Wat is het nut van een zomerdeken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Wat is het nut van een zomerdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 21:05

Waarom gebruiken jullie een zomerdeken? En waarom juist niet?

Lowara

Re: Wat is het nut van een zomerdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:19

ik gebruik hem om na de clubles mijn paard niet te snel te laten afkoelen. overdag is het wel 20/25 graden, tegen 10 uur/half 11 sávonds niet meer, en juist dan ben ik pas klaar met alles.
Ook als ik concours heb en mijn paard moet wit blijven doe ik in de nacht een deken op in de stille hoop dat het vuil tegenhoud.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:35

veel mensen doen het idd om het vuil tegen te houden of om te voorkomen dat het snel afkoelt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:39

Ik gebruik zulke dunne dekens tijdens endurancewedstrijden: op de vetgate en vlak na de finish, om te voorkomen dat een stilstaand paard te snel afkoelt en stijf wordt. Dat kun je je niet veroorloven: niet eerlijk tegenover het paard en met een stijf paard kom je de veterinaire keuringen niet of nauwelijks door.

Overigens voldoet bij dit soort gelegenheden een goedkoop fleecedekentje van de Zeeman of Wibra ook prima. Ja

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:41

Ik gebruik een zomerdeken om de overgang op dekens te maken, en om te voorkomen dat ze niet te snel afkoelt.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:24

Om de roze huid te beschermen tegen verbranding in de zon. En na de les, als een zweetdeken te warm is, gaat de zomerdeken op. Verder als het snachts afkoelt gaat ie ook op.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:38

Ik gebruik hem als eerste deken in het najaar en als laatste in het voorjaar. Om de overgang geleidelijk te maken naar dikkere dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:45

Sommigen gebruiken m ook om (bijna) zwarte paarden te beschermen tegen verkleuring van de zon...