Pessoa bit. Speciaal hoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassia

Pessoa bit. Speciaal hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 22:00

Hoi! Doei!

Ik ga een pessoabit kopen (zo één met 4 ringen) en ik vroeg me af of ik daar een speciaal hoofdstel/stuk voor bij hzet hoofdstel nodig had of dat het ook gewoon in een gewoon trenshoofdstel past?

En moeten de bakstukken bevestigd worden aan de bovenste ring of aan de 2de' dus de grote?

Groetjes

Kusje Doei, doei Kusje

Inèz Lachen

NoaFleur

Re: Pessoa bit. Speciaal hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:02

Nee en bovenste Haha!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:04

je kan gewoon je eigen hoofdstel houden , maar zoals NoaFleur al zegt , ze moeten in de bovenste

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 22:11

Okej bedankt Knipoog Nee, want een vriendin van mij had ook een pessoa bit voor haar haf en die haar een 'klipje' aan haar bovenste ringetje maar ik dacht dat ze nog iets had zitten aan de grote ring Knipoog maar dat zal fout zijn geweest Lachen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:19

Ik neem aan dat je die post hierboven per ongeluk in het verkeerde topic gezet heb.. dit ging toch over een pessoa-bit..? En niet over lelijke dekjes? Tong uitsteken

Ik heb er ook een gehad, en mijn hoofdstel was eigenlijk te groot. Omdat je dus je bakstukken aan de bovenste kleine ring moet bevestigen, moet je wel wat gaatjes over hebben! Anders hangt je bit te laag Tong uitsteken
Mijn paardje vond het trouwens maar niks, en reageerde er praktisch niet op. (had ik toch wel de tweede teugel op de onderste ring zitten... ) Helaas!

[edit] Ik zie dat je het al gezien hebt.. hihi foutje bedankt!? Haha! Haha! [/edit]

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:06

Cassia schreef:
Okej bedankt Knipoog Nee, want een vriendin van mij had ook een pessoa bit voor haar haf en die haar een 'klipje' aan haar bovenste ringetje maar ik dacht dat ze nog iets had zitten aan de grote ring Knipoog maar dat zal fout zijn geweest Lachen

Nou, door het bovenste ringetje moet sowieso het bakstuk. Er zijn wel verschillende manieren om je teugels te bevestigen. Hoe lager je de teugels hangt, hoe meer inwerking het bit heeft. Je kan ook met 2 paar teugels rijden of sommige gebruiken een pelham riempje.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:24

Pelham riempje zou ik niet gebruiken, dat vind ik persoonlijk 'paardje pesten'. Dan werkt je eigenlijk continu in. Ik reed mijn pessoa (en later ook de pelham) met de ene teugel, gewoon op de grote ring, maar als het nodig was, pakte ik de onderste teugel er pas bij. Met pelham riempjes werk je dus ALTIJD in. Beter niet doen dus

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 10:42

nee, ik ga proberen eerst met de grote ring, doet ze weer vervelend (met die bit heb ik geen controle over haar en neemt ze haar bit tussen haar kiezen enzo en m'n lesgevers hebben me een Pessoa aangeraden Lachen )
En doet ze weer vervelend, eeen gaatje lager en als het echht niet gaat het laatste gaatje, mar ik ga wel proberen stilletjesaan terug af te bouwen naar gewoon bit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:41

Je hoeft geen ander hoofstel. Maar ik heb voor m'n Pessoa bit een Mexicaans hoofdstel, en dat vind IK met dat bit toch makkelijker.
Afbeelding
Hier dus met m'n mexicaanse hoofdstel. (Alleen is dit niet mijn bit, ik heb een bit met 1 ringetje minder)

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:11

Heb je normaal de bakstukken op het laatste gaatje dan heb je een maat kleinere bakstukken nodig.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 22:46

Okej, bedankt allemaal Knipoog over de bakstukken : die van mij kan ik nog groter en kleiner maken maar moet ik 'm nu groter maken of kleiner (voor aan het bovenste ringetje Verward

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:48

kleiner

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 21:27

Dankje Knipoog
Het is vandaag aaangekomen en ik heb de bakstukken korter gezet en het past wel... Heb er effe zonder zadel opgezeten maar het bit heeft niet het effect da ik gehoopt had...