Ervaringen kunststof dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amor_ik_ntb

Ervaringen kunststof dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 21:08

Hej
Heb jij ervaring met een kunststof dressuur zadel? Of weet jij of kunststof wel goed is of juist niet!
Weet je ook of het merk harrys horse een goed zadelmerk is? Knipoog

Bedankt groetjess. Renee

Saroosh_S

Re: Ervaringen kunststof dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 00:51

ze zijn BEST goed, let wel op want ze scheuren snel, ze zitten erg lekker, en als je ze goed onderhoudt heb je er veel plezier mee, en gaan ze lang mee! Lachen
HH is idd wel een goed merk, maar het kwaliteit is echt minder!
Verder wens ik je veel succes en hoop ik je voldoende informatie te hebben gegeven Knipoog

amor_ik_ntb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 09:28

Dankje voor de info Maar hoebedoel je ze scheuren snel? bedoel je als je er slecht mee omgaat of ook gewoon als je er GOED mee omgaat?

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:37

amor_ik_ntb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 10:44

Okeej maar is wintec nou het zelfde als kunststof of is het gewoon anders?

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:58

Dat is gewoon kunststof Knipoog

Over mijn zadel op de site van Divoza staat:
Wintec Pro DR
Een luxe kunststof zadel dat is ontworpen in samenwerking met Isabell Werth. Geheel overtrokken met zogenaamd Equisuede voor een zeer vaste zit.

manneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:02

ik heb ook een wintec zadel nu bijna 3 jaar word 5 keer per week gebruikt .
zit nog geen scheur in.
en zijn makkelijk te onderhouden .
een vochtige doek en klaar.

boldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:09

Ik heb een tijdje gereden met een thorowgood Griffin haflinger dressuurzadel. Zat opzich goed, het zitvlak is bedekt met een soor suedeachtig spul waardoor je niet gaat schuiven en glijden. Het zadel zit niet erg diep dus dat ligt eraan wat je voorkeur is.

Het nadeel voor mij was dat ik juist een diep zittend zadel fijn vind en je zit echt bovenop dit zadel. Bovendien bij lange buitenritten had ik regelmatig last van mijn kont (ahum), zelfs soms zo erg dat er gewoon schuurplekken opzaten. De kwaliteit viel me eigenlijk erg mee. Maar ja, dit zadel was nog maar 1.5 jr. oud. Zag er nog als nieuw uit.

Schoonmaken was een fluitje van een cent, je hebt er een soort schoonmaakspul bij, even spuiten doekje erover en klaar. Zeer snel en makkelijk.

Voor info kan je kijken op www. thorowgood.com, T4Griffin en dan het haflingerzadel.

Succes!

amor_ik_ntb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 17:11

dankje voor al die reacties ik wou graageen dressuur zadel voor mijn verjaardag maar mn ouders wouden wel weten of het zadel goed was. kwa kwaliteit enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:08

RUI --> HAR.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:11

Ik heb een kunsstof zadel van wintec. Heb m'n hele leven op leer gereden, totdat ik wintec ging rijden. Ik ging zitten, rijden, en was verkocht. Haha!

amor_ik_ntb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 19:57

Roelke_ schreef:
Ik heb een kunsstof zadel van wintec. Heb m'n hele leven op leer gereden, totdat ik wintec ging rijden. Ik ging zitten, rijden, en was verkocht. Haha!

Okeej :d dus het zijn wel goeie zadels Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:02

Jahoor, de simpele van Wintec is ook super vind ik! (Wintec500 dressuur) Heb hem al bijna 1jaar, 2e hands gekocht, en nog vragen mensen of ik soms een nieuw zadel heb..? (Doekje erover, en hij is weer als nieuw!) Haha!

amor_ik_ntb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 20:09

Dabo schreef:
Jahoor, de simpele van Wintec is ook super vind ik! (Wintec500 dressuur) Heb hem al bijna 1jaar, 2e hands gekocht, en nog vragen mensen of ik soms een nieuw zadel heb..? (Doekje erover, en hij is weer als nieuw!) Haha!

Okeeej :d ik had er 1 voor 300 euro gezien bij t twiske ik weet niet of je bekend ben in noord holland maar daar heb je dus een heel leuk winkeltje het merk van het zadeltje is harrys horses is dat een goed merk voor zadels?

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:12

Ik heb een kunststof wintec. 8 jaar lang intensief gebruikt, soms wel 2 paarden per dag. Door de verwisselbare boom paste het zadel op bijna alle paarden. Ben nu overgestapt naar western.. Maar doe mijn wintecje echt niet weg... Wie weet ga ik ooit voor de lol weer eens een dressuurwedstrijdje starten met mijn quarter......

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:17

Ik heb voor het inrijden van mijn paard het Global dressuurzadel gebruikt (nieuwprijs 269 euro). Het kunststof is iets stugger dan bij Wintec, maar het zijn geen slechte zadels. LIjkt behoorlijk op die van HH en de Wintec250. De zitting is van een soort stof.
Het zadel is weinig gebruikt (ong. 10 keer) en ligt er nu te liggen. Ik heb voor mijn paard een zadel op maat laten maken. Een kunststof zadel is niet te vergelijken met een A-merk van leer. Leer gaat er wel mee door, ik vind kunststof broeien met warm weer. Maar op zich is het zadel van Global een prima zadel met een goede pasvorm.

ampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:27

Ik rijd iedere dag 8 paarden met mijn wintec isabell werth en vind het echt een geweldig zadel.Wil zelf niet anders meer.Hen hem 2de hands gekocht en gooi hem achter in de auto zonder hoes.Heb hem al 2,5 jaar en heeft wel al slijtage plekken,maar niet zo dat je er nier meer mee kunt rijden.Ben er gewoon niet zo zuinig op.Zorg wel dat je een goed merk koopt,er zit veel verschil in.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:30

ik heb ook de Werh! met cair, ben er helemaal weg van!

amor_ik_ntb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 21:53

ampie schreef:
Ik rijd iedere dag 8 paarden met mijn wintec isabell werth en vind het echt een geweldig zadel.Wil zelf niet anders meer.Hen hem 2de hands gekocht en gooi hem achter in de auto zonder hoes.Heb hem al 2,5 jaar en heeft wel al slijtage plekken,maar niet zo dat je er nier meer mee kunt rijden.Ben er gewoon niet zo zuinig op.Zorg wel dat je een goed merk koopt,er zit veel verschil in.

Is harrys horses goed Bloos

ampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:55

Geen idee of HH goede zadels heeft.Ik vind het niet zo'n best merk.Hoewel ze wel steeds beter worden.Bij Stharo in Rhoon koop je al een werht voor 650 euro.Deze is wel zonder het cair systeem,want dat vinden zij nix.Ik wel,ben weg van lucht in je zadel.Veel beter dan die stugge wol die geen ruimte overlaat voor schouder gebruik.

amor_ik_ntb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 19:07

maar we hebben nu een mooi leren zadel gezien dus misschien krijg ik die..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:03

amor_ik_ntb schreef:
Dabo schreef:

Okeeej :d ik had er 1 voor 300 euro gezien bij t twiske ik weet niet of je bekend ben in noord holland maar daar heb je dus een heel leuk winkeltje het merk van het zadeltje is harrys horses is dat een goed merk voor zadels?
Ruitershop t Twiske ken ik wel, daar kom ik ALTIJD!! Haha! Mijn paardje staat daar in de buurt, jouwe ook?
De Harry Horse zadels ken ik niet, sorry, dus ik kan je niet vertellen hoe ze liggen...