Welke 3 in 1 beschermers voor de achterbenen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marritt

Welke 3 in 1 beschermers voor de achterbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 13:18

Mijn paard strijkt nogal, en normale kogelbeschermers draaien weg (vooral als ze aangespannen loopt).. Ik heb nu een paar keer kogelbeschermers van BR gehad, die bleven wel beter zitten dan die van HH en Eskadron, maar nu blijft het probleem dat ze al vrij snel de beschermer kapot heeft. Scheve mond
Het draad waarmee het 'harde gedeelte' vast zit genaaid schuurt kapot, waardoor alles los gaat zitten, niet echt handig dus..

Nu kreeg ik de tip om 3 in 1 beschermers te gaan gebruiken, maar er zijn zoveel verschillende Vork

Welke gebruiken jullie? En zijn jullie er tevreden over?

Annemeik

Re: Welke 3 in 1 beschermers voor de achterbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:47

Wij hebben ondertussen al verschillende merken 3 in 1 beschermers geprobeerd, maar geen een die echt fijn was. (kieffer, veredus, aktion). Na een jaartje blijven ze niet lekker meer zitten, plakken niet meer of zijn echt gewoon kapot.

We hebben nu van eskadron van die sgw-beschermers voor achteren. Dat zijn van die peeskappen die ook bescherming aan de voorkant bieden. Ze sluiten met 3 klittebandsluitingen en een drukknoopje. Tot nu toe zijn die heel erg fijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:49

Ik geef de voorkeur aan Professional Choice, maar die zijn niet goedkoop en bij een echt schurend paard zijn die ook binnen de kortste keren stuk.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:52

de Piaffes, wel prijzig maar heel goed! (sommige mensen zeiden (hier ergens op een ander topic) dat ze vlug los gaan als t nat is, maar dat is bij mij niet het geval, maar ik rij dan ook enkel in het nat als de piste nat zou zijn, dus nooit in het water zelf!)

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 13:57

Annemeik schreef:
Wij hebben ondertussen al verschillende merken 3 in 1 beschermers geprobeerd, maar geen een die echt fijn was. (kieffer, veredus, aktion). Na een jaartje blijven ze niet lekker meer zitten, plakken niet meer of zijn echt gewoon kapot.

We hebben nu van eskadron van die sgw-beschermers voor achteren. Dat zijn van die peeskappen die ook bescherming aan de voorkant bieden. Ze sluiten met 3 klittebandsluitingen en een drukknoopje. Tot nu toe zijn die heel erg fijn.

Misschien zijn zulke sgw-beschermers nog veel beter idd.. Ja
Daar ga ik dan ook maar eens naar kijken Haha!

Piaffe hebben ze hier in de ruitersportzaak ook, zagen er goed uit.

Daar zit ik eigenlijk ook nog een beetje mee Cassidy, ze draaien dan misschien wel niet, maar dat zegt niet dat ze heel blijven.. Scheve mond Maar ik denk dat alles op den duur stuk zal gaan Knipoog

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 14:00

Annemeik, deze bedoel je?
Afbeelding
Weet je toevallig ook waar je ze kunt kopen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:40

De PC beenbeschermers blijven trouwens wel heel goed zitten en ook als ze wat ouder zijn blijft het klittenband altijd wel plakken.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:26

Zou je dan niet beter rubbere strijkringen kunnen gebruiken?

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 22:00

Wat voor voordelen heeft dat vergeleken met andere beschermers?
Ik weet niet, zal wel weer onzin zijn Tong uitsteken , maar ik vind ze er zo een beetje 'eng' uitzien eigenlijk, maar ik heb er geen ervaring mee verder.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:00

Het helpt tegen strijken Knipoog

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 11:54

Maar blijft dat wel zitten dan? Het ziet er namelijk uit of het snel naar boven of naar onderen gaat.. valt dat mee?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:14

Ik heb geen idee, het zal wel goed zijn. anders zou divoza het niet verkopen lijkt me. Ik ben ook van plan ze te kopen! Ja

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:54

Ja, dat lijkt me ook wel Ja
Ik ga er nog maar eventjes over nadenken Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:32

Strijkringen beschermen de kogel niet als het paard de voeten hoger optilt dan de strijkring bescherming biedt. Bovendien lijkt het met lastig met omdoen, ik heb een paard gezien die ze dag en nacht omhad, ook op het land. Kan nooit prettig zijn voor het paard en het lijkt me een plek voor schuurplekken en wondjes met eventueel mok als resultaat.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:39

Ik zou voor van die ehm.. peesbeschermers voor de achterbenen gaan zeg maar.
Hebben een harde buitenkant, die imo toch beter beschermt tegen strijken.

Ik zie dat ze hierboven afgebeeld staan. Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:06

Ikgebruik trouwens voor de voorbenen op dit moment een strijklap van Loesdau, waar ik heel tevreden over ben. Voor de achterbenen hebben ze deze ook, kosten 19.95. De foto op de website van de Loesdau is wat verouderd, de strijklappen hebben een biesje aan de rand genaaid, zodat ze wat minder snel inscheuren. Voor dat geld de moeite waard om er een paar van aan te schaffen, en zelfs al zouden ze eerder slijten dan de Eskadrons, ben je nog goedkoper uit.

Zoek even op www.loesdau.de, en dan op nr. 6066 (foto is van de versie voor de voorbenen)

Afbeelding

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 15:14

Bedankt Cassidy! Die zijn qua prijs idd de moeite waard om te proberen! Scheelt nogal met die van Eskadron.
Denk dat ik die maar ga proberen te bestellen Knipoog

edit; Cassidy, waar heb jij deze beschermers vandaan, gewoon besteld bij die webwinkel?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:22

Ik heb gebeld, ze spreken Nederlands. Ik had een van de Loesdau stands bij een grotere wedstrijd in Duitsland gezien en een catalogus meegenomen. Ik heb je het tel. nr. inmiddels per PB gestuurd. Ze willen een creditcard voor internationale bestellingen, en verzendkosten naar het buitenland zijn wat hoog. Dus het beste is als je wat meer dingen aanschaft. Service is goed, verzenden heel snel!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:48

ik heb de allround beschermers van eskadron. dit zijn 3 in 1 beschermers, maar dan met een harde schaal erin. hierdoor blijven ze dus geweldig zitten, beschermen ze beter tegen aantikken en zakken ze niet af.

ik heb ook veel andere 3 in 1 beschermers geprobeerd, maar ze zakken allemaal af, hoe strak je ze ook om doet

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:58

Ik heb ook die pijpkousen van loesdau..
Erg tevreden ben ik erover, ze zijn ook goed betaalbaar..

Verder adviseer ik je als 3 in 1 beschermer die Indra (voorheen Action) beschermer. Daar ben ik ook heel erg tevreden over. Ze zijn goed gevormd en beschermen ook goed.
De Profesional choice die Cassidy zeg zijn inderdaad ook goed. Maar ik ascocieer PC altijd met westernruiters dus ik weet niet of ze die overal verkopen bij de 'gewone' ruitersportzaken.