HELP staartriemprobleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

HELP staartriemprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 17:25

hoi allemaal!! Ik hoop dat dit probleem hier goed geplaatst is..
Ik heb een huurpony en daar krijg ik binnenkort waarschijnlijk een nieuw/tweedehands dressuurzadel voor ( Haha! ) maar mijn pony is redelijk overbouwd dus er is een kleine kans dat ik een zadel vind die niet naar voren schuift..Dan kom ik dus op een staartriem aan, maar heel veel zadels hebben niet zo'n ringetje aan de achterkant Huilen
Weet iemand of dat er aan gemaakt kan worden? Of weet iemand zadels waar wel zo'n ringetje aan zit?
Graag reacties!!!! xxx Eline

kelcy

Re: HELP staartriemprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:28

ik denk dat de zadelmaker er dat wel achteraan kan maken weet niet zeker maar er is vast een oplossing voor Lachen

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 17:30

dat dacht ik ook..zal even onformeren binnenkort..Bedankt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:31

kost iets van 5,- en zadelmaker kan dat eraanmaken

Josjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:34

Ja kan je idd door de zadelmaker eraan laten zetten...

Maar kun je niet beter een zadelmaker laten komen om te kijken of er echt geen passend zadel voor is? Als hij ook zegt dat je beter ene staartriem kunt gebruiken kun je dat alsnog doen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:57

Ik heb even bij je foto's gekeken en zo enorm overbouwd lijkt ie ook weer niet. ik zou dus ook gewoon een goed zadel kopen wat wel goed ligt en daar advies voor vragen aan je zadelmaker.
Tenslotte heeft de vorige eigenaar er M1 mee gereden dat is ook zonder staartriem geweest.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 22:35

oosterhoff schreef:
Ik heb even bij je foto's gekeken en zo enorm overbouwd lijkt ie ook weer niet. ik zou dus ook gewoon een goed zadel kopen wat wel goed ligt en daar advies voor vragen aan je zadelmaker.
Tenslotte heeft de vorige eigenaar er M1 mee gereden dat is ook zonder staartriem geweest.

ja die heeft er m1 mee gereden met een ander zadel, maar die ligt echt nog erger..Zij vond van niet, maar daarin verschillen we van mening.. Knipoog Heb het er met mijn instructrice over gehad en die vond dat andere zadel echt slecht liggen..Heb al 4 zadels geprobeerd (2 dressuur, 1 veelzijdigheid en zelfs een springzadel), maar uiteindelijk lig ik er toch weer mee op de nek Huilen
Ik zal wel bij de zadelmaker informeren en kijken wat die zegt..als dat ringetje echt 5 euro kost is dat ook geen moeite..Merk namelijk wel dat als het zadel nog op de rug ligt (als ik er net op zit) dat ze veel ontspannener loopt..
Foto's zijn ook de mooiste..als je ziet hoe ze soms op de voorhand loopt..Om te huilen.. Huilen
Bedankt voor het advies allemaal! Meer reracties/meningen zijn natuurlijk ook welkom!!!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:05

Er bestaan ook van die riemen die net voor de singel komen te zitten.
Ik geloof dat ze voorsingels heten, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik kwam dit een tijdje geleden tegen bij een ijslander, ik had echt zoiets van: "waar is deze riem nou dan weer voor!?" Verward
Toen werd me uitgelegd dat het dus een alternatief was voor een staartriem, omdat ze een staartriem niet zo mooi vonden staan.
Ik heb het verder nog nooit gezien, maar ik neem aan dat zij er wel verstand van had Tong uitsteken

Verder neem ik aan dat een zadelmaker er wel zo'n ringetje aan kan maken, dus dat zal wel goedkomen! Lachen

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:21

Je kan losse ( vorm= paddenstoel) staartriemhouders kopen die je onder kussens van je zadel klemt kopen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:56

@amy_leftlover: ik snap niet helemaal hoe het werkt..Houden die riemen dan het zadel tegen als hij naar voren wil schuiven?

@maybritt: dat wist ik niet! Klinkt handig! zal even meer info over zoeken binnenkort! Bedankt!

heb het er nog met iemand anders over gehad en die vroeg zich af of er dan niet te veel druk op de staart komt te staan..ik denk van niet, maar kan iemand het beargumenteren? Knipoog
en vinden jullie een staartriem een goede oplossing of zijn jullie net als "oosterhoff" van mening dat ik vast wel een
niet-schuivend zadel kan vinden?
Mensen die ook met staartriem rijden: deel de ervaring alsjeblieft met mij!!!!alvast hartstikke bedankt allemaal!!!! xxx

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 17:11

hoi hoi, ik heb even in de divoza gids gekeken en een voorsingel gaat inderdaad het naar voren schuiven tegen en deze heb je al voor slechts €239.95 :0 Dat wordt m dus niet Knipoog
een staartriem kost overigens 14.95..Lachen
Ga donderdag naar de zadelmaker en hou jullie op de hoogte..reacties natuurlijk nog steeds welkom! xx

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:14

Okay,, das wel duur,,een voorsingel!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:48

Ehm, als ik zo je foto's bekijk vind ik dat overbouwt zijn héél erg meevallen.... maar zie maar 1 foto van haar in de wei en de rest is allemaal onder het zadel.
Op de voorhand gaan heeft in dit geval volgens mij weinig met het overbouwd zijn te maken, maar das mijn mening en zoals gezegd zonder een foto waarop je haar van de zijkant zonder ruiter kan zien moeilijk te beoordelen.

Toch denk ik dat er best een passend zadel te vinden is....

succes

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 08:33

@lalidan: nou het is echt haar bouw wel en ja: ik moet er ook nog meer mee bezig om haar meer op de achterhand te krijgen;)
ik ben gister al naar de zadelmaker geweest en heb 2 zadels mee om te proberen Haha! dat ga k zo doen..Hoop zo dat er wat past!! deze zijn dus zonder staartriem..We wilden het toch proberen;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 10:38

nou ze passen beiden niet Boos! de boom is te hoog en ze liggen nog te ver naar voren..heb er ook niet mee gereden..
Morgen weer naar de zadelmaker en dan gaat pony lekker mee dus dan hopen we op meer geluk Lachen xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:52

RT-P --> HAR

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 10:56

runningkawa schreef:
RT-P --> HAR

dank! had het zelf ook al gedacht dat ik m verkeerd had geplaatst.. Clown Bloos

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:37

Ik heb ook zo'n los leertje wat je tussen de kussens kan schuiven en waaraan je de staartsingel dan vast kan maken. Is erg handig!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:37

Yinari schreef:
Ik heb ook zo'n los leertje wat je tussen de kussens kan schuiven en waaraan je de staartsingel dan vast kan maken. Is erg handig!

Hoe heet zo'n ding officieel dan, kan ik ook op zoek gaan...

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:44

Koop gewoon een zadel wat goed past, al zal je daar dan waarschijnlijk wel even naar moeten zoeken.
Naar mijn mening zijn staartriemen e.d. noodoplossingen.
Je hebt de kans dat je paard zich ongemakkelijk gaat voelen en dat ook gaat uiten tijdens het rijden.
Ik weet wat het is om een paard te hebben met met een "pasvorm" probleem.
Ik ben destijds geslaagd bij een ouderwetse zadelmaker. Het kost een beetje (veel) maar dan heb je wel wat.

Succes!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:31

Sorry, ik heb geen flauw idee hoe het officieel heet Verward