ervaring met zadelmarkt?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deniies

ervaring met zadelmarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 17:39

ik hoor van heel veel mensen dat de site www.zadelmarkt.nl eigenlijk beetje vaag is.
Als je daar een zadel koopt schijnt het na 2 dagen of iets langer helemaal lelijk te zijn en je krijgt je geld er niet voor terug. Heeft iemand ervaring met deze winkel? en heeft iemand daar wel eens een westernzadel gekocht?

Groetjes Denies

Picassox

Re: ervaring met zadelmarkt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:48

Dit hoort hier niet.

En ik heb wel ervaringen met zadelmarkt. Zadelmarkt lijkt goedkoop, maar slechte kwaliteit. Ik heb er een dressuurzadel gekocht, na 2 weken gingen de kussens plat en kon niet meer worden opgevuld. Ik heb een westernhoofdstel daarvan al 2 jaar! Ook een stockzadel van een kennis doet het al 7 jaar zonder problemen. Je kan er alleen veilig en goedkoop stockzadels en hoofdstellen halen.

Mare, wie temt ff? Knipoog

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:49

ikke heb getemt

ik wil er misschien een western zadel van daan halen voor 1x keer ind e week mee te rijden, puur om te kijken of ik het wat vind en wat buc nog kan(quarter horse)
een western hoofdstel ga ik daar zoiezo halen die met de V frontriem.
huppa verkoopt ook zadelmarkt spullen.
maar ook weer durdere zadels.
een vriendin van me is er geweest bij zadelmarkt en huppa,
de zadels worden gemaakt in italie,
het zijn goedkope zadel, maar niet allemaal prut.
zitten ook goeie tussen

ik zou zeggen: ga zelf kijken en kijk wat je er van vind.
dat ga ik ook doen.
ga niet af wat een ander zegt maar oordeel zelf.
misschien vind jij hetwel goed.,
zelf rij ik nu met een euroriding.
maar omdat ik niet weetwat ik wil ga ik geen duur western zadel van 1000 euro nu al kopen.
het is gewoon runderleer of buffel leer.
ze kopen veel in daarom zijn ze goedkoper.
kiefffer bijv. koopt per stuk in dan betaal je ook veel meer.
de prijs van 1 stuk groot leer is ongeveer 200 euro als je die met 1000e tegelijk koopt is de prijs zoiezo al minder.
vandaar hun prijs.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:58

Voordat je iets bij zadelmarkt oid koopt, kijk dan eerst even naar dit topic... Ja

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 18:01

ik heb al heel veel omkosten en ik wil hier gewoon geen gezeik mee dus daarom deze vraag!

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:04

Ik heb nu(volgens mij) een zadel van zadelmarkt. Je hebt er inderdaat goede tussen zitten. die van €99,-- die is dus bijvoorbeeld niks.. Die ik nu heb, van Ascot ofzo, die is wel degelijk! Nog niet verkleurd en helemaal heel!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:05

dan zou ik het voor de zekerheid niet doen.
gewoon datj e het risico niet wilt nemen.
er gaan inderdaad heel veel negatieve verhalen over zadelmarkt rond.
maar ook verschillende mensen met positieve.
ik ga gewoon zelf oordelen of het wat is.
zoniet dan ga ik verder zoeken.
een engels zadelzou ikdaar niet nemen, omdat ik die intensief gebruik,
een western zadel gaa ik niet vaak gebruiken dus wil ik er ook niet veel aan uit gegeven tenzij ik echt helemaal overstap.
maar dan zoek ik liever een goed merk zadel uit

Zadelmarkt is voor mij: niet intensieve zadels.
dus geen zadel waar mee je intensief kunt gaan rijden gaan gaan ze inderdaad snel achteruit

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:06

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:12

@biancugo: Ik had dezelfde link gegeven Knipoog

Deniies schreef:
ik heb al heel veel omkosten en ik wil hier gewoon geen gezeik mee dus daarom deze vraag!

Als je geen gezeik wil, dan raad ik het je toch af.
Als je er geen oog op hebt dan is het risico te groot dat je met een zadel thuis komt wat gewoon niet goed is.

Kun je niet een zadel lenen van iemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:21

Je kan ook met een engels zadel western rijden (iig in het begin).

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:31

pff als dit die zadelmarktzadels zijn dan bespaar ik me een retourtje urk of huissen Knipoog

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:42

Nou ik heb 2 zadelmarkt zadels en helemaal geen slechte ervaring mee. 1 die heb ik nu 3 jaar en is nog helemaal super. Verkleurd iets bij de beugels msaar voor de rest niet. Die andere ga ik vanavond eens uitproberen

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:54

ik heb mijn zadel van de zademarkt 2,5 jaar, heb er gewoon 5x per week mee gereden, en er is niets mis mee...

bovendien lag het als een huis op m'n fjord..

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:27

als je merano of merovech neemt, dan heb je goede zadeltjes voor een leuke prijs. die andere zadeltjes zijn leuk voor ee enkele keer per week rijdenof als beginnende ruiter of zadelmak maken, maar verwacht er echt niet veel van, als je ze goed gebruikt ja dan slijten ze zo weg... De meeste zadels o.a rossner, pagony etc hebben ook dat ze verkleuren bij de beugelriemen of verzakken in de kussens, als je welke zadel dan ook maar goed bijhoudt dan gaat het wel even mee..Maar zulke zadels verkopen ze heus niet alleen bij zadelmarkt hoor, die worden hier in de buurt ook bij ruitersportzaken verkocht... Daar kun je niet zadelmarkt voor de schuld gaan geven als er iets niet goed is. Die zadels rollen gewoon met zn 10en tegelijk de lopende band af.. tja.. Zadelmarkt en andere zaken die dit spul verkopen, proberen de mensen met een minder budget toch een leuk zadeltje aan te bieden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:09

veel zijn tegen zadelmarkt vanwege de kwaliteit, maar er zijn leuke betaalbare zadels waar je veel plezier van kunt hebben.
Persoonlijk zou ik alleen niet voor de allergoedkoopste gaan.
Zolang je beseft dat je geen merkzadel koopt, zoiets is niet vergelijkbaar met bijv. een kieffer, maar dan zit je ook in een totaal andere prijsklasse!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:18

mijn merano lag na 3 weken al in de prullebak Boos!
Singelsloten waren gewoon gemaakt van samengeperst karton, kussens waren gevuld met karton papier en WCpapier Hamer !!

Leer was niet uit een deel gesneden, kortom echt compleet bagger bagger kwaliteit!! ik zet never nooit weer een stap in die winkel!
Ze moeten zichzelf kapot schamen...

kon mijn frustraties niet inhouden..sorry...
Bloos

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:31

Claudia dan had je ermee terug moeten gaan! Een vriend van mij had dat ook en die heeft een nieuwe zadel gekregen en die ligt er nu alweer 2 jaar op. Je moet ze ook wel een kand geven.

En wc papier? sorry dat geloof ik niet

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:43

zezeggentoen ook dat als je karton of wat dan ook tegen komt... dat je van hun een nieuwe kiefferkrijgt Knipoog
volgens zadelmarkt:

Citaat:
Het 'leukste' wat we tot nu toe hebben gehoord is dat onze zadels zouden zijn gevuld met stront van kamelen (hoe verzinnen ze het !) dat zou hier een mooie stinkboel geven ! Een andere variant hierop is het gerucht dat ze zouden zijn gevuld met maandverband , 't is leuk bedacht door onze gewaardeerde concurrenten maar wie de prijs van maandverband weet beseft dat de vulling dan wel heel erg duur uitvalt... (Misschien is het toch wel een idee om ze met Allways te vullen, zou je zadel vleugeltjes kunnen geven.... en wie wil dat niet)
Wie overigens een zadel van ons zou aantreffen met deze onzin er in krijgt van ons een Kieffer zadel helemaal gratis en voor niks !

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:21

nou sorry maar karton of wc papier... nou nee dat geloof ike cht niet. ieder zadel zit toch wel een soort van wol in, als er iets hards inzit moet je hem niet gebruiken, en dat kun je overigens ook vullen aan de kussens! Je moet niet de kwaliteit verwachten die je krijgt bij ene kieffer, stubben, of zelfs van een pagony of euroriding zadel.... Er zijn veel zaken die deze soort zadels verkopen, heus niet alleen zadelmarkt, ik vind niet dat je hun hier op kan afkraken. Deze zadels zijn gewoon van mindere kwaliteit, en dat weet je van te voren, ze kunnen niet zoveel lijden als een merkzadel van degelijke kwaliteit. Maar het hoeven gene slechte zadels te zijn, voro mensen die er niet veel van verwachten, die dus maar enkel een paar keer per week wat recreatief rijden.. Of als je hem als begin zadeltje gebruikt voor je jonge paard! wat een onzin over zadelmarkt, je bent er toch zelf bij wat je koopt en hoe je het gebruikt en onderhoudt, dat is niet hun fout!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:03

zadelmarkt zadels is bagger kwaliteit.. Nagelbijten / Gniffelen
ze zijn scheef slecht gevuld, leer is meestal slecht etc.
en ze worden NIET in Italie gemaakt maar in India en China
niet door paarden mensen maar door goedkope werknemers is elkaar geflanst
inkoop kosten deze zadels 50 euro
en je begrijpt vast wel dat je voor 50 euro geen goed zadel kan kopen
heb je weinig geld...
koop dan een 2 hands wintec of een ander merkzadel (die je opnieuw laat vullen naar je paard)
dat is altijd beter dan een waardeloos zadelmarktgeval Bloos

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:21

unamie schreef:
zadelmarkt zadels is bagger kwaliteit.. Nagelbijten / Gniffelen
ze zijn scheef slecht gevuld, leer is meestal slecht etc.
en ze worden NIET in Italie gemaakt maar in India en China
niet door paarden mensen maar door goedkope werknemers is elkaar geflanst
inkoop kosten deze zadels 50 euro
en je begrijpt vast wel dat je voor 50 euro geen goed zadel kan kopen
heb je weinig geld...
koop dan een 2 hands wintec of een ander merkzadel (die je opnieuw laat vullen naar je paard)
dat is altijd beter dan een waardeloos zadelmarktgeval Bloos

sorry maar hoe weet jij dit zo zeker?

tuiurlijk kan je voor 50 euro geen zadel kopen
maar dan kan divoza ook geen zadles voor 199.95 euro leveren :S
ookal zijn die minder van kwaliteit, ze kunnen voor iemand met een laag budget nog wel goed zijn....

http://divoza.com/shop/a.visit/44e38f55 ... /00097&2D1

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 00:09

Zelf heb ik geen ervaring met zadelmarkt maar een meisje dat ik ken wel. Zij had een engels en een austrailan stock zadel van zadelmarkt waar ze in eerste instantie heel tevreden mee was. Toen ze ze echter eens door een goede zadel maker liet controleren bleken ze beide hartstikke scheef Boos! Dus heeft ze ze weer weg gedaan.
Een vriendin van me had een marktplaats westerzadel. Dat was wel goed voor zover ik weet alleen gaven ze haar daar de verkeerde inchmaat mee namelijk een kleinere als die waar ze in de winkel lekker op zat! Daar goed op letten dus, mocht je er toch een zadel willen kopen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 07:51

jennifer87 schreef:
sorry maar hoe weet jij dit zo zeker?

heb er een aantal in mijn handen gehad (prijsklasse100/150) euro)
was echt 3 x niks
er zat geen rechte tussen!
ook hebben ze zelf geen bal verstand van zadels, maar ze verkopen ze wel..
hoe weet je dan of het zadel past of geschikt is voor jou paard

jennifer87 schreef:
maar dan kan divoza ook geen zadels voor 199.95 euro leveren :S
ook al zijn die minder van kwaliteit, ze kunnen voor iemand met een laag budget nog wel goed zijn..

goed voor wie? ...niet voor het paard iig
je moet het echt treffen met zo'n zadel
heel soms zit er misschien een redelijke tussen....
maar om zeker te weten of de boom recht is, moet het zadel uit elkaar...
ook met de vulling is het droevig gesteld
heb je toevallig een rechte getroffen zou je het zadel helemaal opnieuw moeten laten vullen!
Laatst bijgewerkt door unamie op 17-08-06 07:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 07:59

Deniies schreef:

Dan kan je beter een 2e hands merkzadel kopen, dan geef je ipv 200 euro, 500 euro uit voor een 2e handsje. Kun je ook bij een ruitersportzaak doen. Als je de tijd neemt en even een paar zaken af gaat, probeert wat af te dingen, heb je een zadel dat iig voldoet aan normen die hun merk waarborgen, kan iig opnieuw opgevult worden, gestikt worden etc. Beter is dan ook om dit zadel door die ruitersporteigenaar te passen op je paard en eventueel te zorgen dat de kamer netjes op de schoft rust ipv knelt en dat het zadel netjes ligt van achteren, etc, allemaal heel gemakkelijk ter plekke passend te laten maken.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:39

Ervaring van een kennis van mij:

Mocht je een zadel van circa 200/300 euro kopen bij hen en na een tijdje blijkt het zadel niet meer te passen en je wilt hem bijvoorbeeld inruilen bij een andere ruitersportzaak, dan zijn deze zadels niet meer dan 50 euro waard ook al ziet het zadel er nog zo goed uit.

Het zadel was een Ascot, was na een aantal keer rijden gaan inzakken, paste niet meer en kon ook niet opgevuld worden.

Ik kan me voorstellen dat er ook mensen tevreden zijn, immers als het zadel goed past is het natuurlijk geen probleem om een voordelig zadel aan te schaffen. Zelf zou ik kiezen voor een 2e hands merkzadel of een nieuw/2e hands huismerkzadel van een grote ruitersportzaak (garantie, passen en opvullen mogelijk).
Laatst bijgewerkt door HaileysComet op 17-08-06 08:48, in het totaal 2 keer bewerkt