merk of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Susan_

merk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:52

Wat ik wil weten is of jullie merk bewust dingen kopen of dat je kijkt naar prijs?
Kijk je naar merk welk merk vind je dat het beste en mooiste.
Kijk je niet speciaal naar werk, waarvan koop je dan veel spullen.

Ik weet dat elk product een merk bevat, maar ik bedoel a en b merken net als bij de supermarkt Clown Haha!

_Susan_

Re: merk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 17:03

hallo wil dat niemand een reactie geven ??

Denk aan!
HKM
RTS
Horka
Harry's horse enz enz enz.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:06

Niet iedereen is zo snel, heb geduld Tong uitsteken

Ik kijk naar de kwaliteit, en nee ... daar hangt lang niet altijd een merkje aan Lachen

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 17:12

sorry slechte karakter trek Clown

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:15

Geduld is een schone zaak. Knipoog

Prijs en kwaliteit is bij mij doorslaggevend, niet het merkje wat eraan hangt. Al ben ik bij bepaalde dingen wel kritischer. Bijvoorbeeld peesbeschermers. Mijn paard heeft een vrij kort pijpbeen, dus kijk ik niet naar de 'normale' BR maar naar bijvoorbeeld de Eskadron Flexisoft of die nieuwste van BR.

Ik heb wel dat ik bepaalde merken bewust vermijd. Bijvoorbeeld Anky, Pikeur en Kentucky vind ik ontzettend duur. Voor het geld van een rijbroek van bv. het merk Anky kan ik er twee van Eurostar kopen die me ook net zo goed passen.
Maar daarentegen heb ik wel een wedstrijdjasje van Pikeur omdat deze me qua model het beste past.

De ene keer is mijn budget doorslaggevend, de andere keer de kwaliteit of de pasvorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:47

Ik ben wel een merkenmiepje.... Bloos

Ik hou van mooie spullen, en bij de duurdere spullen zie je het er gewoon aan af dat het betere kwaliteit is.

Op alles wat van leer is, en waar kracht op komt te staan, bezuinig ik niet, liever te duur en goed dan vice versa.
Heb een heftige fjord, dus durf geen teugeltjes van 7.50 te gebruiken, miss zijn ze net zo goed, hoor, maar ik begin er niet aan.

Als ik zo mijn spullen naga, heb ik eik niet zoveel 'goedkope' dingen.... Ik geloof dat ik 1 dekje van een tientje heb...
Verder koop ik bv altijd stübbenzadelzeep, gewoon omdat ik het fijn spul vindt, maar als er HEMA op had gestaan had ik het ook aangeschaft, hoor.

Ja, eigenlijk koop ik altijd (duur) merk... maar goed dat ik nix meer hoef te kopen Haha! Haha!

edit: ja, ik koop wel goedkope snoepjes, gewoon suikerklonten namelijk!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:50

mag ik vragen waar je het geld vandaan haalt :lol:

Zou ik dus geen geld voor hebben. Wel koop ik kwaliteit. Dus niet een dun dekje van € 5 op MP omdat het zo versleten was. Gewoon een wanna Be anky pad, die het even goed doet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:51

voor belangrijke dingen als zadel, tuig, rijbroek, cap heb ik liever een merk, voor dekjes en halsters en dat soort gein maakt het me niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:53

Sisco4life schreef:
mag ik vragen waar je het geld vandaan haalt :lol:

jahoor, dat mag Haha!

ik mag niet klagen qua salaris... Bloos

Maar.... peerd is nu 22, mag van mij 42 worden, hoor, maar koop gewoon niet zoveel meer. En ik heb de koopziekte gehad, hoor! ( had op een gegeven moment 3 stübben-hoofdstellen... ) , Als je paardje ouder wordt, gaat het echt vanzelf over!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:57

Ik ben niet zo 'merkgeil', goedkopere spullen kunnen net zo goed zijn.. Koop alleen geen rijbroeken van Horka of Harry's Horse, omdat ik de kwaliteit tegen vind vallen.. Maar voor Shabrakken enz, ga ik echt geen kapitaal uitgeven..

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:42

Clown ik heb mijn rijbroek van zadelmarkt.. ben der zoo blij mee he:P Serieus!

*behalve na die keer dat iemand na de springles mij kwam melden dat er een gat in mijn broek bij me kruis zat Bloos
*schaam*schaam*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:05

Sisco4life schreef:
*behalve na die keer dat iemand na de springles mij kwam melden dat er een gat in mijn broek bij me kruis zat Bloos
*schaam*schaam*

ach joh, dat heeft niets met ZM te maken, mijn pikeur heeft ook al een paar verse stiksels in het kruis gehad, hoor!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:35

Met sommige dingen ben ik wel merkbewust ja..
Goedkoop tuig (ZM) koop ik nooit weer, echt slechte ervaring mee. Ook rijbroeken moet perfect zitten, anders kan ik gewoon niet lekker rijden. Daarnaast moeten ze ook lang mee gaan en de goedkopere rijbroeken bieden dit gewoon niet.
Qua dekjes enzo maakt het me niet zoveel uit. Ik vind HH altijd wel leuk qua dekjes maar ik kan wel merken dat de kwaliteit van anky beter is. Deze dekjes koop ik dan liever tweedehands, gaat ook prima. Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:01

Op tuig/dekens bezuinig ik niet, dat moet van goede kwaliteit zijn, dus dan ga ik voor de goede merken. Dekjes/halsters en al die zooi, die hoeven echt niet van een goed merk te zijn, zolang ze maar mooi zijn en niet al te duur Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:17

Ik ga voor kwaliteit. En ja, dat kost soms wat meer Bloos. Maar ik vind wel dat duurder niet altijd beter is. Je kunt tot een bepaalde hoogte betere kwaliteit voor meer geld krijgen, maar daarna stopt het. Bijvoorbeeld: het verschil tussen een IR hoofdstel van 50-70€ en een kieffer hoofdstel van 100-150€ merk je duidelijk. Ga je nog meer geld uitgeven merk ik niet echt meer verschil in kwaliteit.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:37

Ik ben ook wel merkgebonden, maar probeer ook veel merkspullen tweedehands te kopen, heb een kast vol Anky pads, maar wel allemaal, ja echt....allemaal tweedehands aangeschaft. Is een hele leuke hobby, dat speuren en zoeken op internet naar merkspullen. Maarre, heeft iemand nog een SCAPA of ANKY HALSTER MAAT FULL in de aanbieding? Liefst met touw kleur blauw Bloos Haha! Clown

Heb ook wel eens iets gekocht wat ik alleen maar mooi vond zonder verder te kijken zoals die suedine pads van HH, niet de pufferpads, die vind ik geweldig, vooral in de winter.Die seudine lag voor geen meter en de punten staken omhoog aan de zijkanten, Stugge dingen hoor, maar ja dat is weer een andere discussie. Geloof zelf wel dat merkspullen beter van kwaliteit zijn, maar wil niet zeggen dat goedkopere spullen slecht zijn. Gewoon minder goed als merk. Cool

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 01:00

Ik koop eigenlijk alleen spullen van bekende merken, om de kwaliteit en pasvorm (en ook wel een beetje omdat ik ze er vaak mooier vind uit zien dan de goedkopere merken)
Zadeldekjes van BR of ANKY, past goed onder het zadel, schuift niet. Heb wel Harry's horse dekjes gehad maar die vond ik echt beroerd onder mijn zadel liggen.
Met dekens vind ik het helemaal belangrijk dat ze goed passen omdat mijn paard eigenlijk altijd een dek op heeft, 's winters een winterdeken en 's zomers is ze eczeempatientje. Ik heb twee keer om mijn budget gedacht en beide keren heb ik kort daarna toch weer een ander dek gekocht omdat het gewoon verschrikkelijk op mijn paard lag. Duurdere dekens liggen prima, gaan niet scheef,blijven een aantal jaren goed. Wheatherbeeta en Horseware zijn toch mijn favorieten.

Tuig vind ik ook niets om op te bezuinigen, als je daar goed in investeerd heb je er echt lang plezier van heb ik gemerkt.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:06

Ik koop geen spullen omdat ze van een bepaald merk zijn, maar ik koop wel merkspullen. Ik betaal zeker voor tuig liever wat meer en heb er dan ook langer plezier van en mijn paard ook, aangezien ik denk dat bijv. een hoofdstel van zachter leer toch prettig aanvoelt dat eentje van "karton"leer. Voor dekjes en dekens kies ik datgene met een goeie pasvorm voor mijn paard en een goeie kwaliteit/prijsverhouding. Of dat dan Premiere of HH is - om maar wat te noemen - maakt me niet zoveel uit. De spullen moeten goed voldoen voor het doel waarvoor ik ze heb aangeschaft en het moet fatsoenlijk op mijn paard passen, dus geen schuurplekken, knellende of gapende dekens etc.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:05

Ik kijk naar de kwaliteit.

maar mijn voorkeur gaat vaak wel uit naar bepaalde merken. Zoals Kieffer, omdat ik een kieffer hoofdstel en zadel heb. maar harry's horses, stubben, etc wil ik ook wel kopen. maar pagony komt er bij mij niet in!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:17

Ik geef niets om merken.
Een ankydekje van 35 euro zou i kdus niet kopen, daar heb ik 3 mooie andere dekjes voor. Een HH dekje is prima en kost 15 euro als het niet in de aanbieding is. Ik heb meestal dekjes van 10 euro in de aanbieding.

Bij zadels kijk ik wel naar het merk, ik wil een A-merk, het moet goed zijn.
Hoofdstellen maakt mij niet uit als de gespen maar van RVS zijn. Een hoofdstel van 5 euro die ik mooi vind is net zo goed als eentje van 100. Chetak heeft voor niet al te veel geld zeer goede hoofdstellen als ik toch een merk mag noemen. Verder is ook nu HH weer zeer goed.

Bitten: helaas zijn er maar weinig goede fabrikanten en dus zit je aan sprenger vast als je aurigan wilt. Maar RVS kan voor 8.50 euro, simpel enkel gebroken watertrens die net zo goed is als eentje van sprenger.

Ik kijk dus naar kwaliteit, en betaal echt niet voor een merk.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:12

Ik kijk niet naar het merk. Koop ook bijna nooit wat, want ik heb geen eigen paard. Als ik spullen zou moeten kopen voor een eigen paard, zou ik nog steds niet voor een merk gaan.
Ik denk dat ik zou kijken naar prijs/kwaliteitverhouding en aan de hand daarvan een keuze zou maken.
Ik kan me voorstellen dat je als je een eigen paard hebt wel een merk kiest voor belangrijke dingen, zoals zadels, hoofdstellen en caps. Je hebt er gewoon niets aan als opeens je teugel afbreekt omdat de stiksels niet goed zijn. Maar het hoeft niet zo te zijn dat een merk alleen maar geweldige spullen heeft en een niet-(b) merk alleen maar slechte. Ik zou alles vergelijken en dan uiteindelijk een keuze maken.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 21:44

dankje voor jullie reactie's ik heb er zeker wat aan Lachen

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:47

Ik kijk eerst naar wat ik mooi vind en dan naar de prijs ,en tja dan zie ik wel of t een merk is ,maar dat vind ik nie echt het belangrijkste Lachen
Ik moet t leuk vinden ,,,ik ken mensen die alleen maar kopen omdat t merk is en dus duur en dan denk ik ,,nou zo boeiend ziet t er niet uit eigenlijk.
Mja smaken verschillen he Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:27

Merken hebben zichzelf al bewezen of hebben een reputatie.
Ik weet zelf dat Kieffer een fijn hoofdstellenmerk is, dus dan ben ik snller geneigd om een Kieffer te kopen.
ook nu ik een zeer goede ervaring met een hoofdstel heb zal die kans later veel groter zijn dat er nog 1 komt.

Wel ben ik een klein beetje een merken miepje, bijvoorbeeld Ankypads en Scapa vind ik heel mooi, ook door de naam en de bekendheid ervan.
Maar stel ik vind iets en dat heeft geen merk maar ik vind het super,dan koop ik het denk ik wel.