Tadeu schreef:Dank. Had al gezocht met de zoekfunctie, maar deze link kwam er niet uit. Ik weet dat de zadels aan de prijs zijn; ik had een bedrag van EUR 3.600 gehoord. Maar ja, als je al zoveel zadels hebt gekocht en uiteindelijk niets past, zou ik met EUR 3.600 goedkoper uit zijn geweest.
Een andere vraag: stel je laat een zadel ombouwen van wol naar lucht. Kan men er dan vanuit gaan dat zo'n zadel dan altijd past? Je hebt toch ook nog met een boom te maken die zou moeten passen en het zadel op zich (zitting etc.). Het lijkt me dat je sowieso een passend zadel moet hebben wil je die om laten bouwen naar lucht??
En daarmee kom ik tot de volgende vraag: hoe zou het dan kunnen dat de DK-zadels wel passend gemaakt kunnen worden voor rondgeribde paarden?? Wat is het geheim(?) van deze zadels?
Het ombouwen van een zadel van wol naar flair, zal natuurlijk als eerste vereiste hebben dat de boom past. Je past immers alleen de kussens aan. Dus daar heb je gelijk in.
Ik denk dat er voor elk paard een passend zadel te maken is. Ik heb zelf een Prestige TD op een hele ronde fjord liggen, onlangs nog nagekeken door een goede zadelmaker, en het ligt nog steeds prima.
Dat DK de zadels wel passend zou kunnen maken, zal te maken hebben met marketing. Het is natuurlijk een heel erg groot bedrag wat je neertelt voor een zadel, dus dan moet het ook het idee geven dat het altijd past.
Zoals je in het topic leest is de prijs belachelijk hoog.
Er zit hier iemand op bokt, die verkoopt FleurdeLys-zadels, hij heet Micha, miss kan je hem eens peebee-en, deze zadels worden namelijk ook helemaal van de grond af op de zit en het paard gefabriceerd, en, volgens mij, zijn die een stuk goedkoper.
Laat je niet verleiden door een mega-duur zadel te gaan kopen, er zijn heel wat wegen die naar Rome leiden, en het hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten.