beste beugels met veel houvast ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

beste beugels met veel houvast ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 11:43

Hoi,

Wat vinden jullie de lekkerste beugels om mee te rijden ? Ik ben op zoek naar lichtgewicht beugels met breed voetbed, denk ik ....

Groetjes,

Maris

Anoniem

Re: beste beugels met veel houvast ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:47

Hoezo, 'denk ik' ?
Wat is je probleem precies t.a.v. je houvast dan?
Ik ken nl alleen de gebruikelijke beugelblokjes.

Nu heb je van mountainhorse een nieuw soort beugelblokje, met sleuven erin, die dan ook in de daarvoor bestemde laars of schoen van mountainhorse passen.
Heb er zelf geen ervaring mee, aangezien die zool niet onder de stalschoenen zit.
Verder heeft thorowgood kunststof beugels, die zijn gewoon simpel, en prestige heeft beugels, ook kunststof, die een breed voetbed hebben.

*) kijk eens op deze link voor de beugels van prestige : viewtopic.php?f=117&t=647451

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:08

Bitch schreef:
Nu heb je van mountainhorse een nieuw soort beugelblokje, met sleuven erin, die dan ook in de daarvoor bestemde laars of schoen van mountainhorse passen.

Die heb ik ook gezien en ik vind dat dus doodeng. Nu heb ik doorgaans geen problemen om mijn voeten in de beugels te houden, maar als ik mijn beugels kwijt moet heb ik liever dat dit heel makkelijk gaat dan moeilijk.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 16:15

ik ben gewoon op zoek naar fijne beugels ! Met breder voetbed lijkt me fijner, meer steun. Vandaar mijn vraag. Ik wil niet vast zitten met mijn voet ...lijkt me eng ! Het gaat mij gewoon om comfort.

Groetjes,

Maris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:43

Afbeelding

Dit zijn de beugelblokjes van MH.
Ik snap jullie bezorgdheid omtrent eraf vallen, echter het is geen vast-klik-systeem, imo zal je echt niet met je voeten in de beugels blijven hangen, oid.
Denk eerder het tegenovergestelde bij dit systeem, je zolen zitten onder de blubber, en je blokjes, en óf het dan nog werkt...

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:41

ez riders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:05

Wat voor zadel heb je nu?

Ik ben zelf heel gelukkig met mijn Sidesteps klik (oerlelijk ja... Clown ) Die zijn met enorm breed voetbed. Maar die gaan enkel aan westernzadel.

Verder heb je nog EZ-rides en Flexrides e.d. (moet je even bij de endurance onlineshops kijken) maar dat moet je maar liggen, mij bevielen ze niet echt met rijden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:11

http://www.animoruitersport.nl/webshop/ ... ucts_id=82

ijslandse beugels, lekker breed voetbed en door die slag aan de bovenkant hangen ze meteen goed (overdwars) en kun je dus niet je beugels verkeerd om aan hebben.
bovendien zit er een slag in de beugel zelf, zodat je er nooit in kan blijven hangen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:55

safestyle!!

heb ze nu een maand of 3 en wil geen andere meer. super fijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:45

ik heb zelf A symetrische beugels, hierdoor is mijn beenligging beter.
ik heb er een metalen plaatje in met gaatjes en reliëf, hierdoor heb je ongelovelijk veel grip, maar zit je niet ast

moi_gitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:06

LiSSy schreef:
ik heb zelf A symetrische beugels, hierdoor is mijn beenligging beter.
ik heb er een metalen plaatje in met gaatjes en reliëf, hierdoor heb je ongelovelijk veel grip, maar zit je niet ast

Die a-symetriche vind ik dus ook ideaal, die plaatjes vind ik trouwens ook fijn, veel grip of er nou wel of geen blubber onder ge schoenen zit, Met blubber en van die soort schuurpapier blokjes Schijnheilig heb je er niks meer aan als je beugels onder de blubber zitten namelijk!

Die beugels met een bobbel erin zeg maar, een soort slag voor de veiligheid (serieus, HOE leg je dat uit Clown) vind ik wel fijn, alleen raak ik ze vaak kwijt tijdens het rijden, terwijl ik daar anders noioi last van heb...

Imme_Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:07

ik vind veiligheidsbeugels met beugelblokjes het fijnste
geeft me net een veiliger gevoel en ze klikken er makkelijk af Haha!