Zadel keuzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yvie_Juudje

Zadel keuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:42

Over 2 weken komt er een zadelmaker langs om een zadel te passen op mijn nieuwe paard.

Vandaag heb ik in de winkel op wat zadels gezeten en mijn voorkeur ging uit naar de nieuwe Anky en de Ainsley Vanguard, beide dressuurzadels (dat is ook het geen dat ik zoek).

Wie o wie heeft met 1 van deze zadels ervaringen en wat zijn de voor en na delen?

Of heb je een ander merk zadel wat jou super bevalt, dan mag je het hier ook laten horen. (in de prijs klassen van MAX 1500/1600)

Jakary

Re: Zadel keuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:20

Ik heb een Ainsley Vanguard Optima met verstelbare boom en extra lange zweetbladen Haha!
Zit echt zalig vind ik Ja

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 20:24

jakary1511 schreef:
Ik heb een Ainsley Vanguard Optima met verstelbare boom en extra lange zweetbladen Haha!
Zit echt zalig vind ik Ja

Inderdaad het zadel waar ik vandaag op heb gezeten, alleen dan zonder extra lange zweetbladen.
Zat echt heeeerlijk Ja

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:31

tja voordelen, ik weet het niet Bloos
Zit alleszins zachter dan de Kieffer Wien die ik vroeger had.
Er zit ook een extra lederen riem aan de zweetbladen om die op hun plaats te houden.
Klein nadeeltje vind ik dat er zo geen riempje of gleufje is om het uiteinde van je beugelriemen door te steken, maar dat stoort niet echt als je een beugelriemhoesje gebruikt
Groot voordeel bij de mijne is de verstelbare boom ook

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:34

Ik had eerst een Ainsley. Deze zat heerlijk. Sinds een paar weken heb ik ook een zadel aan laten meten en dat is een Euroriding Luxor geworden. Dit zadel vind ik het allerfijnste zitten. Diepe zit en redelijke beensteun. Voor mijn paard ook erg fijn omdat dit zadel meer bewegingsvrijheid geeft aan de rugspieren.
Met alles erop en eraan was ik 1500 euro kwijt.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:39

Ainsley staat er toch om bekend dat het gigantisch slecht is voor de rug van je paard!?

Aan mij ervaring heb je waarschijnlij kweinig, maar ik heb een Pfryso.. Mijn ervaringen met dit zadel zijn zo gigantisch goed, dat ik een gewoon op de gok op internet een 2de heb aangeschaft en die op maat heb laten maken voor mn nieuwe paardje.. Doordat dit zadel is ontworpen voor friezen ligt het eigelijk op iedere fries super!

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 13:21

Ik heb een Kn en een Barnsby, beide oudere zadels maar zo fijn.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:25

Ik heb een Euroriding, zit als een huis Ja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:22

Voor dat geld heb ik een volledig aangepaste Stubben (kaal dus zonder beugelriemen, singel enz.)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:37

Je moet gewoon wat verschillende zadels uitproberen. Het is voor elke ruiter verschillend!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:28

Voor dit zadel had ik een Ainsley Vanguard. Ik dacht dat hij wel lekker zat en was op mijn paard ook niets anders gewend. Tot ik ging merken dat mijn paard bij sommige oefeningen niet lekker liep. Ze had moeite met ruim door springen in de galop, terwijl dat aan de longe of bij mij springzadel niet zo was.

Heb nu dan ook een Euroriding Luxor. Dit zadel paste het beste op mijn paard en ik heb er heel wat gepast. Onder dit zadel loopt ze veel ruimer en lekkerder met haar ruggebruik.

De Ainsley belemmerde haar echt in haar bewegingsvrijheid. Volgens de ruitersportzaak en mijn instructrice staat het merk daar ook wel om bekend...

Op de Anky heb ik alleen met passen even gezeten, maar die lag absoluut niet goed op mijn paard. Geen echte ervaring dus. De instructrice van een stalgenoot heeft hem nu een tijdje en die is er erg positief over.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:41

Persoonlijk vind ik Ainsly zadels voor geen meter ziten.
Ik heb zelf een rossner

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:53

als ik moest kiezen tussen anky en ainsley zou ik voor anky gaan. Ainsley vind ik persoonlijk echt rotzadels, schijnen slecht te zijn voor de rug van je paard en vin ik ook nog s voor geen meter zitten (tsjah, tis natuurlijk persoonlijk he Knipoog ).