katoenen)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 21:00

Leer ademt toch ook goed en als het soepel is dan zou het ook niet moeten schuren?

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:20

Mijn paard kreeg ook schuurplekken van een neopreen singel. Ik rij nu met een singel van thorowgood, dat gaat meestal goed, maar 's zomers en vooral als ze aan het verharen is heb ik er nog een lamsvellen bontje om heen, anders heeft ze nog weleens plekjes. De plekjes zijn nooit erg geweest, alleen het haar weg en een beetje geirriteerd, maar het hoort toch niet.
Maar ik weet ook van veel mensen met gevoelige paarden die zweren bij neopreen singels, het hangt helemaal van je paard af denk ik, gewoon een hoop proberen.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 21:29

Ik ga morgen gewoon een bontje erom heen doen, die heb ik nog ergens liggen. Moet hem alleen even inkorten denk ik. Tijdelijke nood oplossing en wie weet helpt het wel. Lachen

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:59

Ik rijd alttijd met een dressuursingel van Thorowgood. Erg fijn ding is dat. De Airoform ofzoiets? Verward

Verder strek ik voor het rijden zijn beentjes ff. Ik vraag dan een voetje en breng zijn been naar voren, zo wordt het vel onder de singel strak getrokken, en ontstaan er geen plooitjes onder de singel;)

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:55

Mijn paard heeft er ook last van met een neopreen singel, ik rij nu altijd met een soort fluwelen singel van het merk BR (van HH bestaan ze ook), superzacht en nog nooit een wondje gehad sinds ik deze gebruik

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:21

Ik vind neopreen singels ook niks ze schuiven. Waardoor mijn zadel ook naar achtere schoof, sinds ik een lederen singel heb is het probleem er bijna niet meer. Ik zou inderdaad maar een lederen singel gebruiken!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:41

DAt zweten is vaak de oorzaak van plekken door neopreen. Ik ben ook niet zo weg van neopreen. Een goede leren singel is ideaal, maar ik heb er dus nu eentje en die bevalt niet (kentaur voorgevormde dressuursingel). Deze krult op, maar krult dus richting de buik op. Ik heb nu een stubben in bestelling.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:59

Ik heb ook nog zo'n wintecsingel gehad, weet niet wat voor materiaal dat is, maar dat was nog erger dan die neopreen singel.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:02

Bij ons schuift hij niet Lachen

Jammer dat er veel mensen zijn die toch wat minder positieve ervaringen mee hebben, wij tot nu toe gelukkig enkel positief.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:12

Ik heb vandaag een bondje om de neopreen singel gedaan en dat helpt wel. Maar hij zweette er wel erg onder!

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:48

ik heb er een gel singeltje omheen en het werkt goed Haha!