Kieffer Europe of Knight Rider (colonel)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

Kieffer Europe of Knight Rider (colonel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 21:37

Omdat mijn wintec(vzh) niet meer goed ligt op mijn paardje ben ik op zoek naar een nieuw (dressuur)zadel. Ik ben nu naar een winkel geweest waar ze de kieffer Europe, Knight Rider colonel (of knight kan ook worden besteld nog geloof ik) en verschillende wintecs hadden in 'mijn prijsklasse'. Ik heb eigenlijk niet zo'n geweldige ervaring met kieffer maar het valt te proberen, en het schijnt betere kwaliteit te zijn dan Knight Rider.
Wat zou volgens jullie de beste keuze zijn?

Monday

Re: Kieffer Europe of Knight Rider (colonel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:48

De beste keuze is het zadel dat goed op je paard past en waar jij prettig op zit. Ik heb zelf recentelijk op een Knigth Rider Colonel gezeten en ik vond het een heel fijn zadel. Het enige dat ik minder prettig vond was dat de boom heel breed was. Voor mijn paard breder dan nodig (ik had het zadel even geleend) en voor mij was het niet optimaal met zitten. Maar dat is natuurlijk iets heel persoonlijks. Ik denk wel dat het voor wat het zadel kost een heel keurig zadel is.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 16:12

tnx Lachen Sowieso ga ik natuurlijk eerst nog wel proberen enzo Knipoog en als een zadel beter ligt op me paard dan de ander heb ik mijn keuze natuurlijk al gemaakt. maar ik bedoel meer over het algemeen gezien. nog iemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:33

Ik heb over Knight Rider meer 'mindere' verhalen gelezen dan over Kieffer. Ik heb een KR, een Kieffer en een Kentauer dressuurzadel uitgeprobeerd op mijn haf, en de Kieffer bleek het beste te liggen/zitten. KR vond ik bijv. op de bok het lekkerst zitten, maar op de rug van mijn pony totaal niet. Terwijl ik de Kieffer op de bok maar matig vond, en op mijn pony wel lekker. Dus gewoon proberen en zien wat het wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:37

haha is knight rider ook al een zadel? Tong uitsteken

ik ken het van vroeger die tv serie met david hasselhoff vond ik altijd vet leuk om te kijken met kitt (knight industries two thousand)
als iemand daar een dvd van heeft wil ik hem hebben Haha!
heb zelf al van de serie seizoen twee Pling Haha! Pling
maar als iemand er een heeft voor mij mail me naar astrid_wiske@msn.com want dan wil ik hem hebben Haha! Haha! Bloos Haha! Haha!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 01:47

Knight rider colonel, zo een ongelofelijk lekker zadel Tong uitsteken

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:48

vond ik ook toen ik erop had gezeten... maar toen hoorde ik dus van tjsaah voor die 70 euro verschil heb je aan een kieffer wel een veel beter zadel... dus dacht ik ooh poedersuiker, ik heb vast een vreemde smaak of zit dat ik daar dus helemaal niet zo van houd Tong uitsteken

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:43

de kieffer europe is het aller goedkoopste zadel uit het asortiment van kieffer en aangezien de kwaliteit op het hogere zadel van het arsoritiment al niet meer zijn als ze waren zou ik het geen kieffer durven noemen.(kwalitatief gezien)
De Knight rider zou goed moeten zijn maar daar heb ik weinig ervaring mee.
Maar zo te horen zoek je iets uit het B segment, dan zijn JC en Kentaur ook van harte aan te bevelen!!
Ga eens zoeken en passen, wat op de bok vreselijk kan zitten kan op je pony waanzinnig zijn en omgekeerd!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:46

hey
ik zou je idd ook aanraden om ze beiden uit te proberen op je pony / paard. Niet alles ligt even fijn. Je pony of paard moet het ook nog fijn vinden aanvoelen. Daar is ook verschil in.
Ikzelf heb de Knigthrider Colonel. Ben er blij mee hoor! Zit zacht, ligt goed.. Wat ik wel raar vind, is dat op het zitvlak al wat slijtplekken komen. Is vooral van de onderkant van de rits in mijn jas, maar toch, zou niet mogen. Maar ja, de kwaliteit van leer is natuurlijk niet hetzelfde als een zadel dat 2 of 3 x zo duur is. Toch vind ik het een goede prijs-kwaliteit verhouding en zou er zo weer een nemen!
xxx

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:47

Ik heb 2 maanden geleden een KR Colonel gekocht en ik ben erg ontzettend tevreden over. Ik ben nog geen ander zadel tegengekomen wat voor mij beter(lekkerder) zit dan mijn KR.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 19:39

okee... heeft iemand trouwens ervaring met ainsley zadels? want daarmee heb ik vandaag gereden op mijn paardje. Vond ik opzich ook wel fijn en lag goed. Alleen ik heb er ook mindere verhalen over gehoord.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 22:04

tips over andere dressuurzadels zijn trouwens ook welkom. Ik heb nu ook 2e hands een KN (symfonie), passier (grand gilbert) en Ainsley (vanguard) gevonden in mijn prijsklasse die nog een goede staat zijn. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:02

Ik ben een Kn-fan. Ik vindt het heerlijke zadels.
Het belangrijkste is dat het jou en je paard past, en je er fijn mee kan rijden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:41

ik heb die laatst ook geprobeerd, maar ik zat er niet goed op. ik heb uiteindelijk een kentaur gekocht, ben ik super tevreden over

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 14:00

ik ben nu toch maar op zoek gegaan naar een 2e hands A-merk zadel. Ik ga binnenkort een hulsebos en passier proberen. Lachen

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:19

Ik weet niet waar je woont, maar mijn Passier GG Extra is te koop Knipoog

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 19:45

ik heb al een andere 2ehand passier GG extra gevonden.
Die ga ik volgende week al passen, maar waars. neem ik een hulsebos.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:28

Een Passier GG is een heel fijn zadel Lachen Ik hoop dat je snel een passend zadel hebt gevonden!
xxx