HH gold brass bitten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

HH gold brass bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 18:28

Enige jaren terug heb ik van HH een kopie van de dubbelgebroken KK bitten gekocht. Dit is een goed bit en niet minder dan de echte KK.
Hierna waren deze bitten niet meer te koop (naar verluid mocht dit niet van Sprenger, ik weet niet of dit waar is of niet).
Maar goed, nu komt HH met de Gold Brass bitten. Op de foto leken ze wel aardig op de KK bitten (de normale dubbelgebroken variant). En er staat netjes bij de ze 20 mm (watertrens) en 23 mm (bustrens) dik zijn. Ik heb het hier over de dubbelgebroken bitten. 23 mm is echt behoorlijk dik, maar dat was juist wat ik zocht, je kunt haast nergens zulke dikke bitten krijgen.
Nu heb ik ze in de winkel gezien en de bustrens was lang geen 23 mm dik, ik schat nog geen 16 mm. En de watertrens was ook geen 23 mm dik.
Ik weet zeker dat het de HH bitten waren, want het label van HH hing er aan en er stond HH in de bitten 'gebrand' (Het hh merkje staat op het bit). Er stond op het label ook 'GB' van Gold Brass.

Verder klopten de maten niet helemaal. De 13.5 dubbelgebroken watertrens was dus langer dan mijn eigen RVS watertrens van 13.5 cm (ik had mijn eigen bit bij me om te vergelijken). De 12.5 cm kwam meer in de buurt van mijn eigen bit (was 3 mm korter). De enkelgebroken GB watertrens had wel weer de juiste maat.

Heeft er al iemand ervaring met deze bitten? Ze zijn dus echt anders dan de variant die ik enige jaren geleden gekocht heb (die is massief, dat zijn de GB bitten ook niet). Ik dacht dat ze gelijk zouden zijn, maar dat is helaas niet zo.
Zijn de GB bitten wel slijtvast? En zijn ze verder wel goed? Hebben meer mensen ervaringen met dat er verkeerde maten op de dubbelgebroken watertrensen staan? De bitten zijn dus dunner (behalve de enkelgebroken watertrens en de enkelgebroken bustrens, die zijn wel 19 mm en 23 mm) dan wat er op de site staat.
En wat kosten de bitten? Ik heb namelijk het idee dat waar ik ze gezien heb de prijzen niet altijd reeel zijn (te hoog).

Saroosh_S

Re: HH gold brass bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:02

hier is al een topic over..
ik kan de dubbelgebroken bustrens en de dubbelgebroken watertrens voor 25 euro krijgen..
en ik kan enkelgebroken voor 20 euro krijgen..
In online website-winkels kosten ze ongeveer 30/35 euro..
als ik ze voor je moet bestellen omdat ik ze goedkoper kan krijgen, PM me! Knipoog

Anoniem

Re: HH gold brass bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:03