Beenbescherming? (USG 3-in-1 voor)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

Beenbescherming? (USG 3-in-1 voor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 20:29

Iemand ervaring met http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=26434 ?

"Deze 3-in-1 beenbeschermers voor de voorbenen bieden optimale bescherming van de kogel en geven een perfecte ondersteuning", weet de tekst mij zo mooi te vertellen. Maar wat houdt het nu eigenlijk precies in, deze beschermers (gezien in door de beenbeschermingsbomen het bos niet meer kan zien)? Ze geven stevigheid, maar echt aan de kogel, en niet alleen tegen aantikken of what so ever?

En is het hetzelfde principe als de "actie beenbeschermer"? (halverwege de pagina, helaas geen meer duidelijke foto of tekst te vinden op Internet!) http://www.stareclipse.com/paarden/verzorging_bee.htm

Trieske_

Re: Beenbescherming? (USG 3-in-1 voor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:40

Ik heb ze een tijdje gehad, ze zijn opzich wel fijn alleen werd ik gek van de oersterke klittenband die eraan zit.
Met veel moeite krijg je ze los.
Ik hou het voortaan wel bij normale peesbeschermers.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:29

Ik heb die beschermers op mijn stage in ITalie gebruikt
paarden gingen er altijd mee in de stapmolen en de paddock
ze zijn heel goed van kwaliteit
maar idd de klitteband is erg sterk daar moet je heel erh hard aan trekken om ze los te krijgen, maar ja dan gaan ze ten minste ook niet af als het niet moet Lachen

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:12

Dank voor de reacties. Sterk klitteband dus Haha!

Maarrr... wat houdt het nu eigenlijk precies in, deze beschermers (gezien in door de beenbeschermingsbomen het bos niet meer kan zien)? Ze geven stevigheid, maar echt aan de kogel, en niet alleen tegen aantikken of what so ever?

Bloos

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 22:28

Niemand ...?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:31

Ik zou het niet weten, want ik gebruik ze niet, maar ik ben altijd bang dat dit soort beschermers heel veel vocht op neemt als de bodem nat is. Dan worden ze ontzettend zwaar en drogen ook weer moeilijk.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 22:59

Ineke2 schreef:
Ik zou het niet weten, want ik gebruik ze niet, maar ik ben altijd bang dat dit soort beschermers heel veel vocht op neemt als de bodem nat is. Dan worden ze ontzettend zwaar en drogen ook weer moeilijk.

Ja, dat heb ik sowieso wel met zand; geen prettig idee dat dat ertussen kan komen en gaat schuren.
Voor natte troep hebben wij een heel handig apparaat: alles gaat de droger in Tong uitsteken (Al is het maar voor tien minuutjes, alles scheelt)

Maar ik ben alsnog benieuwd Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:10

Maar nat aan een paardenbeen is zwaar, betekend meer inspanning voor het paard om het been op te tillen. Zeker in een zware bak is dat veel extra belasting van de pezen en spieren.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 20:26

Hoe neem je de maat eigenlijk op voor zoiets... rond de kogel neem ik aan?
Laatst bijgewerkt door Jamezy op 31-08-06 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 20:38

*dubbelpost verwijderd*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:05

Nee je moet het been opmeten, vanaf de onderkant van de kogel tot waar het been buigt (ietsje er onder zodat de beschermer niet in de knieholte drukt)

In de winkel kun je dan met de gemeten centimeters controleren of de beschermer waarschijnlijk goed past of niet.

Het klitteband kun je aantrekken dus de 'breedte' is in dit geval iets minder van belang.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 21:48

Ineke2 schreef:
Nee je moet het been opmeten, vanaf de onderkant van de kogel tot waar het been buigt (ietsje er onder zodat de beschermer niet in de knieholte drukt)

In de winkel kun je dan met de gemeten centimeters controleren of de beschermer waarschijnlijk goed past of niet.

Waarschijnlijk goed past... aiii. Inderdaad, of niet dus! (gevaarlijke bedoeling?!) Is bij zoiets precisiewerk niet belangrijk? Ik bedoel, een slechte (slecht passend?) beschermer is mss nog gevaarlijker dan geen bescherming, las ik ergens.
Lijkt me net zoiets als je ook niet zomaar elk zadel op elk willekeurig paard legt, het gaat wel om de benen van je paard, toch? Of luistert dat niet zo nauw?

Ik vind het interessant om overal wat over te leren... Les van deze week: Beenbeschermers zijn niets voor mij Bloos Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:55

Tja ehm zoals ik al zei ik heb geen ervaring met deze beenbeschermers, doet mij maar BR peesbeschermers of Eskadron Tong uitsteken

Overigens rijd ik bijna nooit met beschermers en zeer zeker ga ik dat niet doen bij de Endurance rit.