ik heb een kleine 4 maanden geleden een ruitersportzaak (MJL) naar mijn paard laten komen om een passend zadel voor haar te kopen.
Ik heb toen uiteindelijk een nieuwe kentauer penelopa gekocht.
Ik was natuurlijk hartstikke blij met mijn zadel totdat ik een andere zadelmaker (harnessmaker) liet komen om mijn zadel op te vullen.
Mijn zadel hing namelijk een beetje naar links.
Toen harnessmaker mijn zadel bekeek vroeg hij waar ik mijn zadel 4 maanden geleden had gekocht. En zei hij dat ik mijn zadel in moest leveren en een nieuwe moest eisen.
Dus ik dacht uiteraard "HUH"

En toen zei hij dus dat er een fabricagefout zat in mijn zadel.
aan de linkerkant van mijn zadel zie je een bobbeltje op de zadelrok.
En als je daaronder voelt, dan voel je duidelijk dat er een soort schroefje uitsteekt. Nou en die hoort daar dus niet te zitten

Je ziet nu al dat het geprinte leer glad wordt, omdat dat schroefje dus steeds in het leer zit te prikken.
En als ik dus nog een poos met mijn zadel zou gaan rijden zou er uiteindelijk dus gewoon een gat in mijn zadel vallen

Ik heb mijn zadel afgelopen dinsdag naar MJL gebracht, omdat de zadel maker er dan zou zijn en ik dan dus meteen zou weten wat er zou gaan gebeuren en ik mijn zadel in ieder geval niet kwijt zou zijn.
Maar toen ik daar dinsdag was, moest ik mijn zadel wel achterlaten.
Daar was ik dus niet bepaald blij mee, want dat betekende dat ik dus niet kon rijden, maar MJL beloofde me dat ik woensdagochtend gebeld zou worden over mijn zadel.
En dat hebben ze dus niet gedaan

Maar mijn instructice en harnessmaker zeggen allebei dat ik gewoon een nieuw zadel moet eisen, want omdat je dat bobbeltje nu in mijn leer ziet zitten enzo is het anders veel moeilijker om zijn zadel weer te verkopen enz.
En ik heb er gewoon recht op zeg maar.
Maar MJL doet net alsof het niks is.
Dus mijn vraag is: Weet iemand een telefoonnummer of emailadres van Kentauer?
Want anders neem ik wel contact op met Kentauer zelf.
En heeft iemand nog handige tips om ervoor te zorgen dat ik gewoon een nieuw zadel krijg zoals het hoort
Alvast bedankt!
Excuses voor het lange verhaal