Gebroken boom van zadel?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silverbrumby

Gebroken boom van zadel?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 14:12

Hoi,
mn zadel is gebroken in de boom , aan de zijkant, net boven het beugelriemhaakje, dus dat stuk van de boom wat uitloopt in het bovenste stukje van het zweetblad, tja moeilijk uit te leggen....je hoort hem knikken, en ik heb het ook gevoeld met mn vingers dat ie daar uit elkaar is. Maar het is dus niet op het zitvlak, maar het lijkt me niet verantwoord hier nog mee te gaan rijden, dus ik doe dat ook niet. Mischien dat k hem gebruik om mjn paard mee zadelmak te maken, dus wennen aan het zadel, maar er niet op gaan zitten. Het is een kunstof boom wat erin zit. Wat kun je nog met zo'n zadel?? is de plaats waarop deze is gebroken ernstig?

Puera

Re: Gebroken boom van zadel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:07

Ondanks dat je niet van plan bent om te gaan rijden, wil ik je toch verwijzen naar dit topic: Stelling: rijden met gebroken boom in zadel. Hierin staan een aantal nuttige argumenten die misschien ook wel op jouw situatie van toepassing kunnen zijn.

Persoonlijk zou ik mijn paard niet zadelmak maken met een zadel met een gebroken boom. Dan zou ik liever een goede lenen. Net als een niet-passend zadel, is een zadel met een gebroken boom niet verstandig om te gebruiken omdat het risico op blessures veel groter is.

Ik denk dat je 't zadel het beste aan een goede zadelmaker kunt laten zien. Misschien kan het nog gerepareerd worden, en anders kun je 'm misschien het beste als decoratie gebruiken.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:40

Ik zou er niet meer mee gaan rijden Knipoog en gewoon op de rug leggen , tja.. het is neit voor niks stuk natuurlijk.
Laat de zadelmaker ernaar kijken of het gemaakt kan worden en anders zal je aan een ander zadel toe zijn!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:08

Op de rug legge kan best. maar ga er echt niet op zitten!

Zoals de naam het al zegt. Het zadel is kapot Knipoog

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 12:43

ik ga er ook niet mee rijden, heb nog meerderen zadels, dus dat maakt niets uit, maar vroeg me wel af of ik het nog kan gebruiken om een paard aan t zadel te laten wennen, omdat hij ook op een rare plaats is gebroken. Ik denk dat ik hem maar uit elkaar sloop, als studieobject ofzo haha. wel leuk om te weten hoe zo'n zadel in elkaar wordt gemaakt, en wat voor vulling er in deze zit. Dan gooi ik hem daarna zo in de brandton. Dat is dus nog de enige oplossing met dit zadel?

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 12:53

hier is hij gebroken, bij de rode lijn.

Afbeelding