Merano aansnoerneusriem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Merano aansnoerneusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 13:53

Euj,
Meisje waarbij ik in de klas zal komen aankomend schooljaar ging voor school bij zadelmarkt nog naar spullen kijken. Ze vroeg of ze wat mee kon nemen voor mij. Zadels van daar werden mij afgeraden, dus dat viel af (en wil er zelf ook graag bij zijn bij het aanschaffen van zadels etc. (Heb nu 2 zadels van et merk Ainsley (drs.) en JC (vzh))) Maargoed, een extra hoofdstel zou handig zijn, en dat heeft ze voor me meegenomen. Het is er 1 van het merk Merano geworden (ja, niet super kwaliteit maar dat is het probleem niet Vork ) Nu zit net die neusriem te bekijken, is een aansnoerneusriemn (wat ik aangaf als "eis" voor het hoofdstel), en hier snap ik et ff niet:

Afbeelding
Voor het uiteinde van het riempje is wel een passantje, maar het steekt er nog een heel eind verder uit. Je kan hem ook nergens terugslaan o.i.d. (denkend aan mn andere hoofdstel en die van een vriendin van mij). Snappen jullie hier iets van? Want dit ziet er zo niet uit...

Nog wat extra foto's:
Afbeelding
Neusriem helemaal open

Afbeelding
Dicht

Afbeelding

Afbeelding

Wie o wie kan mij helpen?

Liselot

Re: Merano aansnoerneusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:56

dat hebben bijna alle aansnoerneusriemen.... bij mijn kieffer hoofdstel is het ook zo

zal ff kijken of ik een foto kan vinden hoe ik hem heb

Afbeelding

ik de het uiteinde dan door het lusje van de aansnoer heen, kan je zien op de foto
Laatst bijgewerkt door Liselot op 17-08-06 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:57

Overgebleven stuk gewoon afknippen Pling

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 14:07

Oke..afknippen is idd een idee maar nu issie nog zo mooi afgewerkt Sigaar... Achjaaa, ik steek er straks de schaar wel in, moet toch wat Vork

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:43

ik heb dat zelfde h'stel als jou alleen iets een ander model denk ik.
mijn aansnoeriem kan ik wel het uiteinde vast maken alleen krijg het de bijna niet doorheen maar ik
heb het nu gewoon vast mijn een paarden elastiekje niet zo handig Lachen

**ik hoop niet dat jij het zelfde probleem krijgt als mij want bij mij was de 1e dag gelijk al het bakstuk afgeknapt Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:51

Volgens mij zit ie verkeerd om... de riem dus..
Ik heb ooit in een topic uitgelegd aan iemand hoe zo'n riem in elkaar moest, als je dat wilt hebben, zal ik het ff voor je opzoeken.
Het riempje wat je namelijk overhebt, moet met het punt naar beneden wijzen...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 14:57

@ Tjha: ik hoop niet dat mijn bakstuk na 1 keer rijden zal knappen...moet em nog "uitproberen". Waar is je bakstuk gebroken?

@ Bitch: ik heb hem zo binnengekregen. Zou je voor mij de topic met je uitleg kunnen opzoekken? Want dat kan misschien DE oplossing zijn Tong uitsteken

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:57

Dat is idd wel vaker zo met een aansnoerneusriem, gewoon bij een zadelmaker of schoenmaker mooi laten afknippen want zo ergens onder gefrutseld trekt op niks...

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:58

Een klein woord van troost: De riem van mijn Imperial Riding hoofdtsel met aansnoerneusriem was ook te groot en die stak dus ook uit. Ik vond het een rotgezicht, het ergerde me op het laatst enorm.

Dus ook een duurder hoofdstel is geen garantie dat je dat niet hebt. Tong uitsteken

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:59

Bitch schreef:
Volgens mij zit ie verkeerd om... de riem dus..
Ik heb ooit in een topic uitgelegd aan iemand hoe zo'n riem in elkaar moest, als je dat wilt hebben, zal ik het ff voor je opzoeken.
Het riempje wat je namelijk overhebt, moet met het punt naar beneden wijzen...

Ja als je dat hier zou willen zetten zou ik het ook wel interessant vinden, ik begrijp namelijk even niet Bloos hoe dat die riem dan naar beneden zou kunnen wijzen zonder de gesp aan de verkeerde kant te hebben zitten. Bedankt alvast he!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:05

BBreedveld schreef:
Een klein woord van troost: De riem van mijn Imperial Riding hoofdtsel met aansnoerneusriem was ook te groot en die stak dus ook uit. Ik vond het een rotgezicht, het ergerde me op het laatst enorm.

Dus ook een duurder hoofdstel is geen garantie dat je dat niet hebt. Tong uitsteken

Oke, dat bied dan wel weer enige troost ja Vork hahaha Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:18

ik ga ff zoeken..... gevindt Haha! Haha!

Bitch schreef:
Hmm, das moeilijk uit te leggen via dit medium, maar zal een gok wagen...

Je doet het riempje wat los zit, eerst door het ene ringetje van de neusriem.
Met de gesp aan de buitenkant, zeg maar. Dus de die niet aan de kant van het paard komt te liggen.

Vervolgens doe je het kussentje door het riempje, de eerste sleuf, dus.
Dan doe je ( ws) de losse passant eromheen, dus door het riempje van de neusriem. Dit komt nu op het kussentje te liggen. Daarna haal je het overgebleven deel van het neusriem-riem, door het kussentje, en daarna door de vaste passant van het riempje.

Als het goed is, heb je nu het riempje, met kussentje, en losse passant, aan een kant van de neusriem hangen. Dus hij zit weer in elkaar!

laat ff weten of je eruit bent gekomen!

de TS die ik dit toen stuurde snapte het , maar, in het ergste geval, zou ik straks een foto van mijn aansnoerneusriem kunnen nemen, maar die kan ik dan pas na 8-en publiceren.. dus, als je er nog ff niet de schaar in zet..... zou ik een Cheese! kunnen maken.

maris_coldey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:24

heeii,
ik heb precies het zelfde hoofdstel als jou (denk ik)
ik heb het afgeknipt ik wist anders ook niet wat ik er mee aan moest Tong uitsteken

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:28

Citaat:
de TS die ik dit toen stuurde snapte het , maar, in het ergste geval, zou ik straks een foto van mijn aansnoerneusriem kunnen nemen, maar die kan ik dan pas na 8-en publiceren.. dus, als je er nog ff niet de schaar in zet..... zou ik een Cheese! kunnen maken.

Ahh wel een goeie uitleg, alleen bij mij zitten alles daaro vastgelijmd. Ik zal er voorlopig nog geen schaar inzetten, ik w8 wel op foto Vork haha

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:56

ook vanaf mijn kant een grote troost, mijn stubben aansnoer neusriem is ook qua riempje te groot!(kosten hoofdstel geloof een 170,- euro)
Dus qua prijs maakt het niets uit.
Een schoenmaker kan dit erg mooi oplossen mocht hij echt te groot zijn maar goed passen is te zeerste aan te raden!!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 19:06

@ aafje : goed passen gaat niet goed omdat ik voor deze opleiding een schoolpaard in gebruik ga nemen, en ik kan pas passen over een half jaar (dan begint school, van september tm februari moet ik stage lopen), maar ga zondag op het paard van mn nichtje passen, even bijstellen dan heb ik hem globaal al redelijk goed zitten. Op school kan ik hem dan helemaal goed stellen. Maar die tip van de schoenmaker is idd een goeie tip! OK dan!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:20

Je kunt ook het riempje wat verschuiven zodat het gespje meer naar het midden komt te zitten, en dan een elastiekje erom heen om het uitstekende riempje tussen te steken.

Zo heb ik het gedaan (IR hoofdstel) en dan het stuk dan alsnog uitstak afgeknipt! Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:00

hij zit inderdaad niet helemaal goed. mijn Imperial Riding hoofdstel heeft dat trouwens helemaal niet, maar ik heb hem ook helemaal uit elkaar gehad en het riempje omgedraaid. dan zit ie wel goed, en steekt er niks uit.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 11:30

probleem is: riempje valt niet te verschuiven, zit dicht gelijmd + extra dicht genaaid. Hier detail-foto:
Afbeelding

Misschien is naar de schoenmaker een idee? er moeten nog extra gaatjes in mn bakstukken worden gemaakt, kan die gelijk hier naar kijken.

Edit: Jullie hebben gelijk!!! Je kan hem omdraaien, haha, ik met mn skele kop er al gister een hele dag boven gezeten Bloos Vork . Ga em nu even uit elkaar halen...kijke of et me lukt, anders roep ik jullie hulp weer in! Vork

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:52

mooi zo!

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:04

heb er een van IR maar de aansnoerneusriem is maar net gepast eigenlijk waardoor je dus geen overschot hebt, voor je er dus de schaar inzet zou ik afwachten welk paardje je moet rijden, straks past het niet meer als je er eens tuk afknipt

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:05

Hmhm, ik heb nu een maniertje gevonden door medebokkers waardoor dat stukje niet meer opvalt. Zal ook nu niet meer de schaar er in zetten, haha Tong uitsteken Clown